مجله تاپ‌ناز‌

با اندازه گیری دور بازو و دور مچ پا بفهمید چقدر عمر می کنید!

با اندازه گیری دور بازو و دور مچ پا بفهمید چقدر عمر می کنید!

با اندازه گیری دور بازو و دور مچ پا می توانید طول عمر خود را متوجه بشوید. سایز دور مچ پا و دور بازو رابطه مستقیمی با بیماری ها دارد.

 

فهمیدن طول عمر با نگاهی به بدن و اندازه گیری دور بازو و دور مچ پا

 

براساس جدیدترین مطالعات پژوهشگران ایالات متحده که در مجله American Journal of Cardiology به چاپ رسیده است افرادی که دور بازو و دور مچ پای آنها بزرگ است با درصد بالاتری به نسبت افرادی که دور بازو و مچ پای معمولی دارند در اثر بیماری های قلبی جان خود را از دست می دهند.

کارشناسان این نتایج را با بررسی بر روی 600 فرد سالمند بالای 60 سال با وزن های مختلف که همگی به بیماری قلبی مبتلا بوده اند بدست آورده اند، در طول ده سال عده زیادی از این سالمندان که دارای دور بازوی بزرگتری بوده اند جان خود را از دست داده اند.

بر این اساس وزن بدن رابطه مستقیمی با ابتلا به انواع بیماری ها دارد و میزان بالای چربی در بدن باعث فشار آمدن بیشتر بر قلب برای پمپاژ خون و اکسیژن رسانی به اعضای بدن می شود.

همزمان با افزایش سن توده های عضلانی بدن کاهش پیدا می کنند و بافت چربی جایگزین آن می شود، این چربی ها در مناطق مختلف بدن مانند شکم، بازو و دور مچ و ساق پا جمع می شوند و می توانند باعث بالا رفتن فشار خون، افزایش چربی خون و ابتلا به بیماری های قلبی عروقی شوند.

 

با اندازه گیری دور بازو و دور مچ پا بفهمید چقدر عمر می کنید!

با جلوگیری از اضافه وزن طول عمر را افزایش دهید

 

بسیاری از افراد در سنین جوانی برای داشتن تناسب اندام و افزایش اعتماد به نفس از ورزش های سنگین مانند وزنه برداری و یا خوردن قرص، پودر و مکمل های بدنسازی استفاده می کنند تا دور بازو و دور مچ پای خود را افزایش دهند غافل از اینکه همزمان با افزایش سن عضله ها از بین رفته و چربی جای آنها را می گیرد و این خود عاملی جدی برای مرگ زودرس آنها می شود.

کارشناسان به افراد توصیه می کنند همیشه تناسب اندام مطلوبی داشته باشند و از مصرف دارو یا انجام ورزش های غیر استاندارد خودداری کنند زیرا در سالمندی با انواع بیماری ها مواجه می شوند.

داشتن تناسب اندام بهترین واکسن برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های مختلف است، برای داشتن طول عمر طولانی لازم نیست با انواع قرص و ورزش های سنگین به بدن خود فشار بیاورید.

فهمیدن طول عمر با دور بازو و مچ پا

مطالب مشابه را ببینید!