مجله تاپ‌ناز‌

اصول خشک کردن مو با ابزار مختلف بدون آسیب دیدن مو

در این بخش از سایت تاپ ناز اصول خشک کردن موی صاف، فر و بافته شده را به شما آموزش می دهیم و در ادامه توضیحاتی در مورد ابزار خشک کننده مو بدون آسیب رساند به مو را ارائه کرئه ایم.

بیشتر افراد تصور می کنند که خشک کردن مو کاری ساده است ولی این تصور غلط است  اگر موها را درست خشک نکنید گره می خورند و در هم ریخته به نظر می رسند و به همین دلیل بهتر است با اصول خشک کردن موهای کوتاه و بلند آشنایی داشته باشید.

اصول خشک کردن مو به روش های مختلف

برای خشک کردن مو روش های مختلف وجود دارد و شما می توانید با استفاده از حوله، سشوار و … موهای فر و یا صاف خود را خشک کنید. در ادامه اینت مطلب با اصول خشک کردن موی فر و بافت و صاف در خدمت شما هستیم.

 

خشک نمودن موی سر با حوله

موها را با حوله میکروفیبر یا تیشرت تمیز قدیمی می توانید خشک کنید زیرا تیشرت و حوله های میکروفیبر برای خشک کردن موی نرم و ملایم مناسب می باشند و این حوله ها موی سر را به هم نمی چسبانند و پاره هم نمی شوند. حوله ها و تیشرتهای میکروفیبر باعث کمتر وز شدن مو می شوند

باید توجه داشته باشید که خشک کردن مو با هوا ضرر کمتری نسبت به خشک کردن مو با سشوار دارد و پس از اینکه 50 درصد مو را به کمک حوله خشک کردید از شانه ای دندان پهن استفاده کنید و موها را شانه کنید. باید توجه داشته باشید که قبل از خشک کردن مو می توانید آنها را به هر فرم و حالتی که مایل هستید در آورید.

پس از اینکه موها کمی خشک شدند می توانید کمی از ژل یا هر نوع حالت دهنده ای را به آنها بزنید تا خشکی و وز بودن مو از بین برود.

اگر موهای شما فر یا بافت دار هستند بهتر است که موها را شانه نزنید زیرا این کار باعث می شود تا فرم موهای شما از بین برود.

اگر موهای شما صاف است می توانید بعد از اینکه موها کمی خشک شدند به کمک بیگودی آنها را حجم بدهید سپس روی مو را اسپری بزنید و چند دقیقه صبر کنید و بیگودی ها را در آورید.

 

خشک نمودن موی فر با سشوار

موی فر نسبت موی صاف، روش متفاوتی برای خشک کردن دارد و علاوه بر این موی فر نیاز به مراقبت خاص دارد و بهتر است قبل از هر چیز وسایل مورد نیاز را آماده کنید و سپس موها را خشک کنید.

وسایل مورد نیاز

  • سشوار
  • شانه دندانه پهن
  • نرم کننده
  • ژل مو
  • سرم یا روغن مو

مراحل خشک کردن موها

در ابتدا موها را شانه کنید تا گره مو از بین برود. برای شانه کردن مو از انتهای آن شروع کنید و به آرامی شانه را تا ریشه مو ببرید.

کمی نرم کننده روی مو بزنید.

در زمان خشک کردن مو کمی ژل روی آنها بزنید و سپس ژل را به کمک انگشت یا شانه روی موها پخش کنید.

پخش کننده جریان هوا را به سشوار نصب کنید، این کار باعث می شود که گرما روی مو پخش شود و علاوه بر این فر مو به کمک این روش حفظ می شود.

سشوار را روی گرمای کم یا متوسط قرار دهید و موها را از قسمت ریشه خشک کنید و اگر سشوار شما تنظیم سرعت دارد می توانید سشوار را روی سرعت متوسط تنظیم کنید. باید توجه داشته باشید که بهتر است قسمت انتهایی مو را خشک نکنید زیرا هر چه انتهای مو گرمای کمتری بگیرد بهتر است.

پس از خشک کردن مو کمی روغن یا سرم روی مو بزنید و سپس روغن یا سرم را به کمک شانه یا انگشتان روی موهای خود پخش کنید. اگر به موهای خود ژل زده اید و موهای شما حالت و فرم خوبی ندارند می توانید به کمک انگشت به موهای خود فرم بدهید.

اصول خشک کردن مو با ابزار مختلف بدون آسیب دیدن مو

خشک کردن موها به کمک شوک دادن به آن ها

موهای فر یا بافت دار جذاب هستند ولی آسیب پذیر و ظریف هستند و اگر موهای شما فر است برای خشک کردن آنها باید تکنیک هایی را رعایت کنید تا موهای شما در مقابل گرمای سشوار محافظت شوند.

وسایل مورد نیاز

  • سشوار
  • شانه با دندانه پهن
  • اسپری محافظت از گرمای مو
  • موس
  • روغن مو یا سرم مو
  • برس سرامیکی گرد

مراحل خشک کردن موی سر

موهایتان را شانه کنید و اگر موهای شما بدون گره است می توانید آنها را مستقیم هبه سوی پایین شانه بزنید.

محصولات مو را در حالی که موها خیس هستند روی مو بزنید. اگر مایل هستید موهای شما حجم داشته باشند از موی یا فوم استفاده کنید و اگر مایل هستید موهای خود را صاف کنید از روغن مو استفاده کنید.

قبل از اینکه از سشوار استفاده کنید اجازه دهید تا موها کمی خشک شوند.

به موهای خود اسپری مخافظت از مو بزنید.

سشوار را روی گرمای متوسط یا کم قرار دهید و سپس به اندازه 15 سانتی متر از موها دور نگه دارید. باید توجه داشته باشید که بهتر است خشک کردن مو را از قسمت پشت سر خود شروع کنید و برای صاف کردن مو می توانید از برس گرد سرامیکی استفاده کنید و موها را از ریشه تا انتهای آن شانه کنید.

 

 

خشک کردن موی صاف به کمک سشوار

بیشتر افراد دارای موهای صاف و لخت می باشند و اگر موهای شما هم صاف هستند بهتر است برای جلوگیری از آسیب رسیدن به موها نکاتی را رعایت کنید.

وسایل مورد نیاز

  • پخش کننده جریان هوا
  • سشوار
  • برس موی گرد
  • موس
  • روغن
  • اسپری مو

مراحل خشک کردن موها

در ابتدا موها را به کمک حوله خشک کنید.

اگر مایل هستید به حجم موهای خود اضافه کنید بهتر است از موس یا روغن استفاده کنید.

برای خشک کردن موی صاف سشوار را روی درجه حرارت متوسط تنظیم کنید و اگر سشوار شما تنظیم حرارت دارد از سرعت بالا استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که به کمک سشوار باید 80 درصد موها خشک شوند سپس سشوار را خاموش کنید.

برای خشک کردن مو آنها را به صورت لایه لایه تقسیم کنید و لایه بالایی موها را به صورت دم اسبی جمع کنید و لایه های زیرین را خشک کنید و موهای قسمت زیرین را به کمک برس صاف تر کنید و بعد از خشک کردن لایه زیرین موها آنها را باز کنید.

اگر مایل هستید که موهای شما صاف باشد می توانید آنها را شانه کنید و اگر تمایل دارید که موهای شما حالت دار باشد باید آنها را بپیچانید.

گیره موهایتان را بردارید و لایه بالایی موهای خود را باز کنید سپس مو را خشک کنید. در زمان خشک کردن موها برس را روی موها بکشید سپس سشوار را به سوی پایین قرار دهید و اگر می خواهید موهای شما حجم بیشتری داشته باشد می توانید سشوار را به سوس بالا بگیرید.

 

نکات طلایی

برای اینکه موها کمی فر داشته باشد باید برس مو را از قسمت زیرین موهای خود بکشید سپس برس را بچرخانید تا انتهای موی شما پیچیده شوند. باید توجه کنید که بهتر است ابتدا سسشوار را روی گرمای متوسط قرار دهید و سپس آن را روی دمای سرد تنظیم کنید زیرا هوای سرد به تنظیم حالت موهای شما کمک زیادی می کند.

در زمان خشک کردن مو آنها را به سوی پایین شانه بزنید و سشوار را هم به سوی پایین بگیرید.

باید توجه داشته باشید که حرارت دادن مو روشی ساده برای خشک کردن آنها است ولی باید احتیاط داشته باشید تا به موهای شما صدمه ای وارد نشود.

 

بررسی اشتباهات رایج در زمان خشک کردن موها

شانه زدن موی خیس و باز کردن گره موها زمانی که خیس هسند.

شانه زدن موی خیس با استفاده از شانه یا برس نامناسب

محکم شانه کردن مو

محکم بستن مو و استفاده از کش وقتی که موهای شما خیس است.

خشک کردن مو با سشوار وقتی که کامل خیس است.

مطالب مشابه را ببینید!