مجله تاپ‌ناز‌

اگر قصد سفر به تایلند را دارید به این نکات توجه کنید

تایلند

افرادی که قصد سفر به تایلند را دارند به نکات زیر توجه کنند

تایلند کشوری در جنوب شرق آسیا است و از جمله کشورهای زیبا و پر جاذبه برای گردشگران و توریست‌های داخلی و خارجی محسوب می‌شود. این کشور هر ساله تعداد بسیار زیادی از هموطنان ما را میزبانی می‌کند. جاذبه‌های این کشور تنها طبیعت زیبا و دلربا و بناهای تاریخی آن نیست بلکه اخلاق مردم این منطقه هم می‌تواند به عنوان یکی از جاذبه‌ها محسوب گردد. اگر قصد سفر به این کشور زیبا را دارید، نکات پیش از عزیمت به تایلند را بخوانید.
۱. با قاشق غذا بخورید نه با چنگال. تنها با چنگال  غذا خوردن بی‌ادبی محسوب می شود؛ در عوض، از چنگال برای گذاشتن غذا در قاشق استفاده کنید.
۲. مردم تایلند واقعاً بسیار مهربان هستند. تعجب نکنید اگر غریبه‌ها به شما پیشنهاد گردش دادند یا گفتگویی را با شما شروع کردند.
۳. مردم در صف نمی‌ایستند. تایلندی‌ها به جای ایستادن در صف به صورت جمعی می‌ایستند و در اماکن عمومی، جای شخصی و اختصاصی برای آنها معنا و مفهومی ندارد.

1155997476
۴. روزها سوار خودروی توک-توک شوید و شب‌ها تاکسی بگیرید. با تاکسی راحت‌تر هستید اما با توک-توک‌ها دید بهتری نسبت به فضای بیرون خواهید داشت. هر دوی آنها وحشتناک‌اند. اگر در شب به جاده پاتپانگ رفتید (در مسیر بانکوک) از راننده تاکسی بخواهید تا برگردد و در یک وقت مشخص شما را سوار کند. در غیر این صورت برای پیدا کردن ماشین جهت بازگشت به هتل خود دچار مشکل خواهید شد.
۵. در مورد پادشاه هیچ صحبتی نکنید، حتی یک کلمه، چرا که مردم تایلند علاقه‌ی شدیدی به پادشاه‌شان دارند.

King-Thailand-1024x774
۶. فقط روزهای خاصی اجازه ق….. دارید (آن هم با اجازه پادشاه، پادشاهی که حق صحبت کردن در مورد او را ندارید).
۷. تا جایی که می‌توانید انبه بخورید. انبه‌های تایلند خوشمزه ترین انبه‌های دنیا هستند.
۸.وقتی از معبدها، مراکز راهبان بودایی، صومعه‌ها، کاخ‌ها و… دیدن می‌کنید آرنج‌ها و زانوهای خود را بپوشانید. در آن مکان برای آنها احترام قائل شوید.

Thailand-2
۹. بسیاری از مارک‌های معروف تولیدکننده‌ی سودا، آب‌معدنی نیز تولید می‌کنند. اگر شما از گارسون بخواهید یک” چانگ” یا “سینگا” برای شما بیاورد، برای اینکه متوجه منظور شما شود احتمالاٌ از شما می‌پرسد: منظورتان سودای چانگ است؟ با سفارش دادن آب‌معدنی چانگ یا سودای سینگا کار را برای گارسون راحت کنید.
۱۰. اگر راننده تاکسی‌ای به شما بگوید که یک مکان یا جاذبه توریستی خاص، امروز تعطیل است حرف او را باور نکنید؛ راننده‌ها خیلی وقت‌ها این ترفند را به کار می‌گیرند تا جاهای دیگری را پیشنهاد بدهند و با این کار دستمزد خوبی نصیبشان شود. اگر به آنها شک داشتید به خاطر اطلاعاتی که در اختیار شما قرار داده‌اند از آنها تشکر کنید و به سراغ راننده دیگری بروید.

کجارو

مطالب مشابه را ببینید!