مجله تاپ‌ناز‌

مشخصات ام وی ام x55 + بررسی خودرو، طراحی و تجهیزات محصول کمپانی چری

مشخصات ام وی ام x55

خودروی ام وی ام x55 محصول جدید کمپانی چری است که در سال 2018 رونمایی شد و توسط شرکت مدیران خودرو در بازار کشورمان ایران هم عرضه می شود. این خودرو یک کراس اوور کوچک چینی است که ظاهری جذاب و مدرن دارد و متور 4 سیلندر توربو شارژ دارد که قدرت آن معادل 147 اسب بخار در 5500 در در دقیقه است و یکی از قابلیت های جذاب این خودرو دستبند هوشمند آن است. در ادامه این مطلب بررسی خودروی ام وی ام ایکس 50 و مشخصات آن را آماده کرده ایم با ما همراه باشید.

خودروی ام وی ام ایکس 50 در واقع مدل اسپرت چری تیگو 5 است که در کشور چین با نام چری تیگو 5x شناخته می شود. پیشرانه ام وی ام ایکس 55 شبیه به تیگو 7 است و قادر است قدرتی برابر با 147 اسب بخار و گشتاور حداکثری 210 نیوتن متر تولید کند.

بررسی خودروی ام وی ام x55

Mvm X55 یک کراس اوور کوچک چینی است که در سال 2018 معرفی شد و در تاریخ آذر ماه سال 1398 توسط شرکت مدیران خودرو روانه بازار ایران شده است و در دو نسخه اکسلنت و اکسلنت اسپرت به دست مشتریان خواهد رسید. این خودرو جایگاهی بین دو خودرو ام وی ام ایکس 22 و ایکس 33 دارد و مدل اسپرت چری تیگو 5 است که در کشور چین نام این خودرو تیگو 5 ایکس است. در بعضی از بازارهای خارج از چین به نام تیگو 4 هم شناخته می شود.

خودروی ام وی ام ایکس 55 در کشور چین در دو مدل با موتورهای 1.5 لیتر تنفس طبیعی و توربو ارائه می شود و در نسخه توربو توان 147 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن متر است. برای انتقال نیرو به چرخ های جلو، سفارش دو گیربکس اتومات CVT و شش سرعته دو کلاچه ممکن است.

مشخصات ام وی ام x55

چری یکی از کمپانی های مهم خودروسازی کشور چین است و در چند دهه فعالیتی که داشته است به سرعت پیشرفت کرده است و به برندهای بالای خودروسازی رسیده است. این کمپانی چینی با بهره بردن از طراحان مطرح جهانی توانسته است که تغیرات اساسی در محصولاتی که دارد ایجاد کند و سرعت فروش محصولات را به چند کشور دنیا از جمله کشورمان افزایش دهد.

چری دو نسل از خودروی تیگو 5 را در بازار عرضه کرده است که هر دو نسل آن توسط مدیران خودرو در بازار کشور به فروش رسیده است. نسل اول در سال 2012 رونمایی شد و در سال 2014 وارد بازار شد و در سال 2016 چری روی آن تغییرات اندکی ایجاد کرد و دی لایت، چراغ های جدید، گرمکن صندلی جلو و مانیتور 8 اینچی اضافه کرد و نسخه فیس لیفت این خودرو متولد شد.

تیگو 5 هم اکنون با نام تیگو 5 عرضه شده است. نسل جدیدی از این خودرو به حساب نمی آید و فقط یک فیس لیفت نسل اولی به حساب می آید ولی نسل جدید این خودرو که در ایران با نام ام وی ام ایکس 55 روانه بازار می شود طراحی متفاوتی دارد و می توان آن را نسل دوم این کراس اور شهری به حساب آورد. در ادامه بررسی بیشتری در مورد این خودرو می خوانید.

مشخصات ام وی ام x55

طراحی ظاهر Mvm X55

بررسی ظاهر این خودرو یا چری تیگو 5 جدید 2018 نشان می دهد که از طراحی به روز و متفاوتی بهره می برد طوری که طراحی بدنه آن شباهت زیادی با دیگر محصولات چری ندارد. محصولات جدید چری تیگو با بهره گیری از طراح مشهوری به نام جیمز هوپ که خالق فورد موستان و طراح سابق جنرال موتورز است به یکباره از لحاظ ظاهری متحول شده و تا حدی به محصولات مدرن کره ای شبیه شده است. مشکل اساسی طراحی محصولات چری نداشتن یک زبان واحد طراحی است و نمی توان نقطه مشترک خاصی میان محصولات این برند خودروسازی پیدا کرد.

در نمای جلویی خودروی ام وی ام ایکس 55 چراغ های بزرگ دیده می شود که در کراس اورهای دیگر مشاهده نمی شود. این چراغ ها توسط یک خط منحنی تا روی سپر امتداد دارد و چهره ای خاص به این نما داده است. جلو پنچره ای خوش قیافه و بزرگ تعبیه شده بین این دو چراغ با اشکال لوزی شکل متعددی تزیین شده و میان آن آرم چری توسط دو نوار فلزی به خط میانی چراغ ها وصل شده است. مهیج ترین بخش طراحی این نمای خودرو مربوط به پسر آن است. این سپر حجیم و متورم با تزیینات سه بعدی نقره ای رنگ به خودرو یک ظاهر قدرتمند و جسور داده است.

در نمای جانبی پنل های متورمی را می بینید که خودرو را فراتر از یک کراس اور شهری نشان می دهد. بهره گیری از نوار براق پایینی درب ها چهره ای لوکس و زیبا ایجاد کرده است. استفاده از رینگ های 18 اینچی باعث شده که فضای خالی میان لاستیک و بدن ناخوشایند نباشد.

نمای عقب این خودرو بسیار جذاب است به این دلیل که چراغ های این نما از گرافیک داخلی زیبایی بهره می برند. این چراغ ها توسط لامپ های نئونی نواری شکل به شیوه ای ماهرانه تزیین شده است و توسط نوار فلزی به هم اتصال پیدا کرده اند. سپر عقب هم شبیه به سپر جلو به وسیله بخش پلاستیک سه بعدی، ظاهری جذاب و زیبا دارد و طراحی چراغ ها در نمای عقب طراحی نسل جدید کیا اسپورتیج را یادآوری می کند و توسط نوار کرومی به هم متصل شده اند. به صورت کلی ظاهر این خودرو یک طراحی جسور و تهاجمی دارد و ممکن است در بازار کشور ایران بسیار پرفروش شود.

مشخصات ام وی ام x55

کابین خودروی ام وی ام ایکس 55

بررسی کابین ام وی ام ایکس 55 نشان می دهد که طراحی فضای داخلی این خودرو با الهام گرفتن از چری تیگو 7 صورت گرفته است و فرمان هر دو خودرو شبیه بهم است. تمام اجزای کابین دارای طراحی فلت با خطوط زاویه دار هستند و در وسط داشبورد مسطح خودرو نمایشگری نه خیلی بزرگ تعبیه شده است که زیر آن تنها سیستم کنترل تهویه مطبوع مشاهده می شود.

صفحه پشت فرمان و نشانگرهای کاملا دیجیتالی ظاهری مدرن به این کراس اور بخشیده است. کلید روشن و خاموش شدن موتور با کلیدهای دیگر مانند ترمز دستی برقی و دیگر سیستم ها برای دسترسی سریع راننده در کنسول میانی قرار دارند.

از دید مشتریان ایرانی طراحی نسل قبل جذاب تر است و در این خودرو بیش از حد ساده گرایی دیده می شود. این خودرو در همه ابعاد از نسل فعلی تیگو 5 کوچکتر شده است ولی میزان فضای داخلی خودرو برای سرنشینان کمی بزرگتر شده است.

طول خودرو مقداری کاهش داشته است ولی فاصله دو محور خودرو 20 میلی متر زیادتر شده است و این باعث شده فضای جلوی پای سرنشینان عقب و جلو بیشتر شود. بررسی صندوق عقب خودرو هم نشان می دهد فضای بار نسبت به نسل فعلی کمتر شده است. به صورت کلی طراحی کابین خودرو طراحی ساده و قابل قبولی دارد.

مشخصات ام وی ام x55

پیشرانه خودرو

کمپانی چری موتور ام وی ام ایکس 55 را به پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ توربرو تجهیز کرده است که قدرت آن معادل 147 اسب بخار و حداکثر گشتاور 210 نیوتن تولید می کند. این پیشرانه پیش از این در تیگو 7 استفاده شده است. قدرت موتور شبیه به نسل قبلی به وسیله جعبه دنده CVT به چرخ ها منتقل می شود. یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچ سفارشی هم تیروی تولیدی این پیشرانه را به چرخ جلو منتقل می کند.

مشخصات ام وی ام x55

تجهیزات و امکانات X55

از امکانات و تجهیزات به کار رفته در این خودرو می توان به سیستم های ABS،  EBD و  ESP، شش کیسه هوا، اتو هلد، فرمان کمکی و ترمز دستی برقی، صندلی راننده برقی، استارت بدون کلید، سیستم کنترل خودرو در سراشیبی، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، مانیتور ۹ اینچی لمسی به همراه پورت USB و شش عدد بلندگو استریو، سیستم نمایش فشار باد تایرها ، سنسور پارک عقب ، دوربین عقب ، کنترل سیستم صوتی روی فرمان،  سانروف،  سیستم نمایش اطلاعات خودرو ، دوربین ۳۶۰ درجه ،تریم چرمی ، کنترل خودرو از طریق ساعت هوشمند را نام برد. از مزیتهای ساعت یا دستبند هوشمند ام وی ام X55 می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •  اطلاع از تماس های ورودی و پیام ها
  •  چک و کنترل نمودن سوابق پزشکی و سلامتی
  •  چک نمودن ضربان قلب
  • استارت و روشن کردن خودرو از روی ساعت
  • باز کردن درب صندوق عقب
  • بالا و پایین بردن شیشه ها از راه دور

انتظار می رود که این خودرو در غیاب وجود خودروهای با کیفیت آلمان، ژاپنی و آمریکایی در اران، با فروش خوبی روبرو گردد.

مطالب مشابه را ببینید!