مجله تاپ‌ناز‌

با مضرات و خطرات نمک اشنا شوید! ( اینفوگرافیک مضرات نمک)

با مضرات و خطرات نمک اشنا شوید! ( اینفوگرافیک مضرت نمک)

سعی کنید هنگام میل نمودن غذا تا حد ممکن نمک روی آن نریزید زیرا نمک مشکلات غیر قابل جبرانی برای شما ایجاد می کند. در این مطلب مضرات نمک را در قالب یک اینفوگرافیک مشاهده می کنید.

اینفوگرافیک مضرات نمک

بدون شک همه می دانیم که مصرف زیاد نمک برای بدن مضر است اما از اینکه دقیقا چه ضررهایی دارد و موجب ایجاد چه نوع بیماری هایی می شود، چندان آگاه نیستیم.

نمک یکی از مواد اصلی و ضروری برای سوخت و ساز و کارکرد صحیح عضلات بدن محسوب می شود اما باید بدانید که مصرف بیش از اندازه آن می تواند به بروز انواع بیماری ها منجر گردد.

بر اساس استاندارد‌های سازمان جهانی بهداشت، حداقل و حداکثر میزان تعیین شده برای مصرف نمک در طول یک روز، ۲ تا ۵ گرم است. این در حالیست که طبق گزارش محققان داخلی، مردم ایران به طور میانگین، روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ گرم نمک مصرف می کنند که دو تا سه برابر بیشتر از استاندارد جهانی محسوب می شود.

باید بدانید که حدود ۴۰ درصد از نمک مصرفی را سدیم تشکیل داده است و واکنش افراد مختلف به نمک با هم فرق دارد. اما تقریبا همه پزشکان، متفق القول توصیه می کنند که برای پیشگیری از فشار خون بالا، باید با احتیاط نمک مصرف کنید. دلیل آن نیز در اینفوگرافیک زیر توضیح داده شده است.

با مضرات و خطرات نمک اشنا شوید! ( اینفوگرافیک مضرت نمک)

اینفوگرافیک مضرات نمک | نمک چه مشکلاتی برای بدن ایجاد می کنید؟

مطالب مشابه را ببینید!