مجله تاپ‌ناز‌

اشتباهات زبان بدن که نباید انجام شوند | روش های رفع خطاهای زبان بدن

بدن نیز دارای زبان مخصوص به خود است که بعضی از افراد به وسیله آن بعضی از پیام و نیت هایی را که دارند به دیگران منتقل می کنند. در این رابطه اشتباهاتی نیز وجود دارد که در صورت برخورداری از آنها با بعضی خطرات ممکن است روبرو شوید. برای آشنا شدن با این اشتباهات در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

این حقیقت را باید پذیرفت که بدن هم دارای زبان منحصر به خودش می باشد و ممکن است که قصد و نیت فرد را به صورت مناسب به فرد مقابل منتقل نکند. به صورت کلی زبان بدن از بخش های جدا نشدنی در زندگی هر فرد به شمار می آید که حتی اگر شما توجهی به آن نداشته باشید، خودش به تنهایی وظیفه ای که دارد را انجام می دهد، در ادامه توضیحاتی در مورد اشتباهات زبان بدن داده ایم تا از خطرات احتمالی که ممکن است به این دلیل به دیگر افراد منتقل شود، آشنا شوید.

اشتباهات در زبان بدن

طی مطالعاتی که روی یک میلیون نفر انجام شده است، مشخص شد که در حدود 80 درصد از افرادی که عملکرد خوبی در زمینه های کاری و شغلی داشته اند به دلیل هوش هیجانی بالایی آنها  بوده است. این دسته از افراد به خوبی با مهارت زبان بدن آشنا بوده اند و در عملکردهای غیر گفتاری خود به درستی رفتار کرده اند. در ادامه این مطلب در مورد اشتباهات بدن بیشتر توضیح داده ایم که با کنترل هر کدام از موارد ذکر شده، می توانید بازخورید خوبی به اطرافیان منتقل کنید.

معرفی آن ها

شاید تا به حال متوجه شده اید که یکی از روش های مهم و اساسی و نحوه ارتباط و حرف زدن با افراد، زبان بدن می باشد. برای استفاده درست از این روش باید اشتباهات رایج را نیز بشناسید که در نهایت بهترین نتیجه و بهره را از آن ببرید. با رعایت کردن نکاتی که در ادامه به شما معرفی کرده ایم می توانید تاثیر بیشتری بر اطرافیان خود بگذارید. با انجام هر اشتباهی که در فکر خود هیچ خطری برای شما ندارد، می تواند در نهایت عواقبی جبران ناپذیر برای شما داشته باشد که به تنهایی با چند اشتباه که سهوا در عملکرد شما نهفته بوده است، آن را به فرد دیگر منتقل کرده باشید. به صورت کلی اشتباهات در زبان بدن می تواند روند زندگی شخصی و یا کاری شما را تحت تاثیر قرار دهد.

  • نگاهی به ساعت یا تلفن

ما تصاور می کنیم که می توان کاری را بدون اینکه اطرافیان متوجه شوند، انجام دهید. ولی باید گفت که این رفتار منحرفانه می تواند توجه هر فردی را به شما جلب کند و در نهایت حس عدم علاقه شما را به ادامه مکالمه القا کند.

  • تماس فیزیکی

در موقعیت های مناسب، لمس کردن فیزیکی به آرام کسی، راهی خوب برای شروع ایجاد یک پیوند دوستانه و یا عاشقانه می باشد. در این زمینه باید از تمام دست خود استفاده کنید و لمس سرانگشت دست ها می تواند روشی برای بیزاری جستن باشد.

این در حالی است که دست دادن های ضعیف هم به معنی شکست و عدم علاقه برای شکل گرفتن رابطه است و دست دادن های گرم و محکم به به علت زیاده روی برای تسلط یافتن بر امور فرد مقابل است. از این رو شدت دست دادن افراد با هم را باید در نظر بگیرید و آن را در موقعیت های مختلف بررسی کنید و خود را برای شروع رابطه از دست دادن های شل و آرام بپرهیزید.

asadsdf 1024x834 1024x834 1

  • مهارت شنیداری

به صورت کلی افرادی که از نزدیک به آنچه که شخص دیگری می گوید گوی می دهند، به صورت ناخودآگاه زبان بدن آن شخص را منعکس می کنند. برای رعایت نکاتی در رابطه با اشتباهات زبان بدن می توانید از این تکنیک به صورت آگاهانه یا ناخودآگاه استفاده کنید تا مردم متوجه شوند که به آنچه که گفته می شود به خوبی توجه می کنید.

  • نزدیکی بیش از اندازه

برای رعایت کردن حریم خصوصی هر فردی باید فاصله ای بر اساس 45 سانتی متری با افراد را حفظ کند و از نزدیک شدن بیش از حد بپرهیزید زیرا که این کار باعث القای حس بی احترامی و عدم رعایت حریم شخصی او خواهد شد. این کار باعث از بین رفتن حس راحتی و آسایش در کنار شما می شود که از این رو هیچ حس خوبی از کنار شما بودن نمی گیرد.

  • چرخش چشم ها

به صورت کلی چرخاندن چشم ها در موقع مکالمه با افراد از دیگر اشتباهات در زبان بدن است که این روش می تواند حس بی احترامی را به فرد مقابل القا کند و از جایی که این کار به مانند عادتی برای افراد القا می شود، می توان با انجام بعضی از تمرین ها به از بین بردن آن بپردازید و یا تا حدی انجام آن را کنترل کنید.

  • کارهای بیش از اندازه بزرگ

انجام کار و ژست های بیش از اندازه بزرگ و اغراق آمیز به معنی آن می باشد که شما از آن دسته از افرادی می باشید که در بزرگ کردن بیش از اندازه حقایق تبحر دارید و از این رو نمی توانید حرکات ظریف و آرام برای القای حس آرامش انجام بدهید.

انجام ژست های بزرگ مانند باز کردن بازوها و گرفتن کف دست ها می تواند به معنی عدم پنهان کاری شما و رو بازی کردن در امور کاری و یا شخصی شما باشد.

  • چک کردن ساعت

بررسی ساعت می تواند از نشانه های واضح در از بین رفتن حوصله و علاقه شما برای ادامه مکالمه به شمار آید که گاهی این یک روش برای تقویت حس غرور نیز است. به این صورت که به او به صورت غیر مستقیم می فهمانید که کارهای مهمتری برای انجام دادن دارید و نمی توانید وقتی برای او بگذارید. این می تواند به نشانه عدم اشتباق و شور شما برای انجام مکالمه باشد.

  • تکیه دادن

چنانچه می خواهید که با یک مکالمه یا شخصی که با او در حال صحبت هستید اهمیت قائل شوید، به سوی عقب خم نشوید. در این حالت می توانید پاهای خود را به سوی جلویی بیرون بیاورید، صاف نشسته و نسبت به مکالمه ای که می کنید خوشحال باشید.

  • دست یا پاهای گره خورده

این علامت می تواند نشانه عدم علاقه باشد که بعضی از کارشناسان توصیه می کنند که اگر دیدید یک یا چند نفر به سوی عقب خم شده اند و دست های خود را روی هم قرار داده اند، در واقع ادامه آن جلسه دیگر منفعت ندارید و به همین دلیل بهتر است بحث را به اتمام برسانید. پاهای ضربدری به نشانه خطر و از بین رفتن تمایل فرد به ادامه مکالمه می باشد.

  • عدم برقراری تماس چشمی

چناچه به چشم فرد مقابل نگاه نکنید، ممکن است او تصور کند که شما در رفتار خود صداقت ندارید. به صورت کلی افراد دروغگو از برقراری تماس چشمی با افراد دوری می کنند و اگر در موقعیت انجام شده هم قرار بگیرند، سر خود را به اطراف می چرخانند و در نقطه ای ثابت سر را نگه نمی دارند. از این رو با برقرار نکردن تماس چشمی خود در گروه دروغگوها به اشتباه قرار نگیرید.

در حالتی دیگر نگاه کردن های طولانی مدت در چشمان شخص مقابل به نشانه پرخاشگری و عصبانیت می باشد. برای اینکه مردم احساس راحتی و اعتماد نسبت به شما داشته باشند، نگاه خود را هر بار فقط یک یا دو ثانیه نگه دارید و این کار را در زمان های مساوی انجام بدهید.

  • دست های گره شده

در خیلی از واقع گره کردن دست به هم کاری است که مردم در موقع حس استرس انجام می دهند. اگر می خواهید فردی با اعتماد به نفس خود را نشان بدهید از گره کردن دست به هم و گرفتن آنها دوری کنید.

1579172972

  • تکان دادن سر

تکان دادن سر از قسمت های مهم در برقراری ارتباط است که آن به دیگران اجازه می دهد که متوجه شوند، آنچه را که شما می گویید حقیقت است یا دروغی برای پیش بردن جلسه است. باید توجه داشته باشید که با تکان دادن مکرر سر به اشتباه می توانید قصد و نیت بی تفاوتی خود را نسبت به موضوعات یا افراد را القا نمایید که این در زمینه کاری زیاد خوشایند نیست.

این در حالی است که چرخاندن سر به طرف دیگر هم به نشانه عدم علاقه و اشتباق برای ادامه مکالمه با شخص است. از این رو علاقه زیادی برای وارد شدن به بحث و گفتگوی آن ها را ندارید. اگر با کسی در حال گفتگو باشید و به صورت ناگهانی سر خود را کمی به سوی پشت و یا پایین خم کنید به معنی به هم ریختن، تمرکز و توجه شما بر حرف های او می باشد که دیگر نمی خواهید آن را ادامه بدهید.

  • بی قراری

هر شخصی که ناراحت یا بی حوصله باشد، بی قرار می شود و به همین جهت ممکن است اشتباهات زبان بدن را انجام بدهد. این سیگنالی است که اگر پاهایتان را تکان دهید یا موهایتان را خراب کنید، پیامی مبنی بر بیقراری شما است که فرد را ترغیب به عدم ادامه دادن صحبت های خود کنید.

  • شانه های قوز شده

شانه های خمیده و یا قوز شده به عنوان نشانه ای از ناراحتی در نظر گرفته می شود که این اغلب فرد را از ادامه دادن صحبن هایش باز می دارد. در ادامه هم اگر شانه های خود را بیش از دیگران می اندازید، حس عدم اعتماد به نفس و ناراحتی را به افراد القا می کنید که آنان فکر می کنند به دلیل مکالمه ای که با هم داشته باید، به چنین حالتی افتاده اید.

مطالب مشابه را ببینید!