مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی المیرا شریفی مقدم و همسرش + عکس های خانوادگی و زندگی شخصی هنری

در این بخش بیوگرافی المیرا شریفی مقدم مجری شبکه خبر را با اطلاعات در مورد زندگی شخصی اش ارائه کرده ایم.

بیوگرافی المیرا شریفی مقدم

المیرا شریفی مقدم، گوینده شبکه خبر متولد سال 1360 در شهر تبریز است. مدرک کارشناسی ارشد میکروبیولوژی دانشگاه آزاد را دارد. او در سال 1379 از طریق آزمون وارد شبکه خبر شد. او از زمان کودکی به گویندگی علاقه داشت و همیشه ادای آقای محمدرضا حیاتی را در می آورد.

همسرش داوود عابدی است که مجری شبکه خبر و گزارشگر شبکه خبر می باشد.

المیرا شریفی مقدم

نخستین اجرای وی

نخستین بار در فروردین سال 1380 در اخبار جوان اجرا داشت. دو ماه بعد بلافاصله گوینده خبر پزشکی تخصصی شبکه خبر شد و به آرامی به گوینده مرکزی شبکه خبر تبدیل شد.

المیرا شریفی مقدم

ازدواج و همسرش

المیرا شریفی مقدم با داود عابدی ازدواج کرده که همسرش نیز گزارشگر ورزشی شبکه خبر است. آنها دو پسر به نام امیر ابوالفضل و امیر ارسلان دارند.

المیرا شریفی مقدم

بیوگرافی داوود عابدی

داوود عابدی متواد سال 1354 در تهران می باشد و تحصیلات خود را در رشته علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز به پایان رسانده است.
در خانواده نسبتا پرجمعیت با پنج خواهر و یک برادر بزرگ شده و پدرش بازنشسته داروسازی است.
وی هم چنین علاقه شدیدی به ورزش های رزمی مانند تکواندو دارد و تا دان چهارم نیز پیش رفته است.
آغاز فعالیت داوود عابدی به سال 1375 برمی گردد که کار خود را با رادیو جوان آغاز نمود و مشوق اصلی اش را نیز مهران دوستی که گوینده مجله بامدادی بود می داند.

المیرا شریفی مقدم

آشنایی تا ازدواج شریفی مقدم و عابدی

داود عابدی می گوید:المیرابه خاطر من همه تلاشش را کرد که وارد شبکه خبر شود .
شریفی مقدم هم ادامه می دهد:«بله من از بچگی آقای عابدی را در تلویزیون می دیدم واز هواداران ایشان بودم.» حالا عابدی قصه اصلی را با چاشنی طنز برایمان تعریف می کند:«من با عموی همسرم از قبل دوست بودم. یک بار ایشان به من گفت که من برادرزاده ام هم به شبکه خبر آمده و هوایش را داشته باش. من هم فکر کردم برادرزاده اش یک آقاست و الکی گفتم باشه هوایش را دارم. اما یکبار که وارد تحریریه شدم و خانم شریفی مقدم خودش را معرفی کرد تازه فهمیدم دوستم ایشان را می گفت و از همان جا بود که فکر ازدواج با خانم شریفی به ذهنم افتاد و مراقبت های ویژه آغاز شد. در نهایت هم سال 82 باهم ازدواج کردیم.

المیرا شریفی مقدم

دلیل دوری یک ساله شریفی مقدم

 المیرا شریفی مقدم می گوید :جالب است بدانید فرزند اول من «امیرابوالفضل» 24 فروردین 89 به دنیا آمد. فرزند دومم «امیرارسلان» نیز 14 اسفند همان سال به دنیا آمد. واقعا سخت بود. من یک سال و نیم از کار دور بودم. اما الان همیشه کنارهم هستند و ما خیالمان راحت است.

المیرا شریفی مقدم

اشکهای المیرا شریفی برای کشته شدگان حادثه منا

المیرا شریفی مقدم هنگام خواندن خبر آمار نهایی کشته شدگان ایرانی حادثه منا، بغض گلویش را گرفت و نتوانست خواندن خبر را ادامه دهد.

المیرا شریفی مقدم

بغض المیرا شریفی مقدم که برکت داشت

 بغضی که حسابی برکت داشت:«دقیقا دو سال پیش یک گزارش از دزفول ارسال شده بود که یک دختربچه 3 ساله بسیار زیبا در سرش تومور بدخیمی درآورده بود. این تومور صورت این بچه را کج کرده بود. به من گفتند که این گزارش قرار است پخش شود. من هم چون بی نهایت روی بچه ها حساسم گفتم من به تصویر نگاه نمی کنم چون اگر نگاه کنم نمی توانم خبر را بخوانم. من خبر را خواندم و برگشتم که تصویر بچه یک لحظه بزرگ فیکس شد. خواستم بگویم دعا می کنیم هیچ مادری غم و درد فرزندش را نبیند که یکهو بغض شد. از شانس من هم نصف ایران این خبر و بغض من را دیدند. همینطور پیام به شبکه می آمد. گریه من اصلا تبدیل به یک ولوله شد. از ستاد اجرای فرمان امام تماس گرفتند که این بچه هرجا هست و هزینه درمانش هرچقدر می شود ما به عهده می گیریم. شبکه خبر هم بغض من را در فواصل زمانی مختلف پخش کرد و شب بعد ما دوباره ارتباط گرفتیم.

المیرا شریفی مقدم

شکر خدا این بچه از دزفول به اصفهان منتقل شد و تومورش تخلیه شده بود. چندجراح پلاستیک تماس گرفتند و گفتند ما این دختر را به صورت رایگان جراحی می کنیم. بعد چند عمل جمجمه هم انجام شد تا اینکه صورتش به حالت عادی برگشت. با اینکه مجبور شدند چشمش را تخلیه کنند اما بعد از یکسال حال این دختر کاملا دگرگون شد. در گزارش قبل اصلا حرف نمی زد، اما این بار هم حرف زد هم شعر خواند و دست تکان داد. شاید گویندگی هیچ سودی برای کسی نداشته باشد اما آنقدر مردم در حق من و این بچه دعا کردند که این موضوع بزرگترین منفعت من از گویندگی خبر شد. هنوز پیگیر این دختربچه هستم و دلم می خواهد یک روز ببینمش اما فعلا تهران نیامده است.»

المیرا شریفی مقدم

ماجرای قتل پدر المیرا شریفی

پدر او در سال 1372 در هنگام یک نزاع و یا دزدی توسط یک کیف قاپ به قتل رسید، قاتل هیچ گاه شناسایی نشد و پرونده قتل پدر المیرا شریفی مقدم بسته شد.

او در مورد جزییات قتل پدرش چنین گفتن: ساعت 5 عصر روز 19 در سال 1372، او و برادرش که منتظر پدرش بودند، صدای پدر را شنیدند که طلب کمک می کرد و متوجه شدند که سارقان به پدرش حمله کرده اند و قصد ربودن کیف او را داشتند که پدر مقاومت می کند و مورد ضربات سارقین قرار می گیرد. با اینکه سال ها از این قتل گذشته است، هنوز قاتلین پدر او پیدا نشده اند.

المیرا شریفی مقدم

خداحافظی همسرش از اجرا

در آبان سال 1401 داوود عابدی از اجرا در شبکه خبر استعفا داد و اعلام کرد که دیگر مجری این شبکه نیست. شایعه شده است که خانم المیرا شریفی مقدم هم از اجرا خداحافظی کرده اند.

عکس های خانوادگی المیرا شریفی مقدم در کنار همسرش

المیرا شریفی مقدم

طرفدار تیم پرسپولیس

المیرا شریفی مقدم طرفدار تیم پرسپولیس است. همیشه برد این تیم را به دنبال کنندگانش تبریک می گوید. البته همسر ایشان نیز وظیفه مجری گری برنامه های ورزشی را به عهده دارد.

المیرا شریفی مقدم

بیوگرافی کامل و خواندنی المیرا شریفی مقدم

المیرا شریفی مقدم

مطالب مشابه را ببینید!