مجله تاپ‌ناز‌

آموزش بافت دامن کوتاه بسیار شیک با دو روش

در این مطلب تاپ ناز دو روش برای بافت دامن را آماده کرده ایم و شما می توانید با استفاده از این 2 روش یک دامن با تن پوش شیک و زیبا را ببافید. دامن بافتنی جزو لباس های کاربردی برای روزهای سرد سال می باشد و اگر شما در زمینه بافتنی دارای مهارت لازم هستید با مشاهده کردن این آموزش می توانید دامن بافت زیبا با طرح متنوع داشته باشید.

آموزش بافت دامن با دو روش مختلف

برای بافت دامن می توانید مدل مناسب و خاصی را انتخاب کنید و می توانید از کاموایی تک رنگ یا ترکیب دو یا چند رنگ کاموا برای بافتن این دامن ها استفاده کنید.

نحوه بافتن دامن تیغ ماهی زیبا

برای بات دامن هایی که در ادامه این مطلب مشاهده می کنید شما نیاز به وسایل زیر دارید:

  • کاموای متوسط با رنگ دلخواه
  • میل شماره ۳.۵ یا ۴

مراحل بافت

۱. در ابتدا دور کمر را اندازه بگیرید و متناسب با اندازه دور کمر دانه سر بیندازید که در این آموزش دور کمر فرد مورد نظر ما 50 سانتی متر است و متناسب با آن 105 دانه با کاموای متوسط و نسبتا ریز سر می اندازیم.

آموزش بافت دامن کوتاه بسیار شیک با دو روش

۲. قسمت کمر دامن را باید به صورت کش باف دوبل ببافید و تا 5 سانتی متر این بافت را ادامه بدهید و سپس از اینکه بافت به اتمام رسید هر دانه را که می بافید یک ژته هم بیندازید با این کار تعداد دانه ها دو برابر می شود و شما 210 خواهید داشت.

۳. رج بعدی به صورت تیغ ماهی باید بافته شود که تا انتهای طول مورد نظر برای دامن ادامه دارد همچنین این مدل دامن بافتنی دارای یک درز می باشد و بعد از دوختن درز شما می توانید تزییناتی دیگر را نیز به دامن بیفزایید.

۴. برای بافت تیغ ماهی باید تعداد دانه ها فرد باشد و دو دانه از قسمت زیر و دو دانه از قسمت رو ببافید و تا آخر رج باید بدین صورت ادامه بدهید و دانه آخر را به هر شکلی که بود ببافید یعنی اگر قبل از دانه آخر دو دانه رو بودند باید دانه باقی مانده به صورت زیر بافته شود و بالعکس.

۵. برای بافت رج دوم نیز باید دو دانه از زیر و دو دانه از رو بافته شود و به همین صورت ادامه بدهید تا رج های دامن به پایان برسند. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که شروع رج ها با دو دانه از زیر می باشد و نباید دانه ها را با یکدیگر قاطی نمایید و قسمت پشت و روی این مدل بافت شبیه یکدیگر است.

آموزش بافت دامن کوتاه بسیار شیک با دو روش

نحوه بافتن دامن ترک به روش دوم

برای بافت این مدل از دامن بافتنی روش های مختلف وجود دارد و شما می توانید بافت را از سوی بالا ببافید سپس کمر را ببافید و بعد هم ترک ها را ببافید. روش دیگر هم بدین صورت است که هر ترک را می توانید ببافید و سپس آنها را به هم بدوزید و از دور کمر دانه بردارید و به صورت کش باف ببافید.

مراحل بافت

۱. ابتدا دور کمر را اندازه بگیرید و متناسب با آن دانه ها را تقسیم بر عدد ۸ نمایید. سعی کنید که تعداد دانه ها بر ۸ بخش پذیر باشد تا در زمان تقسیم بندی تعداد دانه به عدد اعشاری برنخورید.

۲. برای شروع بافت باید تعداد دانه ها را مشخص نمایید. در این آموزش ما ۱۵۲ دانه سر انداخته ایم سپس دانه ها را تقسیم بر ۸ کردیم که عدد ۱۹ بدست آمد که باید به تعداد ۸ بار ۱۹ دانه سر بیندازید.

آموزش بافت دامن کوتاه بسیار شیک با دو روش

۳. برای این مدل دامن باید همه رج ها را به صورت ساده ببافید و هر ۳ یا ۴ رج در میان یک دانه به طرفین بافت اضافه نمایید تا دامن حالت فون به خودش بگیرید.

۴. زمانی که اندازه بافت روی باسن شما رسید دیگر نیازی نیست که تعداد دانه ها را زیاد کنید و بافت را می توانید تا طول دلخواه خود ادامه بدهید.

۵. بعد از بافتن ۸ ترک می توانید آن ها را به یکدیگر وصل نمایید.

آموزش بافت دامن کوتاه بسیار شیک با دو روش

۶. بعد از دوختن درزها به یکدیگر باید از دور تا دور کمر دانه بردارید و کشباف دوبل یا هر کشبافی که بلد هستید را ببافید. توجه داشته باشید که قسمت کمر دامن باید به صورت محکم باشد از این رو می توانید برای بافت این قسمت از کشبافی محکم استفاده نمایید.

مطالب مشابه را ببینید!