مجله تاپ‌ناز‌

رنگ سال 1402؛ چه رنگی در سال 2024 مد شده است؟

موسسه پنتون امسال نیز همچون سال های گذشته رنگ سال 2024-1403 را معرفی کرد. این سازمان یکی از معتبرترین و آشناترین موسسات در حوزه طراحی و رنگ می باشد. پس هر ساله بسته به شرایط مختلفی در جوامع جهانی، اقتصاد و سیاست، یک رنگ را تحت عنوان رنگ همان سال انتخاب می نماید. بنابراین رنگ 2024 یا 1403 همان رنگ نارنجی هلویی می باشد مه در سراسر جهان رنگ و در یک سال رنگ رسمی محسوب می شود.

رنگ سال 1402؛ چه رنگی در سال 2024 مد شده است؟

رنگ سال 2024 چه رنگی است؟

WGSN رنگ هلویی را برای رنگ سال 2024 پیش بینی نمود. زیرا این رنگ بر سبک های زندگی متعادلی که ذهن و بدن را تغذیه می کند متمرکز بوده و هماهنگی لازم را ایجاد می نماید. همچنین انتخاب این رنگ برای سال 2024 از اهمیت رنگ نارنجی تحت عنوان یک سایه فرا فصلی و همه کاره خبر می دهد.

سپس با بازتاب تعهد WGSN به منظور ماندگاری و پایداری رنگ، ویژگی های ترمیمی Apricot Crush در دنیای زیبایی، مد، فناوری و فضای داخلی مصرف کننده جذاب به نظر می رسد. در نتیجه این ویژگی ترازمند همان رنگ ویتامین کارآمد است که یک راه و روش طیف کامل برای تندرستی و سلامت را در بر می گیرد. با محاسبه فواید طبیعی پرتقال و زردآلو که سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین است، زیبایی خاصی نیز به طبیعت می بخشد.

مواقعی که اطمینان زیاد نسبت به رنگ منتخب وجود ندارد، Apricot Crush کماکان اهمیت خود را اثبات نموده و از رنگ سال هلویی یا نارنجی تحت عنوان رنگی مثبت و پر از امید صحبت می کند. البته سال 2024 جهان هستی با مشکلات و چالش های بسیار زیادی همچون بیماری، جنگ و تغییرات اقلیمی دست و پنجه نرم کرد.

بنابراین رنگ هلویی یک رنگ آرامش بخش بوده که با امید دستیابی به صلح و روزهای خوب به جامعه جهانی معرفی شد. همچنین رنگ نارنجی یک رنگ پرانرژی و پر شوری است و هدف این موسسه از تایید این رنگ ایجاد شادابی و پویایی در سال 2024 می باشد. ناگفته نماند که رنگ سال در تولید محصولات و صنعت طراحی نقش بسزایی داشته و تاثیر زیادی در فضای عمومی و فضای کاری ایجاد می کند.

آشنایی با چرخه رنگ سال

رنگ سال 1402؛ چه رنگی در سال 2024 مد شده است؟

جهت آشنایی با چرخه رنگ سال 2024-1403 باید نحوه ست کردن آن با دیگر رنگ ها را دانست. زیرا ترکیب موثر رنگ ها با رنگ هلویی مخملی در پروسه درک اصول اولیه زنجیره رنگ ضروری می باشد. پس رنگ های اولیه، رنگ های ثانویه، رنگ های ثالثیه، طرح های رنگی سه گانه، مشابه و مکمل در انتخاب رنگ نقش محوری دارند. پس با درک چنین اصولی، مردان و زنان جامعه به آسانی می توانند سلیقه خود را به سطح بالاتری رسانده و استایل مختص خود را جایگزین استایل کپی نمایند.

چرخه رنگ ها یک مدل جهت ساماندهی رنگ ها بر روی یک دایره بوده که رابطه بین رنگ های اصلی، ثانویه و درجه های بعدی را تعیین می نماید. اسحاق نیوتون برای بار نخست در کتاب معروف اپتیکس به این نوع سیستم اشاره کرد که فقط رنگ های طیفی را به نمایش می گذاشت. البته بعد از نیوتون اشخاص مهم دیگری همچون گوته، جیمز کلرک ماکسول و توماس یانگ روی موضوع ترکیب رنگ ها مطالعات و تحقیقات علمی نیز داشتند.

امروزه نتیجه کار این محققان در فناوری های زیادی همچون فناوری تولید صفحات نمایشگر مورد استفاده قرار می گیرد. ناگفته نماند که مبنای این صحبت علمی بوده و ربطی به سلیقه ندارد. در نتیجه این دانش را به یکی از ارکان های مهم صنعت فشن و مد تبدیل نموده است.

رنگ های مکمل سال 2024-1403

رنگ سال 1402؛ چه رنگی در سال 2024 مد شده است؟

با توجه به چرخه رنگ ها و ترکیب رنگی خاص، انتخاب های کلاسیک همچون ذغالی و سرمه ای بهترین گزینه هستند. زیرا این دو رنگ به راحتی با رنگ نارنجی سال 2024-1403 ترکیب می شوند. همچنین رنگ های طبیعی مانند خاکستری، آبی، قهوه ای و سبز زیتونی با هلو مخملی بهترین ترکیب را تشکیل می دهند و استایلی فوق العاده را برای فرد ایجاد می نمایند. برای مثال یک بافت مردانه به رنگ نارنجی به یک شلوار چینوی به رنگ قهوه ای استایل خاصی به فرد می بخشد و هماهنگی رنگ ها را به خوبی نمایش می گذارد. اکسسوری های مناسب این استایل و رنگ باید تک رنگ و خنثی باشد. ناگفته نماند رنگ های هماهنگ رنگ نارنجی هلویی به شرح زیر هستند.

  • خاکستری
  • آبی
  • قهوه ای
  • سبز زیتونی
  • ذغالی
  • سرمه ای

رنگ های بولد و کنتراستی مناسب رنگ سال 2024-1403 کدامند؟

رنگ سال 1402؛ چه رنگی در سال 2024 مد شده است؟

هنگام ترکیب رنگ نارنجی هلویی با رنگ های دیگر علاوه بر هماهنگی باید به تضاد آنها نیز توجه کرد. همچنین رنگ های کنتراستی و بولد بدین معنی می باشند که با رنگ سال 1403 تضاد چشم نوازی ایجاد می کنند. پس مدل متفاوتی از دسته مکمل نارنجی هستند.

برای مثال زمان انتخاب رنگ های مکمل نارنجی باید سایه های متضاد و پررنگ را در نظر بگیرید تا ظاهری تاثیرگذار و چشمگیر به وجود آورید. چند ترکیب متضاد و جسورانه با رنگ نارنجی یا هلویی مخملی قابل ست می باشند به شرح زیر هستند.

نارنجی و بنفش

ترکیب جسورانه نارنجی و بنفش، حسی از ظرافت و پیچیدگی را به نمایش می گذارد. همچنین تلاطم رنگ سال 2024-1403 همراه با ارغوانی سلطنتی، زیباشناسی جذابی به دنبال دارد. پس جهت پیشگیری از برخورد با درخشش نارنجی بهتر است سایه های عمیق بنفش همچون ارغوانی یا بنفش آلویی را انتخاب نمود.

هلو مخملی و سبز

این ترکیب خارق العاده از طبیعت الهام گرفته و حس سرزندگی و طراوت را ترواش می کند. همچنین سبز با طراوت و نارنجی هلو مخملی با جنب و جوش زیاد مکمل همدیگر بوده و ظاهری پرانرژی و سرزنده ایجاد می نمایند. پس جهت تنظیم شدت کنتراست بهتر است سایه های مختلف سبز، زیتونی یا زمردی را انتخاب کرد که این ترکیب به لباس های زنانه حس قدرت می بخشد.

نارنجی و مشکی

رنگ سال 1402؛ چه رنگی در سال 2024 مد شده است؟

نارنجی و مشکی یک ترکیب مینیمالیستی و جسورانه بوده که از آن حس قدرت و اعتماد به نفس تراوش می شود. زیرا تضاد زیاد بین مشکی پیچیده و نارنجی آتشین، ظاهری دراماتیک ایجاد می کند و توجه ها را به سوی خود جلب می نماید. پس باید رنگ پایه همان رنگ مشکی باشد و آن را با رنگ نارنجی در لباس ها و اکسسوری برجسته شود.

هلویی و سفید

این ترکیب با طراوت و تمیز حسی از ظرافت و سادگی را ارائه می دهد. زیرا رنگ هلویی با جنب و جوش به همراه رنگ سفید تند یک تضاد بصری جذاب را به وجود می آورد. همچنین موردی حس پیچیدگی و تعادل را در استایل تداعی می کند. البته رنگ سفید را می توان با رنگ های مختلفی نارنجی از جمله هلویی لطیف یا نارنجی آتشین گرفته امتحان کنید تا به استایل دلخواه برسید.

زمان استفاده از این نوع رنگ های تضاد در جوار رنگ سال می توانید در کلیت استایل یا مناسبتی که خواهان هستید شرکت نمایید. اگر موقعیت قرارگیری فرد یک مکان غیر رسمی است یک شلوار چینو یا جین با پیراهن نارنجی هلو مخملی بهترین مکمل می باشد.

البته اگر یک مرد می خواهد در یک رویداد رسمی شرکت کند بایستی کت و شلوار یا کت بلیزر با شلوار پارچه ای در رنگ های مکمل و تیره همچون سبز یا بنفش را انتخاب نماید. همچنین افزودن رنگ نارنجی به این استایل با کمک یک اکسسوری همچون کفش رسمی، دستمال جیبی، کراوات و … تکمیل می شود.

ملاحظات فصلی در تعیین رنگ سال 2024-1403

رنگ سال 1402؛ چه رنگی در سال 2024 مد شده است؟

زمانی که یک مرد یا زن استایل نارنجی را بر می گزیند، باید عوامل فصلی را مدنظر بگیرد تا افزون بر هماهنگی با رویداد و رنگ سال، متناسب فصل سال نیز باشد. همین موضوع درباره رنگ نارنجی سال 2024-1403 صدق می کند و رابطه تنگاتنگی با فصل پاییز دارد. پس رنگ های هماهنگ با رنگ نارنجی هلو مخملی سال 2024-1403 در فصل های مختلف به شرح زیر هستند.

بهار و تابستان

در ماه های گرم می توان از سایه روشن تر رنگ نارنجی استفاده کرد. پس رنگ های پاستیلی پرتقالی، هلویی و مرجانی، فضای شاد و روشن فصل های تابستان و بهار را تکمیل می نمایند. این رنگ ها با دیگر رنگ های خنثی همچون برنزه، بژ و سفید ترکیب می شوند و استایلی زیبا و کلاسیک به نمایش می گذارند. افرادی که از روحیه جسورانه تری برخوردار هستند رنگ نارنجی را با سبز یا آبی ست می کنند تا بیشتر از حد معمول چشمگیر شوند.

فصل پاییز

با خنک شدن هوا و تغییر رنگ برگ ها، سایه های عمیق تر و پررنگ تر نارنجی انتخاب مناسبی به نظر می رسد. پس نارنجی کهربایی زنگ زده و سوخته، محیط دنج و گرمای پاییز را تداعی می نماید. این رنگ های عمیق هنگامی که با رنگ های طبیعی همچون زرد خردلی، سبز زیتونی یا قهوه ای ست می شوند استایلی شیک و هماهنگ ایجاد می کنند.

زمستان

البته رنگ سال یا همان نارنجی هلو مخملی نخستین رنگی نیست که برای استایل زمستانی در نظر گرفته شود، ولی حس شادی و گرما را به ماه هایی با سرمای شدید انتقال می دهد. پس سایه های کمرنگ نارنجی همچون کدو تنبل یا سفالی را در گنجه لباس های زمستانه خود بگنجانید. زیرا این رنگ های ظریف می توانند رنگ های تیره مثل شرابی، مشکی یا سرمه ای را تکمیل نمایند و استایل زمستانی فرد را به کمال برسانند.

انتخاب رنگ سال 2024-1403 بر اساس موقعیت

رنگ سال 1402؛ چه رنگی در سال 2024 مد شده است؟

زمان استفاده رنگ سال 2024-1403 در استایل هر فرد بایستی به رویداد و موقعیتی که در آن قرار می گیرد توجه داشته باشد. برای مثال یک تیپ مردانه سبز رنگ در صورتی که با نارنجی ترکیب شود با توجه به میزان رسمی بودن شرایط می توان سازگاری ایجاد نماید. بنابراین نحوه انتخاب رنگ نارنجی هلو مخملی برای شرایط مختلف به شرح زیر است.

موقعیت معمولی یا کژوال

شرایط معمولی یا کژوال برای دو موقعیت مختلف یا همان لباس روزمره و فعالیت های آخر هفته به کار برده می شود.

لباس روزمره

 افرادی که در شرایط معمولی می خواهند یک لباس روزمره با رنگ سال یاهمان نارنجی انتخاب نمایند بایستی یک شلوار کژوال همچون چینو یا جین را با لباس بالاتنه به رنگ نارنجی ترکیب کنند.

همچنین سایه های کم رنگ نارنجی همچون نارنجی سوخته یا نارنجی زنگ زده را انتخاب نمایند تا استایلی ساده تر را به نمایش بگذارند. البته یک بامبر جکت (کاپشن بمب افکن) یا کت جین به عنوان لایه ای بیشتر، جذابیت استایل فرد را دوچندان می نماید.

فعالیت های آخر هفته

افرادی که آخر هفته می خواهند بیرون از خانه به سر ببرند باید استایل خود را با سایه های نارنجی پررنگ همچون نارنجی مرجانی یا نارنگی ترکیب کنند. پس یک شلوار جین زاپ دار و کهنه یا شلوار چینو با یک بالاتنه نارنجی یا تیشرت ست می شود. سپس یک پیراهن در نقش لایه رویی می تواند یک تیپ ریلکس، کژوال و همزمان شیک ایجاد نماید.

موقعیت رسمی

لباس مناسب موقعیت رسمی نیز همانند موقعیت معمولی یا کژوال دارای رویدادهای اسمارت کژوال یا نیمه رسمی و مناسبت های کاملا رسمی می باشد.

رویدادهای کژوال یا نیمه رسمی

هر فرد با کمی سلیقه و اطلاعات می تواند رنگ سال 2024-1403 را در رویدادهای نیمه رسمی با ظرافت بیشتری در پوشش خود جای دهد. برای مثال وجود یک هاله یا رنگ کامل نارنجی روی دستمال جیبی، کراوات و اکسسوری های دیگر می تواند هیجان زیادی را بدون ایجاد سنگینی رو استایل به وجود آورد. البته کت و شلوار ذغالی یا سرمه ای تکمیل کننده این استایل نارنجی می باشد و براقیت خاصی به ظاهر پوشش می بخشد.

مناسبت های کاملا رسمی

مناسبت های رسمی بیشتر رنگ نارنجی روشن تری همچون نارنجی سالمون یا هلویی را می طلبند تا این نوع استایل ها ظاهری پیچیده و ظریفی به خود بگیرند. پس با پوشیدن یک کت و شلوار تیره و کراوات بوتونیر یا کلاسیک با رنگ خنثی می توانید استایل را تکمیل نمایید. البته رنگ نارنجی به کار برده در این استایل می تواند طرح کراوات باشد.

ترجیحات شخصی و نکات تکمیلی در انتخاب رنگ سال

رنگ سال 1402؛ چه رنگی در سال 2024 مد شده است؟

آزمایش به طور پیوسته قسمتی مهم از روند ایجاد استایل و تیپ می باشد که برخی مواقع بایستی به آن توجه کرد تا متوجه نقاط ضعف و قوت استایل خود بود. البته افرادی که به علت نگرانی از جذاب به نظر نرسیدن، حاضر نیستند که رنگ های مختلفی را آزمایش کنند در واقع از عدم اعتماد به نفس خبر می دهند.

پس با قدم های کوچک می توان چیزهای جدید و به روز را آزمایش کرد. بنابراین نکات تکمیلی در انتخاب رنگ نارنجی سال 2024-1403 مورد زیر را در بر می گیرند.

  • حفظ تعادل و تناسب
  • رنگ پوست خود را در نظر بگیرید
  • اعتماد به نفس کلید کار است

مطالب مشابه را ببینید!