مجله تاپ‌ناز‌

10 اشتباه وحشتناک زندگی زناشویی

570400c431EDNmainL2aL3

زندگی مشترک فراز و نشیب های زیادی دارد و بسیاری از افراد نمی دانند چطور رابطه بی نقص و عالی داشته باشند. آن ها گاهی اوقات با تصمیمات اشتباه خود سعی می کنند رابطه را به مسیر صحیح برگردانند یا یک رابطه بی نقص داشته باشند. برای حل این مشکلات و جلوگیری از حاد شدن روابط تیره، می توان از مشاوره خانواده کمک گرفت و این مشکلات را با سرعت بیشتر و بصورت ریشه ای حل و فصل کرد.

در این مطلب قصد داریم 10 اشتباه وحشتناک زندگی مشترک را که مشکلات زیادی به بار می آورد را با هم مرور کنیم:

1- تفاهم فکری پیش شرط یک رابطه بی نقص است

هیچ کس نمی تواند دیدگاهی مشابه با طرف مقابل خود داشته باشد، چون هر فرد شخصیتی کاملا متفاوت دارد. بنابراین شما و همسرتان از نظر ژنتیکی، فیزیولوژیکی و روانی با یکدیگر فرق دارید.

شما نمی توانید با به دست آوردن دیدگاهی مشابه با همسر خود مشکل رابطه تان را رفع کنید. ذهن زنان و مردان متفاوت است. تغییر طرز فکر اشتباهی وحشتناک و خطرناک است.

باید متوجه شوید رابطه زمانی که باعث غنی تر کردن زندگی شما و شریک زندگی تان شود، لذت خاصی دارد. باید از تفاوت های همدیگر استفاده کنید.

اگر به دعوا و بحث ها از دیدگاه درستی نگاه کنید می توانید با خالی کردن فشار و به وجود آوردن یک حس  آرامش و ابراز احساسات بدون حس تحقیر، به رابطه کمک کنید.

staying calm e1556612447721

2 – عشق ماورایی پیش شرط یک رابطه بی نقص است

بدون شک زندگی مشترک نیازمند عشق است. ولی خودتان را فریب ندهید و انتظار عشقی ماورایی و غیر طبیعی را نداشته باشید. در حقیقت در دنیای واقعی، عاشق بودن به معنای اسیر دام عشق شدن نیست.

اولین گام عشق، عاشق شدن است. حفظ این عشق در مرحله بعدی بسیار سخت است. رابطه‎ ای که عشق اولیه در آن جاری باشد به عشقی ماندگارتر و عمیق تر تبدیل خواهد شد.

اما نباید اشتباه کنید زمانی که شور اولیه را دیگر ندارید، عشق نیز از بین رفته است و دیگر عاشق نیستید. اینطور نیست برای به دست آوردن آن شور اولیه دو مرتبه باید عاشق شوید، بلکه باید یاد بگیرید چطور به مراحل بعدی عشق برسید تا تجربه خود را عمیق تر کنید.

3- توانایی بالا در حل مشکل پیش شرط یک رابطه بی نقص است

هرگز فکر نکنید اگر شما و همسرتان قادر به حل مشکلات و بحث های خود نباشید، شادی و خوشبختی از زندگی شما رخت خواهد بست. چون باید بگوییم امکان رفع 90 درصد مشکلات وجود ندارد.

مسائلی در زندگی است که نه تنها شما و شریک زندگی تان در آن با یکدیگر تفاهیم ندارید، بلکه هرگز تفاهم پیدا نخواهید کرد. علت این که نمی توانید این مشکلات را برطرف کنید این است که یکی از طرفین باید ارزش ها و اعتقادات خود را فدا کند.

به سادگی متوجه شوید در مورد بعضی از مسائل باید اختلاف عقیده داشته باشید و با آن که در مورد آن موضوع به نزدیکی احساسی نرسیده اید ولی از نظر احساسی به هم نزدیک باشید.

4- علایق مشترک پیش شرط یک رابطه بی نقص است چون شما را تا ابد به یکدیگر وصل می کند

نبود علایق و فعالیت های مشترک به معنای وجود مشکل در رابطه نیست. در واقع رابطه شما در اینطور مواقع هیچ ایرادی ندارد.

در صورتی خود و همسرتان را مجبور به انجام فعالیت های مشترک کنید، نتیجه آن چیزی جز استرس، فشار و بحث را به همراه نخواهد آورد. از این کار دوری کنید.

5- رابطه آرام و بدون مشاجره به معنای یک رابطه بی نقص است

هرگز فکر نکنید دعوا و بحث ضعف یا شکست رابطه را نشان می دهد. بدون شک حتی بهترین و خوشبخت ترین زوج ها در برهه ای از زندگی با یکدیگر دعوا می کنند. و  یکی ازدواج شاد به معنای زندگی بدون دعوا نیست.

به جای این که تعداد دعواهای خود را هر مرتبه بشمارید و از یاد نبرید، در مورد شیوه رفع و مدیریت مشاجره فکر کنید. نکات زیر به شما در این زمینه کمک خواهد کرد:

  • هرگز از موضوع نگذرید یا در حین دعوا ارزش همسر خود را پایین نیاورید.
  • تنها به این علت که بحث احساسات شما را بر می انگیزد، دنبال آن نگردید.
  • از رسیدن به نزدیکی احساسی در پایان مشاجره دوری کنید.

6- یک رابطه بی نقص باعث خواهد شد احساسات خود را تخلیه کنید

زمانی که احساسات خود را بیان می کنید، حسی از شادی و سبکی به شما دست می دهد، ولی زمانی که در شرایط نامناسب، حرف نادرستی به زبان بیاورید، احتمال این که رابطه خود را برای همیشه خراب کنید وجود دارید. زمانی که یکی از طرفین قادر نباشد شریک زندگی خود را به علت این که در حین مشاجره و طغیان احساسات حرف نامناسبی زده است، ببخشد، روابط خیلی از افراد تا ابد به حالت قبلی خود بر نمی گردد.

پیش از بیان جملاتی که باعث ایجاد حس پشیمانی شود، خوب فکر کنید و زبانتان را گاز بگیرید. حرف هایی که تحت این شرایط زده می شوند در حقیقت احساسات واقعی ما نیستند و نباید ابراز شوند، به ویژه اگر باعث تخریب رابطه شوند.

7 – بین رابطه جنسی و یک رابطه بی نقص ارتباطی وجود ندارد

این عقیده که رابطه جنسی اهمیت ندارد، اشتباهی وحشتناک و تصوری خطرناک است. رابطه جنسی باعث می شود دو طرف قسمتی از فشارهای روزانه خود را تخلیه کنند و به سطح بالایی از صمیمیت و یکدلی برسند.

شاید رابطه جنسی در یک رابطه سالم همه چیز نباشد، ولی اگر ریشه خستگی و یکنواختی شما به همین قضیه برگردد، 90 درصد علت مشکل رابطه به آن بر می گردد. در صورتی زندگی جنسی شما رضایت بخش نباشد، مشکل بزرگی در زندگی خواهید داشت. تحقیقات نشان داده است افرادی که زندگی جنسی سالم و رضایت بخشی دارند، برای سکس تنها 10 درصد اهمیت قائل می شوند.

یکی از اشتباهات وحشتناک زوجین این است که فکر می کنند رابطه جنسی تنها به معنای برقراری رابطه فیزیکی است. اما کارهایی مانند نوازش، بغل کردن، گرفتن دست ها و هر راه دیگری که به شما و شریک زندگی تان آرامش فیزیکی بدهد، جزو شروط یک زندگی جنسی رضایت بخش است.

8 – پس از اشتباه یکی از زوجین، یک رابطه بی نقص به پایان خواهد رسید

هرگز فراموش نکنید هیچ انسانی کامل نیست. تا هنگامی که اشتباه شریک زندگی تان مخرب و همراه با سوء برداشت شما نباشد، می توانید نحوه زندگی با آن ها را یاد بگیرید.

در عوض تمرکز روی کاستی های همسر خود، ویژگی های اولیه او که برایتان جذابیت داشته است را به خاطر آورید. شاید تعدادی از این ویژگی های ذاتی قسمتی از آن جذابیت اولیه بودند؟ عمومی نبودن یک رفتار به معنای مضر بودن آن برای رابطه نیست.

9 – تنها به یک طریق می توانید یک رابطه بی نقص را حفظ کنید

برای تشخیص یک همسر یا پدر و مادر خوب و همچنین رفع مشکلات رابطه، هیچ راه صحیحی وجود ندارد.

در عوض این که به کتاب ها و صحبت های دوستان خود بسنده کنید و از روش های توصیه شده توسط آن پیروی کنید، بهتر است راهی را انتخاب کنید که مناسب شما و رابطه تان است. اگر تصمیم تان برای شما و همسرتان مفید و سودمند بوده است، همان را ادامه دهید. اگر با اصول و قوانینی که برای خودتان مشخص کردید، احساس راحتی می کنید، نیازی نیست آن ها را تغییر دهید و از قوانین سایرین پیروی کنید.

فراموش نکنید در مورد نحوه ابراز احساس شریک زندگی تان سخت گیر و خشک برخورد نکنید. هیچ راه مشخصی برای ابراز عشق و علاقه وجود ندارد. اگر همسر شما به شکلی متفاوت احساسات خود را نشان می دهد، به این معنا نیست که شیوه ابراز او اشتباه است یا اصالت لازم را ندارد.

10 – اگر همسر خود را به شکلی که می خواهید عوض کنید، یک رابطه بی نقص خواهید داشت

یک اشتباه وحشتناک زندگی مشترک این است که بخواهید برای بهتر کردن رابطه خود همسرتان را عوض کنید. این تصور اشتباه است که عاشقی به معنای پیدا کردن فردی است که شما را خوشبخت کند. کسی جز خود شما مسئول خوشبختی تان نیست.

اگر در رابطه خود احساس فشار می‎ کنید، مهمترین شخصی که باید عوض شود، خود شما هستید. زمانی که مشکلات و عیوب خود را که باعث تخریب رابطه شده است پیدا کنید، می توانید در مورد تغییر سبک زندگی خود و حذف آن ها از زندگی تان تصمیم بگیرید اما توصیه می کنیم پیش از اقدام برای هر کاری از مشاوران مجرب کمک بگیرید. گروه مشاوره نیک همراه در همه زمینه ها در کنار شماست و الویت برای این گروه، مشاوره زوجین عزیز ست. / پایان رپورتاژ اگهی /

 

مطالب مشابه را ببینید!