مجله تاپ‌ناز‌

انواع جوش پشت کمر + روش های درمان طبیعی در منزل

جوش پشت کمر

جوش پشت کمر انواع مختلفی دارد که در این مطلب روش های درمان طبیعی این زائده های پوستی در منزل را به شما معرفی کرده ایم با ما همراه باشید.

شاید فکر کنید فقط صورت، نقطه ای برای بروز جوش است ولی جوش می تواند در تمام بدن به خصوص شانه و کمر بیشتر باشد. وقتی که جوش در ناحیه کمر، شانه و یا صورت ایجاد می شود، دلایل زیادی مانند پوست مرده و چرب شدن بیش از حد پوست دارد. ناخالصی های فولیکول مو روی شانه می ماند. جمع شدن باکتری های زیاد در منافذ پوست، باعث بروز جوش می شود.

ممکن است پس از هر با اصلاح با اپیلاسیون این جوش های ظاهر شوند. افرادی که به بیماری دیابت و چاقی مبتلا هستند، نسبت به دیگر افراد دارای سیستم ایمنی پاین تری هستند که بیشتر در معرض ابتلا به جوش پشت کمر می باشند.

جوش های ایجاد شده روی شانه به دلیل بزرگ بودن بسیار دردآور می باشند. این قسمت با نشانه هایی مانند قرمزی و ورم همراه است که درمان جوش پشت کمر به روش های زیادی وابسته است. در ادامه با روش های درمانی جوش های پشت کمر آشنا می شوید.

انواع جوش کمر و سرشانه

انواع زائده ها و جوش هایی که در پشت کمر ظاهر می شوند دارای انواع گوناگونی می باشند.

کورک ها: جوش هایی که روی پوست شبیه به برآمدگی های کوچک و صورتی ظاهر می شوند را کورک به شکل جوش بر روی کمر می نامند.

چرک دانه: چرک دانه ها از انواع جوش های دردناک هستند که شبیه به برجستگی های پر از چرک سفید و زرد رنگ بر پایه قرمز قابل مشاهده هستند.

ندول ها: وقتی که جوش ها در ناحیه عمیق تر از پوست رشد می کنند و بسیار سخت و دردناک برای فرد می شوند به آنها ندول می گویند.

کیست: کیست جزو اختلالاتی هستند که از جوش ها بزرگ تر و پر از چرک عفونی و دردناک است، این مورد در ایجاد زخم بر سطح پوست تاثیر می گذارد.

جوش های سر سفید: جوش های سر سفید وقتی ایجاد می شوند که چربی های صورت یک برآمدگی سر سفید در زیر پوست انباشته می شوند و به شکل زائده روی پوست ظاهر می شوند. از دیگر علت های آن می توان به بسته شدن کامدون ها اشاره کرد.

جوش های سر سیاه: وقتی که فولیکول های متصل به پوست باز شوند جوش های سر سیاه را ایجاد می کنند. از عوامل ایجاد جوش های سر سیاه می توان به واکنش غدد چربی با هوا و آلودگی های موجود اشاره نمود.

مطلب پیشنهادی: جوش کمر | جوش های کمر نشانه چیست؟!!

روش درمان جوش پشت کمر

روش های زیادی برای درمان جوش پشت کمر وجود دارد که در ادامه بعضی از آنها را معرفی می کنیم.

  • محافظت خوب و متناسب از پوست

اولین گام در درمان جوش پشت کمر مراقبت خوب و متناسب از پوست می باشد. در این مورد شستشو و دوش گرفتن به صورت پیوسته بسیار دارای اهمیت است. همچنین در حین انجام این کار می‌توان از پاک کننده های ملایم و نرم کننده برای از از بین بردن تمام آلودگی و کثیفی های موجود بر سطح بدن پرداخت.

همچنین در این رابطه می توان از محصولات زیبایی متناسب با پوست بدن خود استفاده کنید. این محصولات باید از اجتماع چربی بر پوست صورت و بدن شما جلوگیری کنند، همچنین در بسته شدن منافذ پوست شما به خوبی عمل کنند.

  • کمپرس آب گرم

از دیگر روش های درمان جوش پشت کمر می توان به کمپرس آب گرم اشاره کرد، دمای بالا سبب از بین رفتن باکتری های موجود بر سطح پوست می باشد و همچنین روند بهبود را سرعت می بخشد. در این رابطه از کمپرس آب گرم می‌تواند برای کاهش درد و التهاب های موجود در سطح پوست خود استفاده کنید.

  • سرکه سیب

سرکه سیب با دارا بودن اسید لاکتیک و اسید مالیک به‌ عنوان درمان خوب و موثر از نوع طبیعی می باشد، که برای از بین بردن جوش های سرشانه و کمر بسیار موثر می باشد همچنین اسیدی بودن این محصول در سم زدایی و لایه برداری پوست موثر عمل می‌کند و سطح ph پوست را در میزان مناسبی قرار می‌دهد.

  • جو دوسر

جو دوسر را نمی‌توان به عنوان یک درمان موثر برای جوش های پشت کمر معرفی کرد، اما قابل به ذکر است که با استفاده از این معجزه از بین بردن سلول های مرده و بهبود بافت پوستی خود از آن استفاده کنید. همچنین جو دوسر با دارا بودن خواص خواص ضد التهابی در کاهش درد و زخم مناسب می باشد.

  • روغن درخت چایی

در معرفی روش های درمان جوش پشت کمر نمی توان از خواص مورد انگیزه روغن درخت چای غافل شد. همچنین این روغن با دارا بودن خواص ضد باکتری، ضدعفونی کننده و ضد التهابی در از بین بردن جوش های موجود بر سرشانه و کمر به خوبی عمل می کند.

در استفاده از روغن درخت چای قابل به ذکر است که ابتدا باید در قسمت کوچک از پوست تست شود تا  از عدم حساسیت پوستی، اطمینان حاصل کنید.

  • زردچوبه

زردچوبه از دیگر درمان های خانگی و طبیعی برای مشکلات پوستی می باشد. از ضد باکتری بودن زردچوبه می توان به از بین بردن باکتری های موجود در سطح جوش ها اشاره کرد.

  • آلوئه ورا

آلوئه ورا از دست گیاهان بسیار خوب و مناسب می باشد که دارای مزایای بسیاری است که از مهم ترین مزایای آلوئه ورا می‌توان و از بین بردن جوش های سرشانه و کمر اشاره کرد. قابل به ذکر است که آلوئه ورا دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است که به مبارزه مستقیم با جوشهای سر سیاه و سفید می پردازد. همچنین قابل ذکر است که نوشیدن آب آلوئه ورا نیز به روند درمان کمک به سزایی می کند.

  • جوش شیرین

جوش شیرین از دست لایه بردار های طبیعی است که دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی می باشد، به همین دلیل از این پودر برای درمان جوش سر شانه و کمر استفاده می کنند.

  • سیر

سیر حاوی آلیسین می باشد که خواص ضد باکتری و ضد قارچی را دارا می باشد. قابل ذکر است که آلیسین به از بین بردن باکتری هایی که سبب ایجاد آکنه می شود کمک می کند. همچنین در کاهش التهابات و ایجاد گردش خون تاثیر به سزایی دارد.

  • پوشیدن لباس های متناسب

برای از بین بردن جوش های سرشانه و کمر باید لباس های مناسب با پوست خود به تن کنید. بهتر است در هنگام خرید لباس به زیبایی آن توجه کمتر کنید و بیشتر به بافت موجود لباس توجه کنید. بهتر است از لباس‌هایی که بافت های خشن و پارچه‌های سنگین را دارا می باشند دوری کنید و از ایجاد حساسیت و تحریکات پوستی خودداری شود.

  • دارا بودن رژیم غذایی متناسب

در این رابطه بهتر است در برنامه غذایی خود تغییرات متناسب را ایجاد کنید، و از مواد غذایی غذایی حساسیت زا دوری کنید. همچنین بهتر است مواد غذایی حاوی روی، ویتامین A و E، همچنین آنتی اکسیدان ها را مصرف کنید. این مواد غذایی متناسب شامل موارد زیر می باشد.

  1. پرتغال
  2. هویج
  3. زرد آلو
  4. سیب زمینی شیرین
  5. اسفناج
  6. سبزیجات تیره رنگ
  7. گوجه فرنگی
  8. زغال اخته
  9. نان سبوس دار
  10. برنج قهوه ای
  11. کوینو
  12. بوقلمون
  13. دانه کدو تنبل
  14. لوبیا
  15. نخود فرنگی
  16. عدس
  17. ماهی چرب
  18. آجیل

همچنین در این رابطه، بهتر است از مصرف غذاهای تند و روغنی دوری شود.

جوش پشت کمر

نکاتی که در رابطه با درمان جوش پشت کمر باید در نظر داشته باشید

  1. از خمیر دندانی که برای سفید شدن دندان های خود استفاده می کنید، می توانید برای درمان جوش پشت کمر استفاده کنید. در این رابطه می توانید، خمیر دندان را به مدت ۲ الی ۳ مرتبه بر روی جوش بمالید.
  2. مصرف مکمل های متناسب نیز برای از بین بردن این جوش ها بسیار مناسب می باشد. در این مورد بهتر است با پزشک متخصص مشورت نمایید.
  3. هر گاه از منزل خارج شدید، از مصرف کرم ضد آفتاب متناسب با نور خورشید غافل نشوید.
  4. اگر از کوله پشتی و یا ساک ورزشی استفاده می کنید، توجه داشته باشید که وزن اضافی متحمل نشوید.
  5. همچنین بهتر است از رو به پشت خوابیدن دوری کنید. قابل به ذکر است که فشار بسیار سبب بدتر شدن وضعیت می شود.
  6. اگر دارای پوست حساس هستید، قابل به ذکر است که ممکن است بر پوست شما اثرات مخرب بگذارد.
  7. حیوانات خانگی را حد امکان از خود دور نگه دارید.
  8. لباس، پتو و بالشت خود را به صورت منظم شستشو دهید.
  9. همچنین مصرف کرم های ضد آکنه بسیار توصیه می شود.
  10. اگر شدت این حوش ها بسیار بالا بود، توصیه ما به شما مراجعه به پزشک می باشد.
بخوانید: جوش های باسن را چگونه درمان کنیم و از بین ببریم؟

کاهش احتمال بروز جوش پشت کمر

با مواردی که در ادامه بیان می شود، می توانید احتمال ابتلا به جوش در نواحی پشت کمر را کاهش دهید.

  • دوری از مصرف داروهای خاص

مصرف برخی داروهای خاص به بروز جوش در پشت کمر و سر شانه منجر می شود. داروهای همچون آندروژن و لیتیوم در این مورد بسیار موثر است که با مراجعه به پزشک می توانید این مشکل را رفع کنید.

  • کم کردن استفاده از مراقبت های پوستی، همچون روغن زیتون

بهت است، استفاده از مرطوب کننده، لوازم آرایشی، کرم ضد آفتاب و دیگر محصولات بهداشتی و روغنی همچون زیتون را محدود کنید.

  • فشار های اضافی بر کمر خود را کاهش دهید

اگر وادار به حمل ساک های ورزشی و کوله پشتی های سنگین هستید، بهتر است از استفاده طولانی مدت آن ها جلوگیری کنید.

  • از تی شرت های پنبه ای استفاده کنید

بهتر است اصطکاک طولانی مدت اشیا با پوست خود را کاهش دهید. در این مورد بهتر است همواره از پوشش های پنبه ای استفاده کنید.

علت بروز جوش های پشت کمر و سرشانه

  1. دارا بودن پوست چرب و ترشح بیش از حد چربی از غدد سیاست
  2. اجتماع سلول های مرده بر روی پوست
  3. باکتری های مرتبط با جوش و آکنه
  4. شوره سر
  5. عدم تعادل هورمون
  6. تجربه لیزر درمانی
  7. اصلاح و اپیلاسیون
  8. موهای زیر پوستی
  9. اصطکاک و گرما
  10. تغذیه نادرست
  11. استرس

معرفی تغذیه مناسب

  • غذاهایی که مسبب ایجاد جوش می باشد

  1. سیر
  2. پیاز
  3. لبنیات
  4. شکر
  5. کافئین
  6. شکلات
  7. مصرف غذاهای فر آوری شده
  8. غذاهای فاقد فیبر
  9. فست فود
  10. غذاهای سرخ شده
  • غذاهای درمان کننده جوش پشت کمر و سر شانه

۱- غذاهای سرشار روی

  1. نخود
  2. تخم کدو
  3. ارده
  4. بادام هندی
  5. کلم بروکلی

۲- غذا های دارای ویتامین A

  1. اسفناج
  2. هویج
  3. سیب زمینی شیرین
  4. برگ چغندر
  5. کاهو
  6. کلم بروکلی

۳- غذاهای سرشار فیبر

  1. سبزیجات
  2. میوه
  3. آجیل
  4. دانه های روغنی
  5. جودوسر

۴- غذاهای تقویت کننده کبد

  1. کلم بروکلی
  2. کاهو
  3. سبزیجات سبز رنگ
  4. گلابی
  5. سیب

مطالب مشابه را ببینید!