مجله تاپ‌ناز‌

ایده های جذاب برای چیدن اتاق خواب

ایده های جذاب برای چیدن اتاق خواب

تصور کنید، اتاق خواب شما چیدمانی نامنظم و ناهماهنگ داشته باشد؛ در چنین شرایطی چه احساسی خواهید داشت؟ قطعا پس از مدتی از این بهم‌ریختگی خسته و کلافه می‌شوید. چیدمان اتاق خواب باید به‌گونه‌ای باشد که همه تجهیزات و وسایل اتاق خواب، هریک در جای مخصوصی قرار گرفته و موجب زیبایی و جذابیت فضا شوند. در ضمن بین اجزا و وسایل اتاق خواب باید هارمونی و هماهنگی خاصی وجود داشته باشد تا طراحی و چیدمان اتاق بیشتر به چشم آید. شاید مطالعه این مطلب فقط 7 دقیقه از زمان شما را بگیرد؛ اما شک نکنید، با ایده‌هایی که برای چیدن اتاق خواب ذکر کرده‌ایم، به‌راحتی می‌توانید نظم زیبایی در فضای اتاق خود ایجاد کنید. 

انتخاب سبک دکوراسیون؛ اولین قدم برای چیدن اتاق خواب 

حتماً احساس سردرگمی، در انتخاب وسایل اتاق خواب هم‌چون تخت، میز آرایش و فرش مناسب را تجربه کرده‌اید. در این موقعیت معمولاً نمی‌دانید که دقیقاً اتاق خوابتان چه شکلی دوست دارید یا شاید بدانید چه چیزی را دوست دارید اما در انتخاب وسیله‌ها سردرگم می‌شوید. به‌منظور رهایی از این چالش بهتر است سبک مشخصی را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید. 

برای انتخاب سبک، بهتر است سبکی را انتخاب کنید که اتاق خواب را به فضایی خاص، مناسب و آرامش‌بخش تبدیل ‌کند. طرح و سبک‌های فراوانی برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب وجود دارد. سبک‌ مدرن، کلاسیک، سلطنتی، بوهمیا، مینیمال، روستیک، فرانسوی و اسکاندیناوی پرکاربردترین سبک‌های دکوراسیون اتاق خواب محسوب می‌شوند. شما می‌توانید باتوجه‌به سلیقه و علایق خود یکی از این سبک‌های دکوراسیون را برای چیدن اتاق خواب خود برگزینید. 

چیدن اتاق خواب ساده با قرار دادن کتابخانه‌ای مینیمال و جذاب

از نظر بسیاری از افراد، اتاق خواب امن‌ترین و آرامش‌بخش‌ترین فضای منزل است. از این فضا می‌توان برای برای مطالعه کتاب‌ نیز استفاده کرد. به‌ویژه برای افرادی که خانه‌ای کوچک داشته و اتاقی مجزا برای کار ندارند. برای افرادی که قبل از خواب عادت به مطالعه دارند، یک کتابخانه در کنار تختشان ایده‌ای کاربردی خواهد بود. 

چیدمان کتابخانه در اتاق خواب همراه با اکسسوری‌ها و لوازم دکوری، ایده بسیار جذابی است. بدین‌ترتیب علاوه‌بر کاربرد آن، می‌توانید در طراحی دکوراسیون خود نیز از کتابخانه به بهترین شکل استفاده کنید. 

اتاق خواب معمولا نسبت به سایر قسمت‌های خانه جو آرام‌تری دارد. برای این منظور قرار دادن کتابخانه‌ای در کنار یک میز تحریر برای دانشجویان و دانش‌آموزان که مکان ساکتی برای مطالعه نیاز دارند، فضایی خاص و ویژه ایجاد خواهد کرد. 

ایده های جذاب برای چیدن اتاق خواب

قرار دادن میز تحریر یا میز کار برای چیدن اتاق خواب کوچک و بزرگ

میز تحریر یا میز کار به‌عنوان یکی از عناصر کلیدی اتاق کار یا اتاق خواب مطرح می‌شود. در اغلب خانه‌های ایرانی، به‌طور‌کلی فضای مجزایی با عنوان اتاق کار وجود ندارد و این فضا معمولا با اتاق خواب ادغام می‌شود. به همین دلیل در فضای اتاق خواب باید قسمتی را برای قرار دادن میز تحریر یا میز کار انتخاب کنید. از مکان‌های مناسب برای قرار دادن میز تحریر می‌توان به مثال‌های زیر اشاره کرد:

  • میز کار در فرو رفتگی های دیوار
  • میز تحریر رو به دیوار 
  • میز کار پشت به دیوار 
  • میز تحریر رو به پنجره 
  • میز تحریر پشت به پنجره 

انتخاب میز مناسب و هماهنگ با دکوراسیون اتاق خواب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بدین‌ترتیب علاوه‌بر توجه به محل قرارگیری آن، در انتخاب میز تحریر نیز دقت و حساسیت کافی به خرج دهید. 

انتخاب محل مناسب تخت خواب در دکوراسیون اتاق خواب

رایج‌ترین سوالی که در مورد چیدن اتاق خواب ایرانی پرسیده می‌شود این است که تخت‌خواب را کجای اتاق خواب قرار دهیم؟ جای مناسب تخت خواب هم در زیبایی اتاق و هم در داشتن یک خواب راحت تاثیر بسیاری دارد. در پاسخ به این سوال عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند که هم از نظر طراحی و معماری و هم از نظر فنگ شویی، مورد بررسی قرار می‌گیرند. در ادامه به چند موقعیت مکانی مناسب برای تخت خواب اشاره کرده‌ایم:

  • قرارگیری تخت خواب در کنار دیوار اصلی 
  • تخت خواب باید در مکانی باشد که دید خوبی نسبت به در ورودی داشته باشد
  • نباید در حالتی بخوابید که پاهای شما رو به در باشد
  • قرار دادن تخت خواب در جهت جغرافیایی خاص
  • تخت خواب را به گونه‌ای قرار دهید که رو به پنجره باشد

در نهایت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید احساسی که صبح با حضور در اتاق خواب خود دارید چگونه باشد؛ بنابراین برای انتخاب محل مناسب تخت همه جوانب را درنظر بگیرید، تا احساس راحتی خوشایندی را هنگام خواب و استراحت روی تخت تجربه کنید. 

محل قرارگیری میز آرایش در چیدن اتاق خواب عروس و اتاق دخترانه  

میز آرایش یک آیتم مهم در اتاق‌خواب خانم‌ها است که انتخاب درست آن فضای کافی برای کلیه وسایل و اکسسوری‌های آرایشی آن‌ها را فراهم می‌کند. البته کنسول آرایش فقط مختص به خانم‌ها نیست و آقایان نیز می‌توانند از آینه و کشوهای آن استفاده کنند. وجود این محصول در دکوراسیون، ظاهر اتاق شما را تغییر داده و دیزاین آن را چندین برابر زیباتر می‌کند.

برای قرار دادن میز آرایش می‌توانید، قسمت پایین پنجره را انتخاب کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که هنگام آرایش از نور طبیعی بهره ببرید. هم‌چنین با این کار انعکاس نور در آینه شما سبب روشن‌تر شدن فضا می‌شود که در منحصر‌به‌فرد کردن فضایتان نقش مهمی دارد.

ایده های جذاب برای چیدن اتاق خواب

دکوراسیون خاص اتاق خواب با جدیدترین مدل‌های سرویس چوب بلج

در این مقاله در مورد چیدن اتاق خواب صحبت کردیم. برای چیدمان اتاق خواب در ابتدا باید یک طرح کلی را در نظر بگیرید و برای آن برنامه‌ریزی کنید؛ سپس سراغ خرید المان‌ها و چیدمان اتاق خواب بروید. این چیدمان باید به‌گونه‌ای باشد که راحتی افراد را به ارمغان بیاورد و برای آن‌ها کاربردی باشد. پس ضروری است که قبل از زیبایی به راحتی و نیاز خود فکر کنید. اگر قصد خرید المان‌های مختلف مانند کتابخانه، میز تحریر یا میز آرایش را دارید، پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه اینترنتی بلج بزنید. 

فروشگاه اینترنتی بلج تولیدکننده و عرضه‌کننده انواع کالای چوبی و سرویس خواب است. شما می‌توانید از این فروشگاه، جدیدترین وسایل اتاق خواب را با بهترین قیمت تهیه کنید. بلج برای مشتریان خود امکان خرید قسطی را نیز فراهم کرده است؛ بنابراین هیچ‌گونه نگرانی از بابت قیمت و پرداخت هزینه نیز نخواهید داشت.

مطالب مشابه را ببینید!