مجله تاپ‌ناز‌

با این ۹ غذا جوان بمانید

با این ۹ غذا جوان بمانید

گوجه فرنگی، اسفناج، سبزی‌ها، (کلم، کلم بروکلی، فلفل، کلم پیچ، چغندر…) قارچ، تخم مرغ، گردو غذا‌ها و میوه‌هایی هستند که در شادابی و جوان ماندن پوست تاثیر گذار خواهند بود.

اگر می‌خواهید سالم و جوان بمانید، توصیه می‌شود این ۹ تغذیه صحیح را رعایت کنید.

سیمین عسگری، متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: تمامی غذاهایی که در طول روز مصرف می‌کنیم بر متابولیسم بدنمان اثر می‌گذارد، از اینرو اگر می‌خواهید پوستمان جوان بماند و فرسوده نشود باید تغذیه صحیح داشته باشیم.

وی به غذاهای جوان کننده دراین زمینه اشاره کرد و افزود: گوجه فرنگی، اسفناج، سبزی‌ها، (کلم، کلم بروکلی، فلفل، کلم پیچ، چغندر…) قارچ، تخم مرغ، گردو غذا‌ها و میوه‌هایی هستند که در شادابی و جوان ماندن پوست تاثیر گذار خواهند بود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه، بدن ما به اسیدهای چرب امگا۶ نیازمند است، اظهار داشت: روغن ذرت و روغن آفتابگردان که دارای اسیدهای چرب امگا ۶ است می‌توانند در این زمینه به مقداری از این اسید‌ها را در بدن تامین کنند.

عسگری تصریح کرد: برای تامین ویتامین A، Cاسید فولیک بدن می‌توان از کلم پیچ استفاده کرد که البته این نوع سبزی برای خانم‌های باردار بسیار مفید است. همچنین برای پیشگیری از سرطان و کاهش کلسترول خون می‌توان از ذرت استفاده کرد.

مطالب مشابه را ببینید!