مجله تاپ‌ناز‌

انواع مختلف شیر خشک برای کودکان و بزرگسالان چی هست؟

مقدمه

شیر خشک یک مکمل غذایی شناخته شده و سالم است. شیر خشک کودکان برای کمک به رشد جسمی و ذهنی با انواع مواد مغذی غنی شده است. شیر خشک بزرگسالان در مقابل برای رفع کمبود مواد مغذی و تولید انرژی در افراد ورزشکار و برخی بیماران استفاده می‌شود. برای اطلاع از اینکه انواع مختلف شیر خشک برای کودکان و بزرگسالان چیست، در ادامه این مقاله که بر اساس مطالب لینک زیر گردآوری و تهیه شده است، با ما همراه باشید.

darooboom.com/224-شیر-خشک

شیر خشک یک مکمل غذایی است که در انواع مختلف و بر اساس نیاز مصرف کنندگان تولید و عرضه می‌شود. این محصول بر اساس سن و شرایط بدنی افراد طراحی و تولید می‌شود. با توجه به میزان پردازش پروتئین های موجود در شیر و همچنین ماده پایه مورد استفاده برای تهیه شیر خشک انواع مختلف این محصول در دسترس است.

شیر خشک همچنین برای افرادی که از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند و یا ورزشکاران تولید شده است. ترکیب این محصول کاملاً با شیر خشک کودکان متفاوت است و از شیر مایع و بر اساس فرآیند خاص تهیه شده است.

انواع مختلف شیر خشک برای کودکان و بزرگسالان چی هست؟

تفاوت شیر خشک بزرگسالان و کودکان چیست؟

شیر خشک یک محصول مغذی است که حاوی ترکیبات مفید برای بدن است. شیر خشک بزرگسالان و کودکان به دلیل ساختار و نیاز متفاوت بدن از ترکیبات مختلفی تهیه شده است. شیر خشک کودکان مطابق با سن و نیازهای آنها تهیه شده است.

بنابراین استفاده از شیر خشک بزرگسالان می‌تواند به دلیل ماهیت متفاوت و عدم جذب مواد در بدن کودک باقی بماند و باعث ایجاد مشکلات گوارشی شود. در مقابل شیر خشک بزرگسالان با توجه به نیاز بدن این گروه سنی تهیه شده است. شیر خشک بزرگسالان به منظور بالا بردن کارایی بدن و افزایش وزن تولید شده و برای استفاده در غذا، انواع شیرینی و کیک و نان نیز قابل استفاده است.

انواع مختلف شیر خشک برای کودکان و بزرگسالان چی هست؟

انواع شیر خشک بر اساس کاربرد

همان طور که گفتیم انواع شیر خشک بسته به نیازهای تغذیه افراد در سنین مختلف و شرایط جسمانی متفاوت تهیه شده است.

  1.  شیر خشک برای وزن گیری نوزاد 

برای وزن گیری نوزادی که در محدوده وزن استاندارد قرار ندارد با توجه به نظر پزشک لازم است از شیر خشک مخصوص استفاده شود. این شیر خشک علاوه بر اینکه فرآیند وزن گیری را تسهیل می‌کند ضریب هوشی و بینایی نوزاد را نیز تقویت خواهد کرد.

در حال حاضر دو شیر خشک موجود در داروخانه ها که می‌تواند به این امر کمک کند شیر خشک بیومیل و ببلاگ است. این محصولات حاوی چربی، پروتئین، اسید آمینه و ویتامین هایی نظیر آهن، تیامین، نیاسین و ویتامین آ و ریبوفلاوین هستند.

بنابراین به راحتی می‌توانند نیاز روزانه نوزاد را تأمین کرده و باعث رشد بهتر و افزایش وزن نوزاد شوند. البته بهتر است به این نکته دقت کنید که وزن کودک می‌تواند تحت تأثیر عواملی مانند ژنتیک، محل زندگی و شرایط آب و هوا و همچنین فیزیک بدنی متغیر باشد. بنابراین بهتر است در این مورد وسواس به خرج ندهید و بدون نظر پزشک اقدام به استفاده از شیر خشک نکنید.

  1. شیر خشک بزرگسالان برای چاقی 

شیر خشک بزرگسالان به عنوان یک مکمل غذایی با داشتن ترکیبات مفید و زودجذب در صورت استفاده مداوم می‌تواند تأثیر مثبتی بر روی افزایش وزن یا چاقی داشته باشد. این محصول از شیر معمولی مغذی تر است و حاوی ویتامین ها و پروتئین های زودجذب و همچنین محتوای چربی بالاتری می‌باشد.

برای چاق شدن بهتر است حدود پیمانه شیر خشک را همراه با شیر، آبمیوه و سایر نوشیدنی ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید به آن مقداری عسل اضافه کرده و از طعم آن لذت بیشتری ببرید. البته بهتر است برای جلوگیری از چاقی بیش از اندازه در هر وعده غذایی حدود 3 پیمانه شیر خشک را در کنار فعالیت بدنی استفاده کنید.

  1. شیر خشک بزرگسالان برای بدنسازی 

شیر خشک برای بدنسازی با داشتن مزیت های فراوان به عنوان یک محصول غذایی و مکمل ارزشمند دارای محبوبیت فراوانی است. این محصول نیازی به آماده سازی ندارد و به دلیل داشتن مقادیر کافی پروتئین و اسید آمینه زودجذب می‌تواند برای افزایش توده عضلانی بدنسازان بسیار مؤثر باشد.

شیر خشک بزرگسالان به عنوان یک جایگزین برای شیر طبیعی در نظر گرفته می‌شود. زیرا می‌تواند انرژی و مواد مغذی اشباع را در اختیار بدنسازان قرار دهد. این محصول بدون ایجاد حس سنگینی در دستگاه گوارش کارایی افراد را بالا می‌برد. علاوه بر این از سلامت پوست، ناخن، قلب، سیستم عصبی و مفاصل نیز حمایت می‌کند و کم خونی را نیز بهبود می‌بخشد.

ورزشکاران برای اینکه از مزایای مصرف شیرخشک بدانند مطالعه مقاله «شیر خشک برای بدنسازان چه فوایدی دارد» را به آنها توصیه می کنیم.

انواع مختلف شیر خشک برای کودکان و بزرگسالان چی هست؟

معرفی بهترین شیر خشک موجود در داروخانه

با مراجعه به داروخانه با انواع مارک های شیر خشک مواجه می شوید که انتخاب بین آنها ممکن است دشوار باشد. ما در این بخش بهترین و پرفروش ترین شیرخشک کودک و بزرگسال در داروخانه داروبوم را معرفی می کنیم تا از دغدغه خریداران تا حدی بکاهیم.

  1. شیر خشک آپتامیل 2 نوتریشیا

شیر خشک آپتامیل 2 نوتریشیا یکی از انواع شیر خشک های موجود در داروخانه است. این محصول با داشتن یک ترکیب منحصر به فرد به نام ایمیونوفورتیس از سیستم ایمنی کودک حمایت کرده می‌کند.

این شیر خشک برای نوزادان تا 12 ماه تهیه شده است که نسبت به آپتامیل 1 از میزان چربی کمتری برخوردار است اما حاوی ریز مغذی های بیشتری می‌باشد. این محصول با داشتن نسبت مساوی کازئین و پروتئین آب پنیر به شیرخواران کمک می‌کند تحمل بالاتری نسبت به هضم پروتئین شیر گاو به دست آورند. همچنین به کاهش آلرژی در نوزادان کمک می‌کند.

  1. شیر خشک نان اپتی پرو 2 نستله

شیر خشک نان اپتی پرو 2 نستله یک محصول ایرانی است که برای کودکان ماه به بالا تهیه شده است. این محصول به عنوان یک مکمل غذایی در کنار غذای کمکی و شیر مادر در برنامه غذایی کودکان قرار داده می‌شود.

زیرا با داشتن ترکیبات کاملی از انواع ویتامین ها و مواد مغذی می‌تواند به رشد جسمی و ذهنی کودک کمک کند. این شیر خشک حاوی پروتئین جهش یافته است که هضم این ماده غذایی را تسهیل می‌کند. همچنین حاوی اسید چرب مخصوصی است که در شیر مادر نیز موجود است.

بنابراین می‌تواند به طور چشمگیری برای تکامل مغز و سلامت بینایی کودک مفید باشد. شیر خشک نان اپتی پرو 2 نستله همچنین به دلیل اینکه حاوی باکتری های مفید و زنده است، می‌تواند از طریق فعال کردن سیستم ایمنی کودک به افزایش ایمنی بدن کودک کمک کند.

  1. سرلاک گندم و موز به همراه شیر نستله

سرلاک گندم و موز به همراه شیر نستله یک محصول بهداشتی و غذای کمکی است. این محصول از هفت ماهگی کودک در کنار شیر مادر یا شیر خشک به منظور تأمین انرژی کودک قابل استفاده است.

بهتر است به آرامی این محصول را به برنامه غذایی کودک خود اضافه کنید. این غذای کمکی دارای ویتامین هایی مانند آهن، امگا 3، ویتامین B1 و ید می‌باشد که به تقویت و عملکرد بهتر سیستم ایمنی کمک می‌کند. همچنین به دلیل اینکه فاقد مواد نگهدارنده و رنگ های مصنوعی است هضم آن به راحتی انجام می‌گیرد و باعث ایجاد آلرژی و مشکلات گوارشی نمی‌شود.

نتیجه گیری

شیر خشک یک مکمل غذایی مفید برای کودکان و بزرگسالان است. این محصول برای تأمین انرژی و مواد مغذی در کودکان و برخی بزرگسالان مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع شیر خشک ایرانی و خارجی اکنون برای تأمین کمبودهای تغذیه ای در دسترس هستند.

مطالب مشابه را ببینید!