مجله تاپ‌ناز‌

اهمیت حرف زدن با جنین در بارداری و بهترین زمان برقراری ارتباط والدین با جنین

در این مطلب در مورد حرف زدن با جنین در دوران بارداری توضیحاتی را ارائه کرده ایم و تاثیرات رشدی و ذهنی این کار را روی جنین مطرح می کنیم. حرف زدن با جنین در زمان بارداری یکی از کارهایی است که خیلی از مادران انجام می دهند. این کار ارتباط میان مادر و فرزند را قوی می کند و می تواند تاثیرات زیادی روی رشد جسمانی و رشد ذهنی جنین داشته باشد. در ادامه بیشتر در این مورد توضیح می دهیم.

حرف زدن با جنین در زمان بارداری

پس از تمام شدن سه ماهه اول بارداری شما می توانید با جنین رابطه برقرار کنید و با او صحبت نمایید. تمامی حالات شما مانند افسردگی، اضطراب، شادی و خوشحالی شما به جنین منتقل می شود و او می تواند کا احساسات شما را درک کند، پس بهتر است بیشتر از قبل مراقب سلامت روان خود باشید. حرف زدن با جنین معمولا از هفته نوزدهم بارداری مفید است زیرا در این هفته تکامل گوش های جنین کامل می شود و می تواند تمام حرف های شما را به راحتی بشنود و به آنها واکنش نشان بدهد.

 

مطالب قابل گفتن

بعضی از مادرها نمی دانند که چه حرف هایی را می توانند به جنین بگویند. جنین عاشق شنیدن صدای مادر است و دوست دارد که به صورت دائم با مادر حرف بزند. می توانید از فعالیت های روزمره و کارهایی که در طول روز انجام می دهید با تو حرف بزنید. این کار شما باعث می شود که جنین به شما نزدیک تر شود و او با زبان مادری آشنا شود. نیازی نیست که در دوران بارداری شما به صورت دائم در حال حرف زدن با او باشید و جنین را آزار دهید. زمان مناسبی را برای این کار در نظر بگیرید و ساعاتی از روز به مدیتیشن بپردازید تا جنین با آرامش بیشتر به شما فکر کند و نداری درونی شما را بشنود. باید یادتان باشد که صدای تنفس، صدای تپش قلب و دیگر صداهایی که درون بدن شما وجود دارد توسط مایع آمنیوتیک به جنین منتقل می شود و این صداها طوری فیلتر می شوند که باعث آرامش جنین شوند.

اهمیت حرف زدن با جنین در بارداری و بهترین زمان برقراری ارتباط والدین با جنین

صحبت کردن دیگران با جنین

باید یادتان باشد که علاوه بر پدر و مادر و دیگر اعضای خانواده هم باید با جنین حرف بزنند. این کار می تواند باعث ایجاد رابطه عمیق عاطفی شود. زمانی که جنین متولد می شود افرادی که با حرف زدن خود را به او معرفی می کنند، سریع با آنها خو می گیرد زیرا این افراد برای نوزاد آشنا هستند و ارتباط قبلی میان آنها شکل گرفته است.

 

تعریف کردن قصه برای جنین

یکی دیگر از کارهایی که می تواند برای جنین انجام داد این است که مانند کودکان برای او هم قصه هایی را تعریف کنید. برای این کار باید از داستان های شاد استفاده کنید تا بتوانید تاثیر بیشتری روی جنین بگذارید و آرامش او را بیشتر کنید تا به رشد جسمی و ذهنی جنین کمک کرده باشید. بر اساس تحقیقاتی که انجام گرفته است جنین هایی که برایشان داستان خوانده می شود می توانند همان داستان ها را بعد از به دنیا آمدن تشخیص بدهند.

 

پخش کردن موسیقی برای جنین

یکی دیگر از کارهایی که باعث ارامش جنین بعد از هفته بیست و سوم بارداری می شود، پخش موسیقی است و می توانید همراه با آن آهسته برقصید. این کار به جنین کمک می کند تا بیشتر آرامش پیدا کند. سعی کنید صدای موسیقی را زیاد از حد بلند نکنید تا جنین نترسد و بتواند با آن خو بگیرد. طبق تحقیقاتی که دانشگاه نیویورک انجام داده گوش کردن به موسیقی ضروری است و می تواند به فنون نوشتن و خواندن و حرف زدن در آینده جنین تاثیر بگذارد.

ارتباط جنین و پدر

یادتان باشد که در این زمان پدر هم وظایف زیادی دارد و باید زمانی را برای برقراری ارتباط با جنین ایجاد کند. پدرانی که با جنین وقت می گذرانند در آینده روابط نزدیک تری نسبت به دیگر فرزندانشان دارند و می توان گفت که این پدرها جزو والدین موفق می باشند.

 

خودتان را فراموش نکنید

باید یادتان باشد زمانی را به خود اختصاص دهید و با استفاده از روش های مختلف سعی کنید که آرامش درونی خود را تقویت کنید. در این بین می توانید از انواع ماساژ بهره مند شوید و سعی کنید که این کار به صورت روتین هفتگی خود انجام دهید. حفظ آرامش مادر باعث حفظ آرامش جنین و رشد بهتر او می شود. بعضی از مادرانی که دچار علائم پری اکلامپسی هستند و یا شرایط خاص را می گذرانند و تازه زایمان کرده اند نباید از ماساژ استفاده کنند. برای داشتن برنامه ای مناسب قبل از هر کاری با پزشک ماما مشورت کنید.

مطالب مشابه را ببینید!