مجله تاپ‌ناز‌

مهمتربن اصول لباس پوشیدن در تابستان و فصل گرما

اصول لباس پوشیدن درفصل تابستان

به صورت کلی جهت انتخاب یک لباس مناسب باید به سه خصوصیت اصلی چون رنگ، جنس و مدل دقت کنید.

رنگ مناسب

یکی از اصلی ترین فاکتورهای انتخاب لباس در تابستان دقت کردن به رنگ لباس می باشد. لباس هایی که دارای رنگ‌ تیره هستند  نور آفتاب را بیشتر ازلباس هایی با رنگ‌ روشن جذب خواهند کرد و موجب عرق کردن بیشتر خواهند شد. در نتیجه بهتر است که در فصل تابستان لباس‌ هایی با رنگ روشن  استفاده نمایید.

جنس مناسب

به جنس الیاف پارچه‌های استفاده شده در دوخت لباس‌ هایی که در تابستان می پوشید نیز دقت نمایید. الیاف پلاستیکی در لباس ‌های تابستانی موجب ایجاد گرما و تعریق بدن می گردد. استفاده مداوم از  این لباس ‌ها در فصل تابستان موجب ایجاد بیماری‌ های پوستی خواهد شد. این مسئله به ویژه در باره لباس ‌های زیر خیلی مهم است؛ بنابراین پیشنهاد می ‌کنیم موقع تهیه لباس‌ های تابستانی به جنس لباس توجه نمایید و لباس ‌هایی که در الیاف آن ‌ها نخ، کتان و پنبه وجود دارد را انتخاب نمایید.

مدل و طرح لباس

مدل لباسی که در تابستان می پوشید باید طوری باشد که هوا آزادانه انتقال پیدا کند. استفاده از لباس‌ های تنگ موجب بالا رفتن دمای بدن و ناراحتی و تعریق زیاد می شود. بهتر است از لباس‌ های آستین بلند جهت جلوگیری از سوختن پوست استفاده نمایید.

استفاده از رنگ های شاد 

رنگ‌ های روشن، سفید، قرمز، سبز، زرد و نارنجی از جمله عالی ترین رنگ ‌ها در فصل تابستان می باشند. اما این به معنای آن نیست که شما از رنگ‌ هایی چون بنفش، گلبهی، صورتی قرار نیست استفاده کنید. رنگ خاکستری مناسب ترین مکمل برای رنگ‌ های قرمز و نارنجی می باشد. و از طرف دیگر رنگ سفید با همه رنگ‌ ها ست خواهد شد و یکی از مناسب ترین رنگ ‌ها برای حس خنکی در تابستان و داشتن یک استایل تابستانه زیبا است.

مهمتربن اصول لباس پوشیدن در تابستان و فصل گرما

استفاده از کلاه در تابستان

استفاده از کلاه در تابستان برای همه امری ضروری می باشد. کلاه از تابیدن نور خورشید به صورت مساقیم به مو و پوست صورت‌ جلوگیری می کند و از آسیب به آن ‌ها ممانعت  می ‌کند. ممکن است استفاده از کلاه در فصل تابستان انتخاب خیلی شیکی نباشد ولی بهترین مزیت آن جلوگیری نمودن از تابیدن اشعه ماورابنفش به پوست سر و صورت می باشد. در صورتی که علاقه ندارید تیپ ‌تان به هم بخورد به یک کلاه ‌فروشی بروید و یک کلاه مناسب با تیپ تابستانه انتخاب نمایید.

ازعینک آفتابی خلبانی استفاده کنید

خلبان‌ها معمولا شیک لباس می ‌پوشند. در صورتی که جهت انتخاب عینک آفتابی شک دارید و نمی ‌توانید یک مدل را انتخاب نمایید عالی ترین انتخاب عینک برای تیپ تابستانی، عینک‌ های خلبانی می باشند. عینک خلبانی علاوه بر این ‌که معمولا مد هستند، برای زنان و مردان مناسب هستند، دارای ظاهری زیبا می باشند و اصولا روی همه فرم‌ های صورت زیبا هستند.

استفاده از جواهرات و زیورآلات با رنگ ‌های شاد

یکی از ترفندهای شیک ‌بودن در تیپ تابستانی کنار گذاشتن جواهرات مشکی و استفاده از رنگ‌ های شاد و نزدیک به زمین و طبیعت می باشد. النگو، دستنبد و گوشواره در  رنگ‌ های آبی، طلایی، صورتی، سبز و زیورآلاتی که دارای سنگ فیروزه، یافوت و یشم هستند عالی ترین انتخاب برای فصل تابستان می باشند. این رنگ‌ های زیبا و طبیعی با رنگ ‌هایی که برای لباس ‌های خود انتخاب می ‌کنید کنار یکدیگر بسیار زیبا خواهند بود.

مهمتربن اصول لباس پوشیدن در تابستان و فصل گرما

آرایش ملایم

تابستان فصلی با  رنگ های شاد و تند می باشد ولی این قانون درباره آرایش در این فصل کارایی ندارد. برای یک استایل تابستانی شیک به جای استفاده از رنگ ‌های غلیظ و سنگین از آرایش های ملایم و سبک بهره ببرید. مثلا  رژلب ‌های بژ، کالباسی و رژلب‌ هایی با تن نارنجی انتخاب ‌های خوبی برای آرایش در تابستان هستند. درعوض  رژگونه‌ های پر رنگ  و سنگین از یک رژگونه طلایی یا هلویی استفاده نمایید. مناسب ترین رنگ موها در فصل تابستان نیز رنگ ‌های روشن و بلوند و رنگ‌ های طبیعی می باشند.

برای سایه چشم نیز از رنگ ‌های بژ، صورتی و کرم استفاده نمایید. خط چشم‌ های پهن و سنگین را در این فصل بیخیال شوید و با یک ریمل سبک چشم‌ های خود را زیبا تر کنید. کرم‌ پودرهای سنگین انتخاب مناسبی برای تابستان نخواهند بود به این دلیل که در این فصل پوست عرق می کند، کرم پودر از این تعریق طبیعی ممانعت می کند، در نتیجه پوست به مشکلاتی چون جوش و آکنه دچار می شود، به جای استفاده از کرم ‌پودرهای سنگین در تابستان از ضد آفتاب‌ های بی‌رنگ با SPF مناسب استفاده نمایید.

کفش مناسب تابستان

در تابستان پا‌ها نسبت به سایر بخش های بدن بیشتر در معرض عرق کردن و عفونت‌های قارچی قرار خواهند گرفت؛ پس باید در فصل گرما به مدل کفش خود توجه زیادی کنید. علاوه بر مدل کفش، جنس کفش نیز دارای اهمیت است. استفاده از  کفش ‌های چرمی و پلاستیکی در تابستان به هیچ عنوان پیشنهاد نمی گردد. یک کفش مناسب برای فصل گرما بهتر است دارای جنس ‌های سبک ‌تر مثل پارچه‌ درست شده باشد. کفش‌ های بندی و جلو باز برای زنان و صندل‌ های بندی برای آقایان انتخاب خوبی خواهند بود.

دیگر نکات مربوط به تیپ و استایل در تابستان

برای انتخاب یک لباس خوب در فصل تابستان بهتر است به این نکات توجه نمایید:

از لباس ‌هایی استفاده نمایید که در آن ‌ها از اکسسوری ‌ها و زیورآلات کمی بکار رفته است.

خانم ها بهتر است در فصل گرما از آرایش ‌های ملایم تر بهره گیرند.

استفاده از عینک آفتابی غیر فلزی و کلاه پارچه‌ای از نکات اساسی پوشش در فصل تابستان است.

ترجیحا از لباس‌ هایی که دارای پارچه‌ های کمتر و سبک تر هستند استفاده نمایید ؛ مثل پیراهن ساحلی.

پوشاک مناسب آقایان

تابستان زمان خوبی برای پوشیدن پیراهن‌ و شلوارهای چسبان نیست، به این دلیل که گرم تان می‌شود و امکان عرق‌ سوز شدن نیز زیاد می شود. از شلوارهای جین در این فصل کمتر استفاده نمایید و شلوارهای گشاد تر را جایگزین آن ها کنید. در لباس‌ های گشاد حس راحتی بیشتری خواهید داشت و با رد وبدل شدن هوا خنک ‌تر خواهید شد.

مهمتربن اصول لباس پوشیدن در تابستان و فصل گرما

لنین و نخ پارچه فصل گرما:

پارچه نخی، مخصوص فصل تابستان است، پس بلوزها، پیراهن ‌ها و شلوارهای از جنس نخ را انتخاب نمایید. لباس ‌هایی را که دارای الیاف مصنوعی می باشند، در این فصل استفاده نکنید. در لباس‌ های نخی حس خنکی بیش تری خواهید داشت و پوست ‌تان نیز به دلیل گرما دچار التهاب نخواهد شد. در صورتی که با چروک شدن پارچه مشکل زیادی ندارید، لنین نیز میتواند پارچه خنکی باشد.

لباس آستین بلند انتخابی مناسب برای فصل تابستان

اگر چه خیلی از افراد تصور می ‌کنند تابستان زمان استفاده از پیراهن‌ ها و تی ‌شرت‌هایی با آستین کوتاه می باشد ولی در اصل لباس‌ های خنک با آستین بلند و یقه ‌دار انتخاب های بهتری برای یک استایل تابستانی برای آقایان می باشند. لباس‌ های آستین بلند و یقه  ‌دار از صدمات ناشی از آفتاب مثل تغییر رنگ پوست و آفتاب ‌سوختگی ممانعت می کند. ولی در صورتی که شغل و فعالیت شما به شکلی می باشد که ساعات زیادی زیر نور آفتاب نخواهید بود تی ‌شرت‌ هایی با آستین کوتاه و دارای یقه  انتخاب ‌هایی مناسبی برای فصل گرما می باشند.

عطر و ادکلن ملایم

اگر تصمیم به خرید عطر و ادکلن در فصل تابستان را دارید بهتر است رایحه‌ های خنک و ملایم را انتخاب نمایید. برخلاف عقیده خیلی از افراد نامناسب ترین انتخاب عطر و ادکلن برای فصل گرم عطرهای سنگین و غلیظ می باشند که هم موجب ایجاد سردرد در خودتان و دیگران می گردند و هم بوی عرق بدن را بیشتر خواهند کرد.

مناسب ترین عطرها در فصل تابستان عطرهایی هستند که حس تازگی و خنکی دارند و در موادی مانند روغن پوست میوه‌ها و گل ‌ها یافت می شوند. همچنین ترکیب رایحه مرکباتی مانند لیمو، پرتقال و گریپ فروت و گل ‌هایی چون یاسمن، یاس، میوه‌هایی مانند سیب، گلابی، هلو و روغن‌ هایی چون نارگیل و وانیل بهترین رایحه‌ها جهت استفاده در تابستان هستند.

مطالب مشابه را ببینید!