مجله تاپ‌ناز‌

اپیلاسیون در منزل | بهترین روش ها برای اپیلاسیون موهای زائد در منزل

روش های اپیلاسیون در منزل

آیا اپیلاسیون در منزل ممکن است؟ آیا می توان خیلی راحت در منزل از شر موهای زائد خلاص شد؟
در این مطلب تاپ ناز چند روش ساده و ارزان قیمت برای اپیلاسیون در منزل را به شما آموزش می دهیم که با هزینه ای کم می توانید موهای زائد را از بدن خود حذف کنید.
موهای زائد بدن، هیچ خطری برای سلامت ایجاد نمی کنند ولی باعث پایین آمدن اعتماد به نفس می شوند و اصلا جالب نیستند.
بعضی از دلایلی که باعث ازدیاد موهای زائد می شوند، عبارتند از اختلال هورمونی، چرخه های قاعدگی نامنظم، داروهای خاص و تغییرات هورمونی بعد از بارداری و … که همگی می توانند باعث این مشکل شوند و البته گویا افزایش سن هم می تواند یکی از این دلایل باشد.
قبل از صرف پول زیاد برای خلاص شدن از موهای زائد، باید بدانید که مواد طبیعی و ساده ای وجود دارند که می توانید در خانه آنها را امتحان کنید.
این روش های خانگی پول شما را ذخیره می کنند. امروز ما روشی خوب را به شما معرفی می کنیم که اپیلاسیون در خانه با موم شکر و چند روش دیگر می باشد.
شما برای انجام این کار نیاز به چند ماده دارید.

روش درست کردن موم شکر

ما به شما گفتیم که اپیلاسیون در منزل باید بسیار کم خرج باشد و سر قول خود می مانیم. شما می توانید موم شکر را از فروشگاه ها هم تهیه کنید ولی می توانید خیلی ساده در خانه با روش زیر هم موم شکر درست کنید.

مواد لازم

  • یک فنجان شکر
  • یک قاشق غذاخوری آب
  • یک قاشق غذاخوری آبلیمو
  • دماسنج
  • چوب بستنی یا هر چیز مشابه
  • نوار پارچه‌ای (هرنوع پارچه نخی و نازک مناسب است، جایگزین آن می‌تواند سلفون‌های پلاستیکی یا حتی کاغذ باشد)

طرز تهیه

در ماهیتابه ای کوچک، شکر، آب و آبلیمو را با هم ترکیب کنید.

ترکیب را بر روی حرارت کم قرار دهید و تا هنگامی که دمای ترکیب به حدود 245 درجه فارنهایت برسد باید اطمانان حاصل کنید که مدت زیادی پس از رسیدن به این دما حرارت دهی نکنید و دمای ترکیب به بیشتر از 250 درجه فارنهایت نرسد.

ماهیتابه را از روی شعله بردارید و بگذارید تا موم سرد شود و به دمای اتاق برسد. وقتی که کمی گرم است برای استفاده آماده شده است.

اپیلاسیون در منزل

اپیلاسیون در خانه با موم شکر

با یک چوب بستنی، لایه ای نازک از موم را روی پوست ناحیه ای که می خواهید مو زدایی کنید، پخش کنید. این کار را در جهت رشد مو انجام دهید. سپس نوارد پارچه ای روی آن بچسبانید و خوب مالش دهید که بچسبد.

پس از چند ثانیه و خیلی سریع، در جهت خلاق رشد موهای بدن، نوار را بکشید و از بدن جدا کنید. اگر کمی موم روی پوست ماند، با همان پارچه دوباره روی آن بکشید و مراحل را تکرار کنید، چسبندگی نهایی با کمی رطوبت از بین می رود.

می توانید مابقی موم را در ظرفی ذخیره کنید. قبل از هربار استفاده، موم را 30 ثانیه در مایکرووی گرم کنید، و یا ظرف موم را درون قابلمه با آب جوش بگذارید و بر روی حرارت مستقیم قرار دهید.

خب حالا نتیجه را ببینید و لذت ببرید.

موم شکر چیست؟

موم شکر یک روش خوب برای رفع موهای زائد است که قرن ها است در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. به جای استفاده از وکس‌هایی که به پوست بدن می‌چسبند و پوست را نیز می‌کشند، موم شکر به مو می‌چسبد و آن را از ریشه می‌کند. این روش، به خصوص برای کسانی که پوست حساسی دارند، یا بدنشان پرز‌های زیادی دارد، بسیار مناسب است؛ چرا که کمترین تحریک پوستی را ایجاد می‌کند. در ضمن شما می‌توانید از این موم، برای هر ناحیه‌ای از بدنتان که موی زائد دارد استفاده کنید، اما قبل از آن باید صبر کنید تا موهایتان کمی رشد کند تا موم بتواند به آن بچسبد و مو را از ریشه بکند.

 

اپیلاسیون در منزل

استفاده از جوش شیرین و زردچوبه

روش جایگزین موم، استفاده از جوش شیرین و زردچوبه می باشد که می توانید براحتی در خانه درست کنید و برای اپیلاسیون استفاده کنید. این روش خیلی ساده و ارزان است.
خیلی ساده جوش شیرین را با  زردچوبه، به نسبت دو به یک ترکیب کنید و به اندازه ای اب اضافه کنید تا حالت خمیری پیدا کند، مخلوط را بر روی ناحیه ای از بدن که می خواهید مو زدایی کنید مالش دهید.
بگذارید روی پوست خشک شود و پس از آن در جهن خلاف موها با دست یا با تکه ای پارچه بکشید. وقتی که موهای زائد را با استفاده از این ترکیب شگفت انگیز، از بین بردید، ناحیه را آبکشی کنید و با استفاده از کرم و لوسیون، چرب و مرطوب کنید.
اپیلاسیون در منزل

استفاده از تخم مرغ 

خیلی ساده و با استفاده از تخم مرغ هم می توانید موهای زائد را اپیلاسیون کنید.

مواد لازم

یک سفیده تخم مرغ

یک قاشق غذاخوری شکر

نصف قاشق غذاخوری گل میخک

تمام مواد را با هم ترکیب کنید و خوب هم بزنید. مواد را روی یک قسمت از پوست خشک و تمیز پخش کنید و چند ثانیه صبر کنید تا خشک شود. حالا با استفاده از دست، لایه را در خلاف جهت رشد مو بکشید. این ترکیب برای زدودن موهای نازک صورت، تاثیر زیادی دارد.

اپیلاسیون در منزل

استفاده از زردچوبه

خواص زردچوبه بسیار زیباد است. از بین بردن موهای زائد با زردچوبه یکی از روش های کاربردی از این گیاه می باشد.

برای از بین بردن موهای زائد با این روش باید سه قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با یک قاشق چای خوری شیر ترکیب کنید.

ماده چسبناک به دست آمده را در جهت رشد موهای بدن، روی پوست خود بمالید.

صبر کنید تا خشک شود.

با استفاده از آب، دستهای خود را مرطوب کنید و در حرکات دورانی، شروع به ملش روی اسکراب کنید.

زمانی که ترکیب به خوبی از روی پوست برداشته شد، می بینید که موهای شما هم همراه آن رفته است.

ناحیه را آب بشویید و خشک کنید.

اپیلاسیون در منزل

استفاده از سنگ پا برای اپیلاسیون

همانگونه که پیدا است سنگ پا کابرد دیگری بجز رسیدگی به کف پا هم دارد و می توانید موهای زائد بدن را از بین ببرد.

بافت خشک این سنگ برای گرفتن و از بین بردن موهای زائد می تواند عمل کنید. این روش صد در صد طبیعی برای خداحافظی با موهای اضافه بدن است. می توایند در منزل سنگ پا را به صورت دایره ای روی پوست بمالید. موهای بدن شما در منافذ سنگ گیر می کند و کنده می شود. پس از این کار باید پوست خود را مرطوب کنید تا خارش و التهاب نداشته باشد.

مطالب مشابه را ببینید!