مجله تاپ‌ناز‌

انشا با موضوع ورزش + 8 انشا زیبای ادبی بلند و کوتاه با موضوع ورزش

انشا در مورد ورزش

در این بخش مجموعه 8 انشا زیبای بلند و کوتاه، تحقیق و مقاله علمی در مورد ورزش و تاثیرات ورزش بر سلامت را برای پایه های مختلف تحصیلی و کودک و نوجوان آماده کرده ایم.

انشا با موضوع ورزش + 8 انشا زیبای ادبی بلند و کوتاه با موضوع ورزش

انشا کودکانه در مورد ورزش 

ورزش کردن خیلی مهم است چون باعث سلامتی بدن ما می شود و خیلی از بیماری ها را درمان می کند.

مثلا کسانی که چاق هستند ممکن است به خاطر اضافه وزن به بیماری های مختلف مثل مشکلات کمر، پا درد، فشار خون بالا، دیابت یا بیماری های قلبی مبتلا شوند در حالی که ورزش کردن باعث کاهش وزن شده و به جلوگیری و درمان این بیماری ها کمک می کند.

ورزش کردن روی روحیه ما هم تاثیر خوبی دارد و باعث می شود شاد باشیم و ناراحتی و افسردگی را از بین می برد.

من ورزش کردن را خیلی دوست دارم، مخصوصا نرمش کردن و والیبال و زنگ ورزش زنگ مورد علاقه من است.

ورزش کردن فایده های دیگری هم دارد، باعث می شود بدن ما قوی تر شود، مغز ما تقویت شود و همچنین باعث می شود حافظه ما زیاد شده و بهتر درس بخوانیم.

آدم های مختلف به دلایل زیادی ورزش می کنند، مثلا بعضی از آن ها مثل پدر من ورزش می کنند تا تناسب اندام داشته باشند، بعضی ها هم ورزش می کنند تا در مسابقات مدال بگیرند، بسیاری هم به خاطر این که بدن سالمی داشته باشند ورزش می کنند تا کمتر مریض شوند، بعضی ها هم بیمار هستند و پزشک به آن ها گفته با ورزش کردن بهتر می شوند.

با این حال آدم هایی هم هستند که اهل ورزش کردن نیستند، آن ها فکر می کنند چون لاغر هستند یا مثل مادر من از صبح تا شب در خانه مشغول کار هستند نیازی به ورزش ندارند در حالی که ورزش برای بدن همه ما لازم است.


انشا در مورد تاثیرات ورزش بر سلامت

همه ی ما این جمله را که ” عقل سالم در بدن سالم است ” را بار ها شنیده ایم ولی امروزه با ماشینی شدن زندگی و افزایش استفاده از غذا های نا سالم و فست فود ها و آلودگی هوا بیش تر به اهمیت آن پی می بریم.

ورزش یکی از راه هایی است که می توانیم مضرات سبک زندگی ناسالم زندگی را با آن کاهش دهیم.

ورزش علاوه بر تاثیری که بر جسم انسان می گذارد در روح انسان نیز تاثیر زیادی دارد، ورزش کردن باعث آزاد شدن هورمونی به نام آندورفین یا همان حس خوب در بدن می شود که احساس اضطراب و افسردگی را از ما دور می کند و در نتیجه کیفیت زندگی ما را بالا می برد.

ابتدا شاید کمی سخت به نظر برسد که هر روز صبح بخواهیم بیدار شویم و ورزش کنیم اما بعد از مدتی وقتی که تاثیر مثبت ورزش را روی روح و جسم مان ببینیم دیگر با اشتیاق به سراغ آن خواهیم رفت و برنامه روزانه مان را طوری تنظیم خواهیم کرد که حداقل یک ساعت در روز ورزش منظم داشته باشیم.

زمان و میزان ورزش بستگی به نتیجه ای دارد که ما می خواهیم از ورزش کردن بگیرم، مثلا اگر هدف ما سلامتی باشد روزی نیم ساعت ورزش کردن کافی و تاثیر گذار است.

ورزش کردن باعث می شود ما کم کم روش تغذیه ی خود را نیز اصلاح کنیم و به سمت تغذیه ی سالم برویم، چون تاثیر ورزش و تغذیه ی سالم در سلامتی ما به یک اندازه است.

بسیاری از بیماری ها و درد ها با ورزش کردن از بین رفته یا عوارض آن کاهش پیدا می کند.

عرق کردن در هنگام ورزش می تواند بسیاری از سموم بدن را از راه پوست خارج کند و در نتیجه پوست زیباتر و شاداب تری خواهیم داشت.

ما می توانیم از ورزش به عنوان تفریح و سرگرمی یا از آن برای رسیدن به یک مهارت و مقام استفاده کنیم که در هر دو صورت تاثیرات مثبت و خوب آن را در آینده شاهد خواهیم بود.

به نظر من ورزش یکی از لذت بخش ترین کار هایی است که هر کس می تواند در زندگی اش آن را انجام دهد.

مطلب پیشنهادی:انشا درباره درخت + مجوعه انشا بلند و کوتاه ادبی در مورد درخت

انشا در مورد ورزش برای نوجوانان

امروزه ورزش کردن یکی از مهم ترین مسائلی است که در تمام نقاط دنیا به آن توجه زیادی شده و درباره فواید و مزایای آن برای سلامتی تبلیغات زیادی می شود و هزینه های زیادی نیز صرف آن از ساخت امکانات ورزشی مانند باشگاه ها گرفته تا استادیوم ها می شود.

مردم نیز با ورزش میانه خیلی خوبی پیدا کرده اند زیرا بیش از گذشته با فواید آن آشنا شده اند.

امروزه افراد در سطوح مختلف ورزش می کنند، گروهی حرفه ای هستند و در مسابقات مدال کسب می کنند، گروه دیگر آماتور و بی تجربه اند و سعی می کنند تناسب اندام خود را حفظ کنند و گروهی نیز هستند که عاشق تماشای مسابقات ورزشی و هیجانات آن هستند حتی اگر خودشان اهل ورزش کردن نباشند.

ورزش در زندگی ما نقش زیادی دارد، از مزیت های آن در سلامت جسم و روح و درمان بیماری ها گرفته تا مسائل مربوط به درآمد زایی و بسیاری جهات دیگر.

شواهد موجود نشان داده پایه بسیاری از ورزش ها به گذشته های بسیار دور و حتی چندین هزار سال پیش می رسد. برخی ورزش ها مانند شنا یا سوارکاری قدمت تاریخی دارند و پرتاب نیزه یا کشتی به دوران مصر باستان برمی گردند.

انسان ها ابتدا از ورزش های مختلف به منظور دفاع از خود در برابر خطرات احتمالی، جنگ با دشمن یا تهیه غذا و به طور کلی حفظ و بقای زندگی استفاده می کردند که به مرور به بخشی از فرهنگ کشورهای مختلف تبدیل شدند.

ورزش در دنیای امروز چه در زمینه سرگرمی و تفریحات، کسب درآمد یا پزشکی بسیار مورد توجه می باشد.

تماشای مسابقات ورزشی در المپیک ها و جام های جهانی بسیار لذت بخش است و طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد و ورزش های مختلف مثل پرتاب نیزه که در گذشته برای زنده ماندن استفاده می شده امروزه نمایان گر سطح توان و مهارت های جسمانی بالای ورزشکار در رقابت های ورزشی می باشد.


انشا ورزش

تحقیق در مورد ورزش و تربیت بدنی

ورزش مصدومیت و لذت

برای ورزش نکردن، بهانه های‌ زیادی وجوددارد. و متاسفانه، این بهانه ها طبق معمولً بر انگیزه ي شما برای باشگاه رفتن، کوه نوردی و دوچرخه سواری غلبه می کند. اما خوب است که موقع این بهانه تراشی ها، کمی هم به فواید فعالیت و ورزش فکر کنید. امیدوارم این مطالب بتواند با بهانه های‌ شما مقابله کند.

ارتقاء ویژگی های‌ ورزشکاری

بدنسازی و ورزش باعث می شود عضلات شما هماهنگی بیشتری پیدا کنند، و قدرت، انعطاف پذیری و استقامت بدن‌تان افزایش یابد. از آنجا که این ویژگی ها عملکردهای ورزشی شما را التیام خواهند بخشید، بروز مصدومیت های‌ ورزشی را هم کمتر خواهد کرد: عضلات سخت تر و نیرومندتر کمتر دچار گرفتگی و کشیدگی می شود.

اصلاح وضعیت قرار گیری بدن حین ورزش

قرارگرفتن غلط و ضعیف حین ورزش می‌تواند یکی از مهم‌ترین علل بروز مصدومیت های‌ ورزشی باشد. داشتن حالت و ژست صحیح هنگام ورزش علاوه بر زیباتر کردن و شکل دادن به اندام شما، عضلاتتان را هم تقویت می کند.

چربی سوزی در ورزش

ایروبیک و ورزش های‌ قدرتی وقتی با رژیم غذایی کم کالری ترکیب شود، منجر به کاهش وزن خواهد شد. رژیم غذایی بدون ورزش ممکن است علاوه بر کاهش چربی بدن، منجر به از بین رفتن ماهیچه ها هم شود. اما رژیم غذایی به همراه ایروبیک نه تنها چربی سوزی می کند، بلکه ماهیچه سازی هم می کند. با این روش ممکن است وزن کمتری کم کنید اما از آنجا که بافت های‌ ماهیچه ای کالری بیشتری نسبت به بافت های‌ چربی می سوزانند، این کاهش وزن بادوام تر خواهد بود.

افزایش سلامت قلب

بااینکه علائم مریضی های‌ قلبی تا میانسالی ظاهر نمی شود، اما شروع این مریضی ها ممکن است از دوره ي نوجوانی آغاز شود. ورزش کردن هفته ای سه مرتبه به مدت 20 تا 30 دقیقه از بروز چنین مریضی هایي تاحد ممکن جلوگیري می کند. درواقع ورزش منظم باعث تقویت قلب شده و باعث می شود خون بیشتری در بدن جریان پیدا کند. از طرف دیگر، ورزش ایروبیک میزان فشار خون و کلسترول را نیز پایین می آورد.

ارتقاء تصویر شما از خودتان

ورزش تاثیرات روانشناسی بسیاری بر ما دارد که مهم‌ترین ان تقویت تصویری است که ما از خودمان داریم. رسیدن به اهداف ورزشی در ما اعتماد به نفس، هوشیاری و عزت نفس ایجاد می کند. ورزشکاران همیشه نخستین باری راکه از محدوده ي مهارت ها و توانایی های‌ خودشان «به تصور خودشان» جلو افتادند رابه خاطر دارند و این تاثیر بسیار زیادی بر تصور آن ها از خودشان داشته است.

فواید اجتماعی در ورزش

تجربه نشان داده است که افرادی که توانسته اند با ورزش و فعالیت بدنی، اندامی زیباتر و سالم تر داشته باشند، در ارتباطات اجتماعی خود موفق ترند. البته این اعتماد به نفس ایجاد شده در آنهاست که چنین موفقیتی را برای انها حاصل کرده نه سایز کمرشان!

فواید فکری و عقلی در ورزش

نظم و اعتماد به نفس حاصل از ورزش تاثیرات بسیار زیادی در این مقوله نیز خواهد داشت. این نظم و اعتماد به نفس باعث می شود که افراد کمتر از کار و مدرسه جا بمانند و درس ها و کارهایشان را هم روی قاعده و ترتیب انجام دهند. ورزش باعث بالا رفتن جریان خون و اکسیژن در بدن می شود که مغز نیز جزئی از ان است. بهمین دلیل است که انها که ورزش می کنند سریع تر به محرک ها واکنش می دهند.

لذت و تفریح در ورزش

ممکن است فراموش کرده باشید که مهم‌ترین دلیل ورزش کردنتان این است که از ان لذت میبرید. مردم طبق معمولً اهدافی مثل کاهش وزن، تقویت سلامتی و این ها را هدف ورزش خود بیان می کنند.

اما یادتان باشد، اگر انگیزه ای برای ورزش کردن نداشته باشید و از این کارتان لذت لازم را نبرید، نه وزن کم خواهید کرد و نه سلامت می‌مانید. یکی از راه های‌ بالا بردن لذت و تفریح ورزش، انجام فعالیت های‌ مختلف یا پیدا کردم محل های‌ جدید برای انجام ان است.

ورزش در همه جوامع برای سلامتی و روحیه مثبت تاکید شده چه خوب است ورزش گروهی یا دسته جمعی باشد زیرا باعث انرژی مثبت و شادی بیشتر در ورزش خواهد شد.

مطلب مشابه: انشا با موضوعات آزاد + چند نمونه با موضوعات مختلف و پیشنهادی آزاد


انشا و مقاله در مورد ورزش

فواید ورزش کردن برای سلامتی :

1- که بهتر و آسان تر بخوابید.

اگر چه ممکن است از نظر شما مسئله ای بدیهی بیاید، اما تحقیقات مربوط به ورزش کردن با آسان خوابیدن بتازگی انجام شده است. این تحقیقات نشان داده است که به طور میانگین 20 الی 30 دقیقه ورزش برای سه تا چهار روز در هفته کمک می کند که خواب آسان تری داشته باشید. هر چند، بهتر است که روز ها یا بعد از ظهرها ورزش کنید نه شبها قبل از خواب چون در اینصورت خیلی پرانرژی خواهید شد و به سادگی خوابتان نخواهد برد.

ورزش کردن کمک می کند آسان تر خوابتان ببرد و بهتر بخوابید و ساعت خوابتان را هم بیشتر خواهد کرد. همچنین کیفیت خواب شما را هم بالاتر خواهد برد و سبب می شود که خواب عمیق تری داشته باشید.

2- باعث می شود دیرتر پیر شوید و از مرگ نابهنگام هم پیشگیري می کند.

هر چه سنتان بالاتر می رود، ورزش منظم می‌تواند شما را از نظر بدنی متناسب و سالم نگاه دارد. همچنین وضعیت پوست و ماهیچه های‌ شما را هم بهتر خواهد کرد، قابلیت انعطاف شما را بالاتر خواهد برد و از بسیاری مریضی های‌ مربوط به پیری از قبیل پوکی استخوان و مریضی های‌ قلبی جلوگیري خواهد کرد.

3- مفصل ها، استخوان ها و ماهیچه های‌ شما را سالم تر نگاه خواهد داشت.

هر چه سنتان بالاتر می رود، تراکم استخوان هایتان و انعطاف پذیری مفصل هایتان کمتر خواهد شد. ورزش کردن به طور منظم یکی از بهترین راه ها برای کم کردن مشکلات مربوط به ماهیچه ها، مفصل ها و استخوان ها است. یک برنامه ورزشی منظم بشما کمک می کند که قوا و انعطاف پذیری خودرا حفظ کنید.

4- سیستم دفاعی بدن تان را تقویت خواهد کرد.

تحقیقات مختلفی نشان داده است که ورزش قدرت سیستم دفاعی بدن را بالا می‌برد. در نوجوانان و بزرگسالان ورزش میتواند بعنوان یک محرک طبیعی برای سلول های‌ دفاعی به حساب آید. در افراد سال خورده عملکرد سیستم دفاعی خود بخود ضعیف می شود که می‌تواند خطر ابتلا به مریضی های‌ مسری و واگیردار را افزایش دهد. اما تمرینات ورزشی منظم و متعادل مثل پیاده روی و دوچرخه سواری می‌تواند به طور تقریبی این ضعف سیستم دفاعی را در بدن کاهش دهد.

5- حافظه را قوی‌تر خواهد کرد.

پیاده روی سه روز در هفته به مدت 45 دقیقه برای بالا بردن زیرکی و هوش شما کافی است تحقیقات بسیاری نشان داده است که افرادی که روی قاعده ای منظم ورزش می کنند و قدرت تمرکز بهتری دارند. ورزش های‌ هوازی قسمت های‌ جلویی و جداره های‌ بالایی مغز که به تمرکز مرتبط است را تحریک می کند.

6- اعتماد به نفس را بالا می‌برد.

این سوال ساده را از خود بپرسید: در کدام لحظه حس بهتری دارم؟ وقتی روی مبل لم داده ام و مشغول خوردن یک پاکت چیپس هستم یا بعد از انجام یک تمرین ورزشی عالی از باشگاه برگشته ام؟ اگر مدتی است که بد هیکل شده اید، تمرینات ورزشی را شروع کنید، بنیه، ماهیچه ها و قدرت بدنیتان را افزایش خواهید داد و از نظر روحی حال بهتری خواهید داشت. این خود بخود باعث می شود که تصویر بهتری از خود داشته باشید و اعتماد به نفستان بالا رود.

7- انرژی و تحمل شما را بالا می‌برد.

تا به حال چند بار از باشگاه در رفته اید فقط چون خسته شده و دیگر تحمل ادامه تمرینات را نداشته اید؟ اما آیا زمانی که تنبلی را کنار گذاشته و به تمرینات ادامه داده اید حس بهتری نداشته اید و پرانرژی تر نشده اید؟ افرادی که به طور مداوم ورزش می کنند، انرژی، قدرت بدنی و تحمل بیشتری دارند. مدت کمی بعد از آغاز تمرینات این انرژی بیشتر را در خود کاملاً حس خواهید کرد.

8- فشارهای عصبی، افسردگی و اضطراب را کاهش می دهد.

ورزش باعث می شود که اضطراب و استرس شما به پائین ترین حد خود برسد. در این حالت بدن شما بعد از یک یا دو ساعت بعد از اتمام تمریناتتان اندورفین بیشتری تولید خواهد کرد که اعصاب شما را تسکین داده و آسودگی خیالتان را افزایش خواهد داد. فایده دیگر فعالیت بدنی این است که شما رابه داشتن رژیم غذایی مناسب تشویق می کند و تغذیه مناسب هم استرس را کاهش می دهد. حتی بعضی تحقیقات نشان داده است که از ورزش می‌توانیم بعنوان درمانی برای افسردگی نیز استفاده کنیم.

9- احتمال ابتلا به تعداد زیادی از مریضی ها را کاهش می دهد.

بهترین نتیجه ای که از تمرینات ورزشی گرفته می شود این است که احتمال ابتلای شما رابه تعداد زیادی از مریضی های‌ جدی و کشنده مثل مریضی های‌ قلبی، فشار خون بالا، پوکی استخوان، دیابت، چاقی، کلسترول بالا، سرطان سینه ؛ ایست و حملات قلبی و ورم مفاصل کاهش می دهد.

پس ورزش کنید!


موضوع انشا درباره ورزش مناسب برای پایه های دبیرستان

طعم دلچسب ورزش آنجا به دلمان نشست که  فضای صمیمی اش، برد و باخت را برایمان شیرین کرد و جرقه ورزشکار شدن ،انگیزه هایمان را بالا برد و خواستیم پا به میدان رقابت بگذاریم، رقابتی سالم و خواستنی

به تناسب توانایی ها ،سوت ورزش را برای انتخاب ورزش مورد علاقه به صدا در آوردیم و دست رفاقت پیش کشیدیم تا ورزش دوستمان باشد، اما وقتی  به خود آمدیم ،عادت کرده بودیم به این دوستی ،عادتی زیبا و صحیح.

باید انتخاب کنیم ،جای کدام یک باشیم ،جای ورزشکار آماتور، ورزشکار حرفه ای یا به طرفدار مسابقات ورزشی بودن اکتفا کنیم و بیشتر یک تماشاچی باشم و از دیدن هنرآفرینی ورزش لذت ببریم.

دست و دل بازی ورزش برایمان آشناست وقتی یک کودک ، نوجوان، جوان ،بزرگسال و میانسال می توانند در آن مشارکت داشته و سهیم باشند.

امروزه اضطراب ،افسردگی ،کم تحرکی ،تنبلی ،کسالت،بیماریهای قلبی و عروقی ،گریبان بشر را گرفته اند و برای پیشگیری از بالا رفتن آمارها،ورزش می تواند نقش ناجی را ایفا کند.

ورزش بهانه ای قشنگ برای ارتباط با همسالان و جامعه است ،ارتباطی که سازنده و مفید رشد پیدا می کند و به تکامل می رسد.

هر چقدر کارنامه ورزش را زیرو رو کنی ،کوله باری از تجربه در چنته دارد و نمراتی خوب با مدال هایی رنگارنگ ولی جدا از همه این ها،ورزش را باید قدر بدانیم و فرهنگ ورزش کردن را گسترش دهیم تا از درخت سبز ورزش،میوه هایی سالم به ثمر نشیند.


موضوع انشا در مورد ورزش

مناسب برای پایه های : ابتدایی

ورزش فایده های زیادی دارد، ما وقتی ورزش می کنیم هم جسم و هم روحمان سالم می ماند و باعث قوی شدن بدن می شود همچنین کمک می کند ما خیلی کم تر از دیگران مریض شویم

من ورزش و نرمش را خیلی دوست دارم؛ وقتی صبح ها در صف مدرسه نرمش می کنیم شاداب و سرحال می شویم و دیگر احساس خستگی و تنبلی نمی کنیم

ورزش بر اخلاق ما هم اثر می گذارد، خانم معلم می گوید: اگر هر روز ورزش کنیم خوش اخلاق می شویم ودیگر بداخلاقی نمی کنیم

معلم تاریخمان می گفت؛ انسان های اولیه هم مثل ما ورزش می کردند ولی شکل ورزش کردن آنها با ما فرق دارد، بعضی از ورزش ها در آب هستند مثلا شنا،یعنی برای انجام دادن آنها باید به استخربرویم

بعضی از ورزش ها باتوپ هستند مثل فوتبال، بسکتبال، والیبال و هندبال

ورزش کردن باعث می شود که مغزماهم قوی شود تا بتوانیم درس ها را خوب یاد بگیریم ونمره خوبی بگیریم، دویدن هم یک ورزش است من بعضی وقت ها با پدرم به پارک می روم وبا پدرم میدوم و در آنجا با وسیله های ورزشی بازی می کنم

من دویدن را خیلی دوست دارم چون پدرم می گوید:دویدن استخوان ها را قوی می کند و هرکس ورزش کند همیشه حالش خوب است و می خندد.

اگر ورزش کنیم همیشه سالم می مانیم

مطلب پیشنهادی:انشا با موضوع هدف زندگی + مجموعه 4 انشا زیبا در مورد اهداف زندگی

مطالب مشابه را ببینید!