مجله تاپ‌ناز‌

اطلاعاتی در مورد ایمپلنت دندان، جنس و اجزای آن و مراحل انجام

ایمپلنت دندان

در گذشته جایگزین کردن دندان های پوسیده و از دست رفته یک آرزو بود ، آرزویی که با پیشرفت تکنولوژی اکنون در دسترس همگان قرار گرفته است. ایمپلنت دندان یکی از پیشرفته ترین روش های نوین در جایگزینی دندان است. روش انجام آن نیز به این صورت است که پایه ای به عنوان ریشه دندان در استخوان فک قرار می گیرد و سپس دندان جدید بر روی آن سوار می شود.

جنس و اجزای ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندان عموماً از جنس تیتانیوم هستند. دلایل انتخاب تیتانیوم برای آن نیز این است که تیتانیوم خوردگی بسیار کمی دارد و بسیار راحت تر و بهتر توسط بدن مورد قبول واقع می شود و احتمال پس زدن کمتر است. اما جنس همه ایمپلنت ها از تیتانیوم نیست و برخی از آن ها از جنس زیرکونیوم هستند و برای کسانی که ممکن است بدنشان به تیتانیوم حساسیت داشته باشد می توان از این مورد استفاده کرد.

ایمپلنت ها از سه جزء تشکیل شده اند : 1- فیکسچر یا پایه 2- اباتمنت یا رابط 3- روکش یا تاج دندان. فیکسچر همان قسمتی است که به عنوان ریشه دندان جدید در استخوان فک قرار می گیرد. اباتمنت یا رابط پل ارتباط پایه و تاج دندان است و این دو قطعه را به هم متصل می کند. تاج یا روکش دندان نیز همان دندان جدید است که متناسب با دندان هر بیمار در لابراتور ساخته می شود و در نهایت بر روی پایه و رابط قرار می گیرد.

مراحل انجام ایمپلنت دندان

اطلاعاتی در مورد ایمپلنت دندان، جنس و اجزای آن و مراحل انجام

پس از تشخیص نیاز به ایمپلنت توسط متخصص ایمپلنت که برای آن هم نیاز است ابتدا به یک مرکز ایمپلنت مراجعه کرده و مشاوره داشته باشید جلسه ای برای انجام عمل هماهنگ می شود. برای تشخیص نیز به عکس برداری نیاز است. پس از شروع کار و بی حسی نقطه تحت عمل کار با برشی بر روی لثه آغاز می شود. این برش برای دسترسی به استخوان فک وارد می شود. سپس با استفاده از مته حفره ای به اندازه پایه ایمپلنت در جای مناسب برای کاشت آن بر روی استخوان فک ایجاد می کنیم. پس از آن پایه را که شکل ظاهری اش شبیه پیچ است را در داخل حفره قرار می دهیم. حال نیاز است که به استخوان فک فرصت دهیم که با رشد کردنش این پایه را در بر بگیرد و همانند یک ریشه برای یک دندان واقعی عمل کند. برای این امر نیاز است که چند ماهی را به استخوان فک فرصت دهیم. پس از گذشت این مدت و مراجعه مجدد به مطب برای ادامه کار ، دوباره پس از بازگشایی لثه و دسترسی به فیکسچر ، اباتمنت را بر روی آن قرار داده و در مرحله آخر تاج دندانی که بر اساس رنگ ، شکل و اندازه دندان بیمار سفارش داده شده تا در لابراتور ساخته شود بر روی رابط قرار می گیرد. ویژگی این که این تاج متناسب با دندان های هر نفر ساخته می شود در این است که پس از کاشت بسیار طبیعی جلوه می کند و تشخیص آن از سایر دندان ها کاری بسیار دشوار است.
پس از اتمام عمل جراح توصیه های بهداشتی و مراقبتی نهایی را برای بالا رفتن طول عمر ایمپلنت در اختیارتان می گذارد.

قیمت ایمپلنت کره ای

یکی از کشور های برجسته در زمینه تولید و توزیع ایمپلنت های دندان کشور کره است و ایمپلنت های کره ای در کشورمان از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. این ایمپلنت ها در برند های مختلف و با کیفیت ها و قیمت های متعددی در ایران موجود است و می توانید با مشاوره با متخصص ایمپلنت یکی از آن ها را برای خودتان کنید. برای اطلاع از قیمت ایمپلنت های کره ای می توانید به سایت مراجعه کنید.

قیمت ایمپلنت کره ای

مزایای ایمپلنت دندان

اطلاعاتی در مورد ایمپلنت دندان، جنس و اجزای آن و مراحل انجام

ایمپلنت های دندان مزیت های فراوانی دارند. بیایید مهم ترین آن ها را با هم مرور کنیم :

1- ظاهر بسیار طبیعی و کارکردی همچون دندان های طبیعی بیمار. ایمپلنت از هر دو منظر ظاهری و کاربردی بسیار معروف و محبوب است.

2- ماندگاری و دوام بالای ایمپلنت ها از ویژگی های دیگری است که نزد آشنایان این صنعت شناخته شده است. نسبت به بریج یا دندان های مصنوعی که روش های دیگر جایگزینی دندان هستند ایمپلنت ها طول عمر بیشتری دارند. البته فاکتور های متعددی از جمله جنس و کیفیت ایمپلنت و نحوه مراقبت بیمار از آن ها نیز می تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

معایب ایمپلنت دندان

معایبی نیز شاید بر ایمپلنت وارد باشد که مهم ترین آن ها را نیز با هم مرور می کنیم :

1- قیمت بالا. ایمپلنت های دندان به علت مزایای ذکر شده در بالا هزینه بیشتری طلب می کنند و اگر دقیق تر به مطلب نگاه کنیم این موضوع عیب به حساب نمی آید و کاملاً طبیعی است.

2- طول مدت درمان بالاست. از آنجایی که نیاز است پیوند میان استخوان فک و پایه ایمپلنت برقرار شود چند ماهی ممکن است این عمر زمان ببرد.

راه های مراقبت از ایمپلنت دندان

برای مراقبت از ایمپلنت هایتان نیازی به انجام کار خاصی نیست. همان مراقبت های عادی از سایر دندان ها می تواند کفایت کند. مسواک زدن و نخ دندان های روزانه می تواند از جمع شدن پلاک و باکتری در لا به لای ایمپلنت و دندان ها جلوگیری کند. بهتر است هر از چند وقتی برای پاکسازی تخصصی دندان ها نیز به دندان پزشک مراجعه کنید.

قیمت ایمپلنت دندان

برای اطلاع از قیمت روز ایمپلنت به لینک زیر مراجعه کنید.

قیمت ایمپلنت

پایان رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!