مجله تاپ‌ناز‌

اصول ترک اعتیاد | روش های افایش انگیزه برای ترک کردن مواد

ترک اعتیاد

 

امروزه زندگی به دلیل مشکلات شاید کمی سخت تر شده باشد و بعضی از افراد، برای فرار از این اوضاع به مواد و اعتیاد روی آورند. با دانستن اصول ترک اعتیاد و ایجاد انگیزه ترک اعتیاد می توان این افراد را به سوی زندگی عادی بازگرداند.

اعتیاد معضلی خانمان سوز برای هر فرد، خانواده و در نهایت جامعه است. افرادی که دچار اعتیاد می شوند، می توانند اثرات بدی روی جامعه بگذارند. برای برگرداندن این افراد به زندگی سالم و نجات جامعه از به خطر افتادن می توان با ایجاد انگیزه ترک اعتیاد برای این افراد فکر کرد.

این بیماری در سنین کم رسوخ پیدا کرده است و قدرت انگیزه می تواند باعث شود که جوانان ترک اعتیاد کنند. در این مطلب روش های ایجاد انگیزه ترک اعتیاد را به شما می گوییم و اگر شما اطرافیانتان گرفتار این بیماری هستند می توانید به آنها کمک کنید تا به زندگی عادی خود برگردند.

چگونه انگیزه ترک اعتیاد را ایجاد کنیم؟

برای اینکه بتوانید با بیماری اعتیاد مقابله کنید می توانید از روش های زیر استفاده نمایید.

داشتن عزم راسخ

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در مراحل مختلف ترک اعتیاد قرار دارید پس برای شما هم اتفاق افتاده است که وسوسه هایی در ذهن شما ایجاد شود که باز به مصرف مواد روی آورید. شما برای رهایی یافتن از این وسوسه می توانید این حق انتخاب را برای خود قائل باشید که بین رستگاری و فلاکت راه مناسب را برای خود انتخاب کنید و به سمت آن بروید. شما برای اینکه بتوانید در مراحل باقیمانده ترک اعتیاد خود موفق عمل کنید باید عزمی راسخ داشته باشید و یا انواع وسوسه ها که شما را ترحیک می کنند مقابله کنید.

 

مطلب پیشنهادی: اگر قصد ترک اعتیاد دارید این نکات را به خاطر بسپارید

استفاده از کمک دیگران

یکی از بیماری هایی که مقابله با آن به تنهایی سخت است، اعتیاد می باشد. اگر در شرایطی هستید که خماری برای مصرف مواد مخدر باعث آزار شما شده است می توانید روی کمک دوستان خود حساب باز کنید. در این موقع است که می توانید با یک گفتگوی تلفنی با یکی از افرادی که می شناسید و از دام اعتیاد رهایی پیدا کرده است می تواند کمک زیادی به شما بکند و از وسوسه های لحظه ای شما رها شوید. این افراد با توجه به داشتن تجربه کافی در این مورد می توانند در این هنگام شما را از برگشت مجدد به سوری مواد مخدر آگاهی دهند و باعث شوند شما در مسیری خوب قرار بگیرید.

 

یاد آوری مشکلات ناشی از اعتیاد

برای اینکه بخواهید به خود انگیزه بدهید می توانید بالاها و مشکلاتی که در اثر اعتیاد به سر شما آماده است را به یاد آورید و یا آن دسته از فرصت هایی که با گرفتار آمدن به دام اعتیاد آنها را از دست داده اید را یادداشت کنید و در مقابل دیدگان خود قرار دهید. هنگامی که وسوسه مصرف مواد به سوی شما آمد می توانید با این راه از استقفاده مجدد مواد خودداری کنید. این روش می تواند خیلی مفید باشد.

 

ترک اعتیاد

صبر و بردباری داشتن

اعتیاد به مواد مخدر می تواند همیشه در شما وسوه مصرف دوباره مواد را ایجاد کند. باید توجه کنید که وسوسه زودگذر فراوانی شما را تهدید می کند که دوباره مصرف کنید. در این موقع باید بدانید که این وسوسه ها زودگذر می باشند و بعد از گذشت زمانی این جالت از شما دور می شود. کافی است که شما تحمل داشته باشید و صبر کنید تا بتوانید بر این هیجان کاذب برای مصرف مجدد مواد غلبه کنید.

 

توکل داشتن بر خداوند

کسی که معتاد به مواد مخدر است به مرور زمان در زندگی دچار مشکلات زیادی می شود و ممکن است داشته های قبلی خود را از دست بدهد و یادآوری این که دیگر نمی تواند به انها دسترسی داشته باشد، عالی است برای روی اوردن دوباره به اعتیاد. باید توجه کنید که با ایمان داشتن و توکل به خدا می توانید به تمامی مواردی که داشته اید و از دست داده اید باز دست پیدا کنید و حتی امکانات جدیدی هم به دست بیاورید و فقط کافی است با داشتن ایمان قبلی به خداواند در پاک شدن از دام اعتیاد به خود کمک کنید.

بخوانید: آیا اعتیاد به رابطه جنسی وجود دارد و نسانه های اعتیاد به رابطه جنسی چیست؟

در خر این را باید بگوییم که این راهکارها همه روش های افراد مختلف با تجربه بوده اند. پس اگر می خواهید ترک کنید همین الان ااین کارها را انجام دهید و از افراد متخصص کمک بگیرید.

مطالب مشابه را ببینید!