مجله تاپ‌ناز‌

با رژیم لاغری نظامی خیلی سریع کاهش وززن دهید!

کاهش وزن سریع با رژیم لاغری نظامی

به افرادی که به دنبال لاغر شدن و تناسب اندام هستند، رژیم نظامی که یکی از محبوب ترین رژیم های لاغری دنیا است را پیشنهاد می کنیم. این رژیم لاغری را رژیم 3 روزه هم می گویند. گفته می شود در این نوع رژیم سخت، کاهش وزنی سریع حاصل می شود بطوری که 10 پوند (حدود 4 و نیم کیلوگرم) در هفته وزن کم خواهید کرد. این رژیم هزینه ی تهیه کتاب، مواد غذایی گران و یا مکمل خاص هم ندارد. اما آیا این رژیم واقعا کارساز است؟! و آیا رژیمی است که حتما باید امتحان کنید؟! این مقاله همه ی چیز هایی که شما باید درباره ی این رژیم بدانید را توضیح می دهد.

رژیم لاغری نظامی چیست؟

رژیم لاغری نظامی، رژیم 3 روزه هم نامیده می شود که بعد از این 3 روز 4 روز خارج از رژیم است و چرخه ی هفتگی دوباره تکرار می شود تا به وزن ایده آل خود برسید. این رژیم توسط متخصصان تغذیه در ارتش ایالت متحده برای تناسب اندام سریع سربازان طراحی شده است. با این حال حقیقت این است که این رژیم لاغری به هیچ سازمان نظامی یا دولتی وابسته نیست. رژیم نظامی با نام های دیگری مثل رژیم نیروی دریایی، رژیم ارتش و حتی رژیم بستنی نیز شناخته شده است. رژیم نظامی رژیم غذایی کم کالری است که باعث کاهش وزن قابل توجهی در طول یک هفته می شود.

همچنین بخوانید : لاغری و کاهش وزن سریع با این کارها

با رژیم لاغری نظامی خیلی سریع کاهش وززن دهید!


رژیم لاغری نظامی چگونه کار می کند؟

رژیم 3 روزه نظامی در واقع به 2 دوره ی 7 روزه تقسیم می شود. برای 3 روز اول شما باید یک رژیم غذایی کم کالری برای صبحانه، ناهار و شام دنبال کنید.در این رژیم غذایی 3 روزه بین وعده های غذایی میان وعده وجود ندارد. مصرف کل کالری در این مرحله 1100 تا 1400 کالری در روز است. این مقدار بسیار پایین تر از مصرف متوسط یک فرد بالغ است. با این حال شما می توانید کالری موردنیاز خود را هم محاسبه کنید. برای 4 روزه باقی مانده از هفته هم تشویق می شوید که رژیم غذایی سالمی داشته باشید و به مصرف کالری روزانه ی کم ادامه دهید. این رژیم ادعا می کند که شما می توانید این رژیم لاغری را تا زمانی که به وزن موردنظر خود برسید ادامه دهید. 3 روز اول این رژیم یک برنامه غذایی معین با محدودیت کالری را شامل می شود. 4 روز باقی مانده محدودیت کالری کمتری دارد.

با رژیم لاغری نظامی خیلی سریع کاهش وززن دهید!

برنامه 3 روز اول رژیم غذایی نظامی

روز اول: 

رژیم غذایی روز اول حدود 1400 کالی را شامل می شود.

صبحانه:

یک تکه نان تست با 2 قاشق سوپ خوری کره بادام زمینی، نصف گریپ فروت، یک فنجان قهوه یا چای (اختیاری)

ناهار:

یک تکه نان تست، نیم فنجان تن، یک فنجان قهوه یا چای (اختیاری)

شام:

85 گرم گوشت با یک فنجان لوبیا سبز، یک عدد سیب کوچک، نیمی از موز، یک فنجان بستنی وانیلی

با رژیم لاغری نظامی خیلی سریع کاهش وززن دهید!


روز دوم:

رژیم غذایی روز دوم حدود 1200 کالری می باشد.

صبحانه:

یک تکه نان تست، یک عدد تخم مرغ آب پز، نیمی از موز، یک فنجان چای یا قهوه (اختیاری)

ناهار:

یک تخم مرغ پخته شده، یک فنجان پنیرخامه ای، 5 عدد کراکر (بیسکوییت نمک دار)، یک فنجا چای یا قهوه (اختیاری)

شام:

دو عدد هات داگ بدون نان، نصف فنجان هویج و نصف فنجان بروکلی، نیمی از موز، نصف فنجان بستنی وانیلی

با رژیم لاغری نظامی خیلی سریع کاهش وززن دهید!


روز سوم:

برنامه ی رژیم غذایی روز سوم حدود1100  کالری می باشد .

صبحانه:

یک تکه 1 اونسی پنیر چدار، 5 عدد کراکر (بیسکوییت نمک دار)،یک سیب کوچک، یک فنجان چای یا قهوه (اختیاری)

ناهار:

یک تکه نان تست، یک عدد تخم مرغ که می توانید هر طورکه میخواهید آن را بپزید، یک فنجان چای یا قهوه (اختیاری)

شام:

یک فنجان تن، نصف موز، یک فنجان بستنی وانیلی

هرچه قدر میخواهید چای یا قهوه بدون شکر و خامه می توانید مصرف کنید. آب هم زیاد بنوشید.

با رژیم لاغری نظامی خیلی سریع کاهش وززن دهید!


4 روز دیگر هفته

4 روز دیگر هفته هم باید رژیم غذایی خود را کنترل کنید. میان وعده مجاز می باشد و محدودیت در هیچ گروه غذایی وجود ندارد ولی حجم هر بخش از غذا را کم کنید و کالری مصرفی را زیر 1500 کالری در روز نگه دارید.

جایگزینی در سه روز اول مجاز می باشد ولی هر وعده از رژیم غذایی باید همین میزان کالری را داشته باشد. مثلا اگر به کره بادام زمینی حساسیت دارید می توانید آن را با کره بادام جایگزین کنید.

همچنین اگر گیاهخوار هستید می توانید به جای یک فنجان تن یک فنجان بادام بخورید. فقط تنها چیزی که مهم است این است که همان مقدار کالری مصرف کنید. همچنین نوشیدن آبلیمو گرم پیشنهاد می شو ولی از خوردن نوشیدنی های شیرین  باید خودداری کنید.رژیم لاغری نظامی به دلیل محدودیت کالری مانند هر رژیم غذایی کم کالری  باعث لاغری سریع تر شما  می شود.

با رژیم لاغری نظامی خیلی سریع کاهش وززن دهید!


آیا رژیم لاغری نظامی ایمن و قابل تحمل است؟

رژیم لاغری نظامی برای یک فرد معمولی و سالم بی خطر است زیرا دوره زمانی آن کوتاه است. ولی اگر شما این رژیم را برای ماه ها دنبال کنید محدودیت شدید کالری شما را در معرض کمبود مواد غذایی مغذی قرار می دهد مخصوصا اگر سبزیجات و سایر غذاهای مقوی را در رژیم غذایی خود نداشته باشید. به علاوه خوردن هات داگ، بستنی و کراکر در ماه های متوالی مشکلات متابولیکی ایجاد می کند. مواد غذایی ناسالم نباید به طور مرتب در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد.از لحاظ پایداری این رژیم نسبتا آسان است که دنبال کردن آن در یک مدت کوتاه با اراده امکان پذیر است. این رژیم لاغری به شما کمک نمی کند کاهش وزن خود را برای مدت طولانی حفظ کنید زیرا این رژیم عادت های شما را تغییر نمی دهد.

با رژیم لاغری نظامی خیلی سریع کاهش وززن دهید!


  آیا واقعا می توان با دنبال کردن این رژیم لاغری در طول یک هفته 4.5 کیلوگرم کاهش وزن را تجربه کرد؟!

بله این کاهش وزن ممکن است اگرچه وزن کاهش یافته بیشتر به دلیل از دست رفتن آب بدن می باشد نه چربی و اگر شما به رژیم غذایی قبلی خود برگردید به حالت اولیه برمی گردد. اگر می خواهید سریعا چند کیلو کاهش وزن داشته باشید این رژیم می تواند به شما کمک کند.

ولی این کاهش وزن سریعا باز خواهد گشت و برای طولانی مدت روش مناسبی نیست. اگر تصمیم جدی برای لاغری و نگه داشتن وزن کاهش یافتها را دارید می توانید لاغر شدن را با یک رژیم لاغری بهتر و ماندگارتر البته طی زمان طولانی تر تجربه کنید.

با رژیم لاغری نظامی خیلی سریع کاهش وززن دهید!

همچنین بخوانید :لاغری سریع و کاهش وزن 5 تا 10 کیلوگرم با روش های ساده

مطالب مشابه را ببینید!