مجله تاپ‌ناز‌

اکسیژن تراپی پوست صورت با استفاده از روش های طبیعی و بی خطر

اکسیژن تراپی پوست، رونی بسیار آرام دارد و بعضی از عوارض مانند قرمزی، تورم، تحریم و حس سوزش را ایجاد نمی کند و این روش برای افرادی که پوست خشک و حساس دارند عالی است. این روش برای جوانسازی پوست صورت هم استفاده می شود.

اکسیژن تراپی یکی از روش های تجویز برای افرادی می باشد که تجربه کمبود سطح اکسیژن را دارند. در این مطلب بیشتر در مورد این روش طبیعی توضیح می دهیم.

روش اکسیژن تراپی پوست صورت به صورت طبیعی

اکسیژن تراپی برای تغذیه پوست و افزایش تولید کلاژن انجام می شود و افرادی که تجربه کمبود اکسیژن دارند می توانند از این روش استفاده کنند. از دیگر مزایای این روش درمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود سردرد
  • کاهش تحریک پذیری
  • کاهش تورم مچ پا
  • کاهش خستگی

اکسیژن تراپی باعث رشد بهتر کودکانی می شود که درگیر مشکل ریوی شده اند.

این وسیله شامل دستگاهی است که برای اسپری کردن مولکول های اکسیژن متمرکز در اپیدرم استفاده می شود که این اکسیژن همراه با ویتامین ها، مواد مغذی، عصاره مفید گیاهان به صورت و گردن شخص تزریق می شود و خیلی از افراد مشهور دنیا برای داشتن پوست نرم و شفاف از این روش استفاده می کنند.

اکسیژن تراپی

اکسیژن تراپی برای جوانسازی پوست

از مزایای اکسیژن تراپی می توان به جوانسازی و ترمیم پوست صورت اشاره کرد و دیگر مزایای آن شامل:

سم زدایی پوست

افرادی که معرض آلودگی هوا می باشند، برای بازسازی و جوان سازی پوست خود نیاز به اکسیژن تراپی دارند. یکی از موارد ضروری برای پوست اکسیژن می باشد و کمبود آن باعث تیره شدن و نفوذ میکروب به داخل پوست می شود. اکسیژن تراپی به پوست شما کمک می کند تا از اکسیژن و مواد مغذی و ویتامین های تزریق شده در آن استفاده کند و همین باعث سم زدایی پوست می شود و باعث بازسازی و ترمیم سلول ها کمک زیادی می کند.

 

افزایش سلول های جدید

اکسیژن نقش مهمی در بازسازی سلول ها دارد. اکسیژن تراپی، سرعت رشد سلول های جدید در پوست را افزایش می دهد. افرادی که جوش و آکنه هستند و یا روند بهبودی زخم های آنها طولانی مدت است، می توانند از این روش درمانی برای بهبود پیدا کردن سریع زخم و آکنه استفاده کنند.

 

 تقویت کلاژن سازی

کلاژن پروتئینی است که باعث استحکام سلول های پوست می شود و با افزایش پیدا کردن سن، کلاژن هم ضعیف می شود و تولید آن در پوست کمتر می شود و همین باعث ایجاد چین و چروک در پوست می شود. یکی از مهمترین مزایای اکسیژن تراپی صورت، افزایش و تقویت کلاژن پوست می باشد و باعث کاهش خطوط چین و چروک پوست می شود.

 

درخشان شدن پوست

اکسیژن تراپی، ناخالصی اپیدرم را از بین می برد و مقدار اکسیژن پوست را بیشتر می کند. اکسیژن تراپی، پوست را مرطوب می کند و باعث بسته شدن منافذ پوست می شود. برای پوست خشک هم بسیار مفید می باشد.

در اکسیژن تراپی دوره نقاهت وجود ندارد

در دیگر روش های درمانی پوست، شخص باید یک دوره نقاهت را سپری کند ولی در این روش دوره نقاهتی وجود ندارد و شخص می تواند سریع پس از اکسیژن تراپی صورت از کرم و لوسیون استفاده کند.

اکسیژن تراپی

درمان جوش و آکنه

اکسیژن تراپی باعث کوچک شدن منافذ پوست می شود و از ورود گرد و غبار به پوست هم جلوگیری می نماید.

 

اکسیژن عوارض جانبی ندارد

اکسیژن تراپی پوست، روندی آرام دارد و عوارضی مانند قرمز شدن پوست، تحریک، تورم و احساس سوزش در پوست ایجاد نمی کند و این روش برای افرادی که پوست خشک و حساس دارند هم مناسب می باشد.

روش های درمانی زیادی به منظور جوان سازی پوست وجود دارد که در طولانی مدت باعث مشکلات پوستی می شود و همچنین باعث درد زیادی می شود. استفاده از اکسیژن تراپی، باعث می شود که این مشکلات به کمترین حد برسد و حتی پس از این روش، سوزش یا سرخی روی پوست ایجاد نمی شود.

 

از مزایای استفاده از اکسیژن تراپی برای جوانسازی پوست موارد زیر را می توان یادآور شد:

  • افرادی که دارای زخم هایی هستند که در کوتاه مدت بهبود نمی یابد، از این روش می توانند استفاده کنند.
  • افرادی که دارای حساسیت پوستی و خشکی پوست هستند بهترین تجویز برای آنها استفاده از اکسیژن تراپی می باشد.
  • اکسیژن تراپی باعث کاهش چین و چروک صورت می شود.
  • بیماران مبتلا به بیماری های پوستی، مانند سوختگی های شدید یا پیوندهای پوستی نیز می توانند از اکسیژن تراپی استفاده کنند.

 

اکسیژن تراپی چطور انجام می شود؟

این روش درمانی پوست شامل ۳ مرحله است

  • درمان نوری

در این مرحله از نور برای تزریق اکسیژن به پوست استفاده می شود و این دستگاه به آرامی روی پوست حرکت داده می شود و همین امر سبب تسکین و آرام شدن پوست می شود.

  • تزریق سرم

این مرحله مهمترین مرحله در کل فرآیند اکسیژن تراپی می باشد. سرم دارای اسید هیالورونیک، ویتامین ها، مواد معدنی و بسیاری از آنتی اکسیدان ها است. این مواد سبب درخشندگی، محکم شدن و انسجام پوست و از بین رفتن چین و چروک ها و خطوط روی پوست می شود.

  •  ماساژ

آخرین مرحله در اکسیژن تراپی پوست ماساژ درمانی است. در این مرحله پوست صورت به وسیله کرم های تغذیه کننده پوست و لوسیون ها ماساژ داده می شود.

اکسیژن تراپی روش بسیار محبوبی برای بازسازی پوست است اما هزینه آن نسبتا زیاد است. در ادامه به شما چند روش خانگی برای درمان و جوانسازی پوست را معرفی خواهیم کرد.

 

روش های اکسیژن تراپی پوست در خانه

۱. پودر جو دو سر، بادام و نوعی خاک رس به نام کِلِی

مواد لازم:

  • ۳ قاشق غذاخوری آب
  • ۱ قاشق غذاخوری خمیر بادام
  • ۲ قطره پراکسید هیدروژن
  • ۱ قاشق غذاخوری خاک رس سفید
  • ۱ قاشق چایخوری پودر گل رز خشک شده

دستور تهیه:

  1. تمامی مواد، به غیر از پراکسید هیدروژن را در مخلوط کن ترکیب کنید. تا یک خمیر غلیظ درست شود.
  2. در این مرحله پراکسید هیدروژن را به آن اضافه کنید.
  3.  با حرکت دایره ای آن را روی صورت خود ماساژ دهید.
  4. اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت بماند، سپس آن را با آب بشویید.

۲. یک بسته جو دو سر، بادام و نوعی خاک رس به نام بنتونیت

  • ۴ قاشق غذاخوری آب
  • ۲ قطره پراکسید هیدروژن
  • ۴ قطره گلاب
  • ۸ فنجان جو دو سر
  • ۱ قاشق غذاخوری پودر بنتونیت
  • ۵ قاشق غذاخوری پودر بادام

دستور تهیه:

  1. تمام پودرها را باهم ترکیب کنید و گلاب را به آن اضافه کنید تا حالت خمیری شکل به خود بگیرد.
  2. در این مرحله باید پراکسید هیدروژن را به آن اضافه کنید.
  3. مخلوط را به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس آن را با آب بشویید.
  4. مرطوب کننده به صورت خود بمالید.

تمام کسانی که به دنبال اکسیژن تراپی برای جوانسازی پوست خود هستند، می توانند به مراکز اکسیژن درمانی مراجعه کنند و اگر تمایل داشته باشند در خانه از این شیوه استفاده کنند. علاوه بر تهیه دستگاه اکسیژن خانگی، می توانند از تغذیه مناسب و ماسک میوه در جهت جوانسازی صورت خود استفاده کنند.

مطالب مشابه را ببینید!