مجله تاپ‌ناز‌

باردار شدن در فصل زمستان بهتر است یا در فصل تابستان

فصل زمستان برای بارداری بهتر است یا تابستان؟

پژوهشگران معتقد هستند که فصل تابستان یکی از بهترین فصل ها برای باردار شدن است. بارداری در فصل تابستان می تواند روی خلق و خوی نوزاد در آینده و بر روی سلامت عمومی او هم به خصوص اگر دختر باشد تاثیر مثبت بگذارد.
زمان باردار شدن بسیار مهم است و اگر این دوره زمانی با فصل زمستان تداخل پیدا کند که در آن اکسیژن، انرژی خورشید، درصد ویتامین E و K کاهش پیدا می کند و مقدار افسردگی مادر، خستگی روانی و همچنین وارونگی هوا افزایش پیدا می کند، در مقایسه با فصل گرما و وفور این ویتامین ها، میوه و شیر تازه امکان بروز چنین مشکلاتی در جنین به شدت کم می شود.

مزایای بارداری در فصل تابستان

فصل تابستان برای قدم زدن و شنا کردن فصل خوبی است

شنا کردن و قدم زدن دو فعالیت خوب برای خانم ها در هنگام حاملگی هستند. هر دو این ورزش ها سبک هستند و برای عملکر بهتر قلب موثرند. می توانید به این بهانه برای تنفس هوای تازه به بیرون از منزل بروید.

باردار شدن در فصل زمستان بهتر است یا در فصل تابستان

نقش کلیدی ویتامین D

پژوهشگران دانشگاه گنت در بلژیک بیش از ۱۱۰۰۰ بیمار را در طول شش سال مورد مطالعه قرار دادند و به این نتيجه رسیدند وضعیت آب و هوایی یک ماه پیش از IVF بر موفقیت آمیز بودن آن مؤثر است. دکتر فرانک واندکرخو، پرفسور و متخصص ناباروری در بیمارستان دانشگاه گنت، ميگويد حتی پیش از لقاح، قرار گرفتن در معرض نور افتاب بیش تر، سبب افزایش احتمال بارداری ميشود . وی ميگويد :” احتمالا نور افتاب تأثیر مثبتی بر کیفیت تخمک های نابالغ در هفته های قبل از تخمک گذاری دارد.”

دکتر واندکرخو استدلال ميکند که افزایش نور خورشید ميزان ویتامین D را افزایش داده و سطح هورمون ملاتونین را تحت‌تأثیر قرار ميدهد ، که هر دو آن ها در تنظیم گردش توليدمثل زنان نقش دارند. وی ميگويد :” این هورمون ها تحت‌تأثیر نور خورشید به اندازه بیشتری تولید میشوند . به همین علت است که ما احتمال می دهیم رابطه ای در این میان برقرار باشد.”

بلوغ دیرتر 

دختران متولد شده در صل تابستان نسبت به دیگر بچه ها دیرتر به سن بلوغ می رسند و این علامت سلامت بهتر این افراد در بزرگسالی می باشد.

مرگ دیرتر

در تحقیقاتی که سال پیش در همین روابط انجام شد پژوهشگران ۱۶۸۸ بیماري مرتبط با ماه تولد را شناسایی کردند. متولدین ماه می بر این اساس در مقایسه با دیگر متولدین ماه های ديگر کم تر در معرض مرگ های زود هنگام شناسایی شدند.

با حاملگی در فصل تابستان، با میوه و سبزیجات بیشتری تقویت می شوید

همه ما واقف به فواید میوه و سبزیجات براي مادر و کودک هستیم. این محصولات مملو از ویتامین ها و موادمغذی دیگری مانند کربوهیدرات موثر و انرژی‌زا هستند. پس براي حاملگی سلامت و داشتن کودکی سالم و سلامت، مصرف شان اهمیت به سزایی دارد.

حاملگی در فصل تابستان میل زنان به ماده های خوراکي خنک تر و سالم تر را بیش تر ميکند :چیزهایی مانند میوه و سبزیجات و در کنارشان موادی خوراکي ای مانند ماهی سالمون، گوشت یا مرغ.

می توانید در همان ابتدای زمان حاملگی، سبزیجات مختلف را بپزید، در فریزر بگذارید و بعدها از آن ها استفاده کنید.

تحرک اسپرم بیش تر

این مطالعه بطور خاص به ميزان« حاملگی از راه IVF» پرداخته است و هیچ داده ای مبتنی بر این که احتمال« حاملگی طبيعي» در فصل فصل تابستان بیش تر است وجود ندارد. اما مطالعه جدید دیگری هم نشان داده است که ميزان تحرک اسپرم مردان در ماه های فصل تابستان دو برابر بیش تر از ديگر زمان هاست!

حاملگی در فصل تابستان از بابت انتخاب لباس، بهتر و قابل تحمل تر است

طی سال های گذشته، لباس‌های زمان حاملگی تغييرات زيادي نموده اند . طراح های بسياري از سراسر دنیا براي تهیۀ لباس‌های راحت تر براي زنان حامله دست بکار شده اند. در واقع ، حاملگی در فصل تابستان از بابت انتخاب های زنان از بین این لباس ها هم بهتر از فصل های ديگر است. در واقع به پوشیدن کاپشن و لباس‌های حجیم و سنگین ديگر نیازی نیست و بار اضافی به دوش مادر بچه نمی افتد.

حاملگی در فصل تابستان استفاده آب و نوشیدنی را ساده تر و دلچسب تر ميکند 

رسيدن آب کافی به بدن براي زنده ماندن و سلامت مان حیاتی است. در زمان حاملگی این مسأله اهمیت دوچندانی پیدا ميکند ، به خصوص در فصل گرم تابستان. علت دیگری که حاملگی در فصل تابستان را به بهترین مورد تبدیل ميکند ، عطش بیش تر براي آب و مایعات است. علاوه بر استفاده آب معمولی میتوانید به سراغ نوشیدنی های طبيعي موردعلاقه تان بروید و به این صورت، منبع دلچسب دیگری براي مواد مقوی و ویتامین های مختلف پیدا کنید.

فصل تابستان، فرصتی براي تفریح و سرگرمی و گذران اوقات فراغت در تعطیلات 

حاملگی در فصل تابستان میتواند این مهلت را در اختیار مادر قرار بدهد که در آرامش و فراغ ِبال و به دور از گرفتاری های کاری، خود را با وضعیت تازه وفق بدهد. این مسئله در ابتدای زمان حاملگی مهم تر جلوه ميکند :زمانیکه علامت های اولیۀ درد و فشار بروز پیدا ميکنند و اینها براي مادر کاملاً نااشنا هستند و فعالیت هایش را محدود ميکنند .

ولی خوب بودن حاملگی در فصل تابستان از این لحاظ علت دیگری هم دارد. این فصل میتواند مهلت مناسبی براي سفر در اختیار شما بگذارد. قبل از آنکه مسوولیت سنگین بزرگ کردن کودک را به عهده بگیرید، براي بار آخر در کنار همسرتان خوش بگذرانید و با روحیه ای خوب به استقبال آينده بروید.

مطالب مشابه را ببینید!