مجله تاپ‌ناز‌

عوامل موثر برای افزایش ماندگاری بوتاکس

خیلی از افراد ممکن است دچار چین و چروک در سنین کم شوند و به همین دلیل پوستشان نیاز به ترمیم و درمان دارد. عمل بوتاکس روش درمان ایمنی است که با شل کردن و غیر فعال کردن عضله های صورت باعث حذف چین و چروک می شود و از بروز خطوط جدید در پوست جلوگیری می کند. برای افزایش ماندگاری بوتاکس می توان از راهکارهای موثر در این مورد کمک گرفت و از آثار خوب آن بهره مند شد.

بوتاکس از عمل های زیبایی ارزان قیمت است که برای جوان سازی پوست و از بین بردن چین و چروک از آن استفاده می شود. در این روش از سم بوتولینوم بهره می گیرند و با تزریق آن به عضله های فعال به صورت موقت بی حرکت می شوند و با یک مدت زمان توانایی تحرک ندارند. در ادامه برای افزایش اطلاعات شما، عوامل موثر بر افزایش ماندگاری بوتاکس را بررسی کرده ایم.

افزایش ماندگاری بوتاکس

بوتاکس نوعی داروی تزریقی است که به قسمت پایانه های عصبی متصل می شود و باعث ایجاد اختلال میان اعصاب و عضله های صورت می شود. این نوع اختلال از دستیابی انتقال دهنده های عصبی به عضلات و آغاز انواع انقباضات آنها ممانعت می کند. افزایش ماندگاری بوتاکس از جمله موارد مهم در این زمینه است.

می توان گفت که بوتاکس عصب های محرک عضلات صورت را غیر فعال می کند. با وجود اینکه بوتاکس بعد از گذشت چند وقت اثر خود را از دست می دهد ولی این دارو با تجزیه و یا دفع از بین نمی رود. در حقیقت اعصاب فیبرهای عصبی جدید را جانشین قبلی ها می کند و باز باعث تحریک عضله ها می شود. پس از تزریق بوتاکس افراد باید برای ثبات حالت صاف و بدون چروک پوست خود این درمان را هر 4 الی 6 ماه تکرار کنند.

کاربرد بوتاکس

  • از بین بردن چین و چروک های پوست
  • رفع افتادگی پوست در قسمت گردن
  • درمان چین و چروک های دور چشم
  • رفع خطوط اخم و خنده
  • رفع تعریق زیاد بدن

عوامل موثر بر نتیجه بوتاکس

  • حالت کشسانی پوست
  • میزان عمق چین و چروک
  • نوع و حالت چین و چروک
  • مقدار سن فرد بیمار
  • خصوصیات عضله موردنظر

روش های افزایش اثر بوتاکس

با وجود این که تزریق بوتاکس عملی موقت است ولی می توان با استفاده از انجام اقداماتی تاثیرات آن را بیشتر کرد و باعث افزایش ماندگاری بوتاکس شد که در ادامه به مجموعه ای از این موارد و نکات مهم اشاره کرده ایم.

 ماندگاری بوتاکس

قرار نگرفتن زیر نور آفتاب :

این پیشنهاد برای تمام پوست ها مفید الست. صدمات ناشی از نور خورشید دلیل اصلی ایجاد شدن چین و چروک های اولیه است. با توجه به این که این نوع از چروک ها نشئت گرفته از عضلات زیر پوست نیست، در نتیجه بوتاکس اثری روی آنها ندارد. افراد باید در طوفل روز حتی در فصل زمستان و یا در زروزهای ابری از محصولات ضد افتاب در مناطقی از صورت، گردن و قسمت دست استفاده کنند.

پرهیز از اسکراب پوست :

پس از انجام بوتاکس باید به پوست فرصت بهبودی بدهید. از انجام دادن اسکراب های قوی و یا مصرف ماسک های صورت که احتمال مختل کردن پروسه درمان را دارند باید خودداری کنید.

داشتن رژیم غذایی مناسب :

مواد غذایی که وارد بدن می کنید به صورت مستقیم به روی ظاهر و وظعیت سلامتی پوست موثر است. برای بالا بردن تاثیرات فیلرها به بیماران پیشنهاد می شود که از خوردن مواد غذایی بسته بندی و فرآوری شده اجتناب کنید و میزان شکر را در برنامه غذایی خود به حداقل برسانید. این نوع مواد غذایی باعث بالا رفتن میزان التهاب می شود و روی وضعیت سلامت کلی پوست موثر است.

پیروی از اعمال مراقبتی بعد از درمان :

اشخاص باید در چند ساعت اول بعد از انجام عمل بوتاکس و یا تزریق انواع فیلر از دراز کشیدن، قرار گرفتن زیر نور خورشید، ورزش کردن، برداشتن وسایل سنگین، خوردن الکل و نمک پرهیز کنید. برای محدود کردن میزان اختلال در دریافت بهترین نتایج باید از کل دستورات مراقبتی تبعیت کرد.

دوری از استرس و فشارهای روانی :

از جمله  تاثیرگذارترین عوامل بر روی ماندگاری بوتاکس اضطراب و تنش های روانی می باشد. در صورتی که از نظر روحی حالت آرامی نداشته باشید و حتی بعد از تزریق بوتاکس به منظور خارج کردن این نوع فشارها به طور دائم عضله های صورت خود را به حالت انقباض در آورید با وجود این که زمینه منقبض کردن عضله وجود ندارد اما از میزان ماندگاری بوتاکس کم خواهد شد.

نخوابیدن پس از تزریق بوتاکس :

سعی کنید از خوابیدن یا دراز کشیدن در ۴ ساعت اولیه بعد از انجام بوتاکس خودداری نمایید. البته دراز کشیدن به طرف پشت همراه با بالا نگه داشتن پاها در حد کم می تواند در دو شب اول بعد از انجام تزریق موثر باشد.

گزینش پزشک مجرب :

به منظور دریافت بهترین نتایج تزریق بوتاکس بایستی به میزان کافی و در مکان درست تزریق گردند که این اعمال برای هر شخصی فرق دارد. یک جراح زیبایی ماهر در دریافت اطلاعات در مورد بوتاکس به فرد کمک می کند و فرصت خصوصی سازی درمان را به او داده و با همکاری فرد بهترین نوع درمان را اجرا می کند. تمامی این موارد در افزایش اثرات بوتاکس موثر و کمک کننده می باشند.

اجتناب از کشیدن سیگار :

نیکوتین توسط تنگ نمودن رگ های خونی در گردش خون رونده به پوست نوسان به وجود می آورد. در این حالت پوست از کسب اکسیژن و مواد مغذی موردنیاز جهت صاف ماندن و حفظ جوانی دچار محرومیت می گردد. اشخاص سیگاری هر چه زودتر بایستی کشیدن سیگار را ترک و در صورت احتیاج به کمک در این مورد با پزشک خود صحبت نمایند.

اجتناب از ماساژ دادن صورت :

افراد بایستی در ۲۴ الی ۴۸ ساعت اول بعد از انجام بوتاکس از مالش دادن صورت، انجام ورزش و یا استفاده از وسایل آرایشی قوی پرهیز نمایند. با وجود این که اجرای حرکات و شکلک های مختلف و به حرکت در آوردن عضله های صورت کار مفیدی می باشد ولی نباید این عمل را با مالش دادن صورت اجرا نمود. مالش دادن و یا لایه برداری صورت، انجام فعالیت های ورزشی و استفاده از محصولات قوی می تواند موجب منتشر شدن دارو به نقاط نامناسبی از صورت گردد. این حالت می تواند موجب فلج شدن صورت، افتادن پلک و یا مشکلات و آسیب های مختلف دیگری گردد.

پرهیز از اخم کردن :

اگر به صورت دائم قسمت پوست پیشانی خود را جمع می کنید و یا ابروهای خود را به حالت اخم در می آورید سعی کنید از انجام دادن این کار اجتناب نمایید. با وجود این که ممکن است این گونه حرکات حالت غیرارادی داشته باشد ولی با انجام تمرین می توان از بروز آن ها جلوگیری نمود.

مطالب مشابه را ببینید!