مجله تاپ‌ناز‌

این مواد غذایی را برای خواب راحت تر استفاده کنید

مواد غذایی خواب آور, خوراکیهای خواب آور

این مواد غذایی را برای خواب راحت تر استفاده کنید

پزشکان معتقدند گاهی راه حل مشکلات خواب بسیار ساده‌تر و در دسترس‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم. همه ما دوست داریم هنگام شب، خواب آرام و راحتی داشته باشیم، اما بسیاری از ما در این امر ناموفق هستیم و به اجبار به مصرف داروهای خواب‌آور روی می‌آوریم.

به گزارش برنا ؛ متخصصین تغذیه اغلب به افراد توصیه می‌کنند از خوردن غذا در ساعات قبل از خواب خودداری کنند، زیرا باعث افزایش وزن می‌‌شود. از سوی دیگر احساس گرسنگی نیز موجب بی‌خوابی می‌شود.

به گفته دکتر آشوین متا، از مرکز تحقیقات سرطان سیلوستر در میامی، راه حل این موضوع در خوردن “غذاهای مناسب” در ساعات قیل از خواب است. در اینجا چهار مورد از غذاهایی را که دکتر متا خوردن آن‌ها را در ساعات قبل از خواب پیشنهاد می‌کند، عنوان می‌کنیم:

1. سیب: این میوه بسیار مغذی سرشار از فیبر محلول است که در دستگاه گوارش پخش شده و باعث می‌شود احساس سیری کنید، همچنین قند مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند بدون آنکه افزایش چندانی در قند خون ایجاد کند.

2. دانه کدو تنبل: این روزها رژیم‌های غذایی حاوی غذاهایی هستند که منیزیوم کمی دارند. به گفته دکتر متا این ماده معدنی کمک می‌کند که خواب راحتی داشته باشید و مصرف کم این ماده معدنی باعث مشکلات خواب می‌شود. علاوه بر دانه کدو، آجیل و دانه آفتابگردان نیز منابع خوبی از منیزیوم هستند.

3. بلغور جو: غذاهای سبوس‌دار مانند بلغور جو، برنج و سبوس گندم سرشار از منیزیوم هستند. بلغور جو حاوی فیبر محلول است و خوردن آن باعث می‌شود در تمام طول شب احساس سیری کنید.

4. چای بابونه: بسیاری این چای را در از بین بردن مشکلات خواب مؤثر می‌دانند، اما اگر چای بابونه دوست ندارید می‌توانید چای لیمو یا چای بادرنجبویه را جایگزین آن کنید.

مطالب مشابه را ببینید!