مجله تاپ‌ناز‌

با تور به کدام شهرهای خارجی سفر کنیم؟

با تور به کدام شهرهای خارجی سفر کنیم؟

بازدید از جاذبه‌های گردشگری در کنار آشنا شدن با فرهنگ، آداب و غذاهای متفاوت، بخشی از تجربه‌های لذت‌بخشی است که سفر به شهرهای توریستی خارج از کشور را جذاب می‌کند. وقتی صحبت از مسافرت خارجی می‌شود، اولین و مهم‌ترین پرسش این است که به کدام شهر برویم؟

تورهای معتبر گردشگری، بهترین انتخاب برای سفر به کشورهای خارجی هستند‌ که امکان تفریح و بازدید از دیدنی‌های مقصد را با مدیریت بهتر زمان و هزینه فراهم می‌کنند. در این مقاله با شهرهایی آشنا می‌شویم که بهترین گزینه برای مسافرت خارجی به شمار می‌روند.

چه شهرهایی برای سفر خارجی پرطرفدار هستند؟

پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در کشورهای همسایه قرار دارند. نزدیک بودن و در نتیجه پرداخت هزینه‌های کمتر سبب شده بیشترین تورهای خارجی به آن‌ها اختصاص داشته باشد. ترکیه مقصد اول گردشگران ایرانی است که با مناسب‌ترین هزینه می‌توان از دیدنی‌های طبیعی و تاریخی، امکانات تفریحی متعدد، مراکز خرید و رستوران‌های متنوع آن استفاده کرد.

استانبول

صدرنشین تورهای خارجی، پایتخت اقتصادی و گردشگری ترکیه است. جاذبه‌های استانبول به حدی جذابیت دارد که مسافران بی‌شماری را حتی در سرمای زمستان به این شهر می‌کشاند. مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، آب‌انبار باسیلیکا، کاخ دلما باغچه، کلیسای چورا، جزایر پرنس، تنگه بسفر، موزه‌های باستان‌شناسی و هنر مدرن، میدان تقسیم و تپه پیر لوتی، تنها بخشی از دیدنی‌های این شهر هستند. رستوران، کافه‌ها و مراکز تجاری متعدد، استانبول را به مرکز غذا و خرید ترکیه تبدیل کرده‌اند.

آنتالیا

شهر رنگارنگ و بهشت خنک مدیترانه، دومین مقصد پرطرفدار برای گردشگران ایرانی است. دیدنی‌های آنتالیا به سواحل زیبا و تفریحات آبی محدود نمی‌شود. دروازه هادریانوس، شهر قدیم کلیسی، شهر اسپندوس، قلعه رمی و مناره ییولی از جاذبه‌های تاریخی این شهر هستند. فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر با تور انتالیا و لذت بردن از مناطق طبیعی و تفریحی این شهر محسوب می‌شود.

دبی

دبی مقصد محبوب آن دسته از مسافرانی است که به دنبال تفریحات کاملاً شهری هستند. برج خلیفه و دریاچه آن، جزیره مصنوعی جمیرا، مسجد باشکوه جمیرا، آکواریوم بزرگ و نمایشگاه اکسپو، تنها بخش کوچکی از جاذبه‌های دبی است. در این شهر هتل‌های شیک، بازار، مراکز تجاری و تفریحی بسیاری برای علاقه‌مندان به سبک سفرهای لاکچری وجود دارد. فصل پاییز و زمستان بخاطر آب و هوای مناسب و فصل تابستان بخاطر تفریحات آبی برای سفر با تور دبی از تهران فرصت خوبی است.

کوش آداسی

در چند سال اخیر، تعداد گردشگرانی که به شهر زیبای سواحل غربی ترکیه سفر کرده‌اند، روز به روز بیشتر می‌شود. جاذبه‌ها و تفریحات کوش آداسی در ردیف آنتالیا قرار می‌گیرد و تفریحات آبی مهم‌ترین جاذبه این شهر است. دیدنی‌های کوش آداسی به سواحل زیبا، جزیره کبوتر، آدالند، پارک آبی آکوا فانتاسی، شهر تاریخی پرینه، معبد دیدما و غار کاراجا محدود نمی‌شود. مناطق طبیعی این شهر، منظره‌های منحصر به فرد و بی‌‌نظیری را در پیش چشمان گردشگران قرار می‌دهد.

با تور به کدام شهرهای خارجی سفر کنیم؟

تفلیس

عروس قفقاز و بزرگ‌ترین شهر گرجستان به یک کلکسیون بزرگ هنری شباهت دارد. آثار تاریخی کم‌نظیر، مناطق طبیعی چشم‌نواز و معماری‌های زیبای ساختمان‌ها، تمام ویژگی‌های گالری هنری را برای شما تداعی می‌کند. تفلیس جاذبه‌های فراوان و متنوعی دارد و در چند سال اخیر خود را به عنوان یکی از رقیبان استانبول معرفی کرده است. کلیسای جامع تثلیث، آتشگاه و مسجد جمعه تفلیس، قلعه ناریکالا، مجسمه مادر، میدان آزادی، موزه ملی و هنرهای تفلیس، سالن اپرای پالیاشویلی و دریاچه لاک‌پشت برای جذب گردشگران و پاسخگویی به سلیقه‌های گوناگون آن‌ها کفایت می‌کند.

شهر باتومی نیز با جاذبه‌های طبیعی و تفریحی، مقصد دوم گردشگری گرجستان است و معمولاً مسافرانی که به این کشور می‌روند، سری به آن می‌زنند.

ایروان

شاید ارزان‌ترین سفر خارجی را بتوان سفر به پایتخت ارمنستان دانست، اما نمی‌توان ارزانی و نزدیکی را تنها دلایل پرطرفدار بودن این شهر عنوان کرد. ایروان جاذبه‌های گردشگری متعددی مانند کلیسای جامع سارکیس مقدس، لاورز پارک، سالن اپرا، مسجد آبی، بازار ورنیساژ و میدان جمهوری دارد که می توان در تور ارمنستان از اینها بازدید کرد. هم‌چنین آشنایی با فرهنگ مردم ارمنستان نیز دست کمی از دیدنی‌های ایروان ندارد. بسیاری از گردشگران ایرانی از طریق مسیرهای زمینی به ایروان سفر می‌کنند.

باکو

بندر باکو به سبب نزدیکی ایران و آذربایجان از دیگر شهرهای پرطرفدار خارجی به حساب می‌آید که هزینه سفر به آن مناسب است. برج دختر، کاخ شیروان شاه، بافت تاریخی باکو، موزه ادبی نظامی و مرکز فرهنگی حیدر علی‌اف مناسب‌ترین گزینه‌های برای بازدید به شمار می‌روند. پارک‌ها و مراکز تجاری باکو امکان خرید و تفریح را به شما می‌دهد. در حال حاضر تور باکو از ارزان‌ترین تورهای خارجی به حساب می‌آید.

وان

زیباترین شهر شرقی ترکیه به علت نزدیکی با ایران و داشتن جاذبه‌های طبیعی، به یکی از مقصدهای گردشگری پررونق تبدیل شده است. دریاچه وان و جزیره‌های آکمادار و کارپاناک مهم‌ترین دیدنی‌های طبیعی وان هستند. قلعه تاریخی، چاووش‌تپه و قلعه هوشاب نیز از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی این شهر کهن به شمار می‌روند.

پوکت

در میان کشورهای شرقی، تورهای تایلند بیشترین مشتری را دارند. پوکت یکی از توریستی‌ترین شهرهای تایلند با جاذبه‌های بسیار متنوع است. سواحل زیبای سورین، کارون، پاتونگ و کاتانوی، معبد جوی توی، پناهگاه فیل‌ها و مجمع‌ الجزایر فی فی، بخشی از دیدنی‌های این جزیره بزرگ هستند. آژانس‌های مسافرتی ایرانی معمولاً تورهای پوکت را در قالب تور تایلند و در کنار تور پاتایا و بانکوک ارائه می‌کنند.

پاتایا

پرطرفدارترین شهر تایلند برای گردشگران ایرانی است که در ساحل شرقی خلیج تایلند قرار دارد. از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به سواحل دیدنی پاتایا، بانگ سارای، وانگ آمات و جومتین، معابد بودایی بزرگ و وانسانگ وارارام و کوه بودا اشاره کرد.

تورهای جذاب دیگر

آژانس‌های مسافرتی تورهای مختلفی را برگزار می‌کنند که برخی از آن‌ها به دلیل مسافت زیاد، تعداد روزهای بیشتر و نرخ بالای ارز، هزینه بسیاری را بر روی دست مشتریان می‌گذارند. برخی از تورها مانند تورهای اروپا و آفریقای جنوبی کاملاً لاکچری محسوب می‌شوند. در ادامه با چند شهر جذاب آشنا می‌شویم.

جزایر بالی

اندونزی مقصد گردشگرانی است که در جستجوی سواحل دست‌نخورده و بی‌نظیر هستند. در این میان جزایر بالی، به عنوان گل سر سبد جزیره‌های این کشور و حتی آسیا شناخته می‌شود. ساحل سانور، بنای تانالات، نوزا لمبونگن، بساکی و شالیزارهای پلنکانی، جلوه‌هایی از طبیعت رویایی این جزیره شگفت‌انگیز هستند.

با تور به کدام شهرهای خارجی سفر کنیم؟

بنتوتا

ساحل طلایی و دیدنی‌های تاریخی و طبیعی، بنتوتا را به محبوب‌ترین شهر ساحلی سریلانکا و یکی از پرطرفدارترین شهرهای توریستی تبدیل کرده است. سواحل طلایی بنتوتا، معابد کاند ویهاری و ماها ویهارا و جزیره دارچین از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر هستند که گردشگران بسیاری از آن بازدید می‌کنند.

مالدیو

کوچک‌ترین کشور آسیایی با جزایر شگفت‌انگیز و فیروزه‌ای شناخته می‌شود. پایتخت این جزیره کوچک ماله نام دارد. جالب است بدانید بیش ۸۸ جزیره گردشگری در این کشور وجود دارد که مافوشی، وادهو، هووان فوشی، جیراوارو و باتالا محبوب‌ترین آن‌هاست.

سخن پایانی

بهتر است پیش از انتخاب تور و سفر به شهرهای خارج کشور، اطلاعات کافی از جاذبه‌های شهر مقصد، نکات ضروری و تورهای معتبر داشته باشیم. سفرمارکت یکی از جامع‌ترین مراجع در زمینه گردشگری است که تمام نیازهای شما را بر طرف می‌کند. کافی است تا با استفاده از اپلیکیشن سفرمارکت و یا مراجعه به سایت، از آخرین تورهای خارجی با خبر شوید و اطلاعات کافی و به‌روز از هتل‌ها، مراکز خرید و دیدنی‌های شهر مقصد به دست آورید. ما همراه شما هستیم تا یک سفر رویایی و بی‌دغدغه را تجربه کنید.

مطالب مشابه را ببینید!