مجله تاپ‌ناز‌

اعتبار مدرک تحصیلی در دانشگاه های سوئد چقدر است؟

یکی از مهم ترین مسائلی که برای دانشجویان حائز اهمیت است، تحصیل در دانشگاه های معتبر با رتبه جهانی بالا می باشد. اهمیت این موضوع بدین خاطر است که دانشجویان با مدرک تحصیلی که از دانشگاه اخذ می کنند، می توانند به راحتی شغل مناسبی را در جامعه پیدا کنند. توجه داشته باشید که ارزش مدرک تحصیلی در صورتی بالاست که دانشجو، تحصیلات خود را در دانشگاه معتبری گذرانده باشد. هنگامی که شما تحصیلات تان را در دانشگاه های معتبر بگذرانید قطعا فرصت های شغلی بیشتر و مناسبی را پیش روی خود خواهید داشت.

اعتبار مدرک تحصیلی در دانشگاه های سوئد چقدر است؟

سوئد یکی از کشور هایی است که دانشگاه های معتبر با رتبه جهانی بالایی را در خود جای داده است. این کشور دارای نظام آموزشی بسیار با کیفیتی است و دانشجویان بین المللی هر ساله برای اخذ پذیرش از این دانشگاه ها با هم در رقابت هستند. همانطور که می دانید در تمامی کشور ها، دانشگاه های خصوصی و دولتی فراوانی وجود دارد که از چند جهت با یک دیگر تفاوت دارند. برای مهاجرت تحصیلی به سوئد، دانشجویان باید از دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور آگاهی لازم را کسب نمایند.

معمولا دانشگاه های دولتی علاوه بر هزینه های مناسب تر، ارزش و اعتبار بیشتری را دارا هستند. دانشگاه های خصوصی هزینه های بالاتری داشته و برای دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند مناسب می باشد. ما در این مقاله قصد دارین تا در رابطه با دانشگاه های دولتی و خصوصی سوئد، اطلاعات جامع و مناسبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا پاسخ تمامی سوالات خود را در رابطه با هزینه، شرایط و… تحصیل در کشور سوئد کسب نمایید.

لیست جامع دانشگاه های سوئد

با توجه به افزایش تعداد دانشجویان بین المللی و محدودیت زبان یادگیری دانجشویان، کشور سوئد، برای راحتی آنها بجز زبان سوئدی، زبان دیگری را نیز برای تحصیل دانشجویان در دانشگاه های این کشور ارائه کرده است. از آجنجایی که یادگیری زبان سوئدی برای دانشجویان بین المللی کمی مشکل می باشد، آنها می توانند با اخذ مدرک آیلتس 6.5 به بالا، در دانشگاه های خصوصی این کشور تحصیلات شان را به زبان انگلیسی ادامه دهند.

برترین دانشگاه های سوئد که رتبه جهانی مناسبی را دارا هستند عبارت است از:

  • دانشگاه اوپسالا سوئد
  • دانشگاه کارولینسکا سوئد
  • دانشگاه لوند سوئد
  • دانشگاه استکهلم سوئد
  • دانشگاه فناوری کی تی اچ سوئد
  • دانشگاه فناوری چالمرز سوئد
  • دانشگاه گوتنبرگ سوئد
  • دانشگاه اومیا سوئد
  • دانشگاه لینکوپینگ سوئد

هر یک از دانشگاه های معرفی شده دارای شرایط و قوانین منحصر به خود می باشند که دانشجویان باید قبل از هر اقدامی نسبت به کسب آگاهی در رابطه با دانشگاه ها اقدام نمایند. البته کشور های دیگری مثل آلمان، اتریش، فرانسه و… نیز برای تحصیل مناسب می باشند. شما می توانید برای تحصیل پزشکی در اتریش و یا دیگر رشته های علوم پزشکی به صورت رایگان در این کشور تحصیل نمایید.

دانشگاه اوپسالا سوئد

این دانشگاه محبوب در سوئد در سال 1477 تاسیس شده است و به عنوان یکی از قدیمی ترین ددانشگاه های این کشور شناخته می شود. در این دانشگاه شما می توانید کتابخانه بزرگی را مشاهده کنید که تمامی کتاب های معروف، محبوب و شناخته شده را در خود جای داده است. دانشگاه اوپسالا دارای یکی از برترین موسسات تحقیقاتی در کل جهان می باشد که توانسته در رنکینگ جهانی رتبه 111 را به خود اختصاص دهد. این دانشگاه منحصر به فرد و قدیمی تا کنون توانسته 8 بار جایزه نوبل را از آن خود نماید.

این دانشگاه به طور کلی دارای 9 دپارتمان تحصیلی است که در هر کدام از آنها برخی رشته های تحصیلی مثل علوم فناوری، داروسازی و پزشکی، هنر و علوم اجتماعی و… تدریس می شود. حدود 12 درصد از دانشجویانی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، بین المللی می باشند. توجه داشته باشید که بریا تحصیل در این دانشگاه باید به زبان سوئدی تسلط داشته باشید؛ چرا که تمامی دروس به زبان سوئدی تدریس می شوند.

اعتبار مدرک تحصیلی در دانشگاه های سوئد چقدر است؟

دانشگاه کارولینسکا سوئد

از دیگر دانشگاه های برتر در کشور سوئد، می توان به دانشگاه کارولینسکا اشاره کرد. این دانشگاه محبوب به علتذ تراز بالایی که در بین دانشگاه های تحقیقات پزشکی داراست، توانسته به یکی از پر طرفدار ترین دانشگاه های سوئد تبدیل شود. البته تحصیل در رشته های علوم پزشکی در سایر کشور های اروپایی مثل تحصیل در انگلستان نیز امکان پذیر می باشد؛ اما با این تفاوت که شما باید علاوه بر قوبولی در آزمون ورودی، باید نمرات مناسبی را نیز دارا باشید.

دانشگاه کارولینسکا در سال 1810  تاسیس شده است که علت تاسیس آن، فوت سربازان سوئدی در جنگ با روسیه بود. این دانشگاه در واقع برای تربیت و آموزش پزشکی به جراحان ارتش تاسیس شده بود. رتبه این دانشگاه در بین رنکینگ جهانی دانشگاه ها 36 می باشد. در دانشگاه کارولینسکا رشته های تحصیلی دیگری مثل آسیب شناسی زبان، مامایی، پرستاری، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، بینایی سنجی، روان درمانی، روانشناسی و… نیز تدریس می شود.

دانشگاه لوند سوئد

از دیگر دانشگاه های محبوب با رنکینگ جهانی مناسب و بالا در سوئد می توان به دانشگاه لوند اشاره کرد. این دانشگاه در نزدیکی دانمارک و آلمان واقع شده که نزدیک به 41 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه لوند دارای رنکینگ جهانی 103 در میان دانشگاه های دیگر است. می توان گفت که این دانشگاه دارای بزرگ ترین موسسات تحقیقاتی در شمال اروپا است.

از آنجایی که دانشگاه لوند رشته های تحصیلی متنوع و گوناگونی را ارائه کرده است، دانشجویان بین المللی می توانند با خیالی راحت هر رشته تحصیلی را که می خواند در این دانشگاه انتخاب نمایند. رشته های تحصیلی نشیر حقوق، موسیقی، تاتر، پزشکی، علوم اجتماعی، اقتصاد و…. . لازم به ذکر  است که بگوییم، این دانشگاه دارای پژوهشکده هستهذ قوی می باشد. از جمله افتخارات این دانشگاه می توان به فناوری بی سیم بولتوث، فناوری سیستم تشخیص چهره و اولین داروی برای ترک سیگار اشاره کرد.

به طور کلی، می توان گفت که ویژگی ها و دستاورد های ددانشگاه های برتر سوئد در یک مقاله خلاصه نمی شود. شما عزیزان می توانید در رابطه با دانشگاه های دیگر این کشور به مطالعه بپردازید.

مطالب مشابه را ببینید!