مجله تاپ‌ناز‌

بخاری برقی فن دار یا بدون فن، کدام گرمای بهتری دارد؟

بخاری برقی فن دار و بدون فن

بخاری‌های برقی در انواع مختلفی دیواری، زمینی، رو میزی و …، و همینطور در حالت فن‌دار و بی‌فن تولید می‌شوند. کاربران، همیشه موقع خرید بخاری برقی، بین این همه گزینه سردرگم می‌شوند و نمی‌توانند به‌درستی انتخاب کنند که چه مدل بخاری برای فضای مدنظرشان مناسب است و چه خریدی بکنند که پشیمان نشوند. ملاک انتخاب هم در اکثر مواقع میزان گرمای تولیدی بخاری و انرژی مصرفی آن است. اگر برایتان سوال پیش آمده که بخاری برقی فن دار یا بدون فن، کدام گرمای بهتری دارد، شاید بد نباشد همراه ما باشید تا پاسخ سوالتتان را به دست آورید.

بخاری برقی چیست؟

هیتر یا بخاری برقی، وسیله گرمایشی مناسب و کاربردی‌ای است که فضاهای نه چندان بزرگ را در زمان کوتاهی گرم می‌کند. بخاری برقی در چندین نوع و اندازه وجود دارد که با توان‌های مختلفی کار می‌کند. این وسیله کاملا ایمنی است و با خیال راحت می‌توانید آن را در اتاق‌ کودکان، گلخانه و دفتر کارتان قرار دهید.

بخاری برقی برای تمام فضاها قابل استفاده است. اگر سر میز مطالعه یا کارتان نیاز به یک بخاری کوچک داشتید که فقط خودتان را گرم کند، می‌توانید از بخاری‌های رومیزی استفاده کنید. اگر نیاز به بخاری‌ متوسطی داشتید که اتاق فرزندتان را گرم کند اما دست او به بخاری نرسد، می‌توانید از بخاری‌های دیواری استفاده کنید.

همانطور که متوجه شدید، بخاری برقی نیاز همه کاربران را برطرف می‌کند؛ اما مصرف برق بالایی دارد و اگر فضای مدنظرتان بزرگ باشد، مجبورید از چند بخاری برقی استفاده کنید تا فضا گرم شود. در چنین مواقعی بهتر است سراغ بخاری های گازی بروید.

بخاری برقی فن دار

بخاری برقی فن دار

بخاری برقی فن دار جز پرفروش‌ترین بخاری‌های برقی به حساب می‌رود. درون این بخاری برقی المنت‌هایی قرار دارد که گرما را تولید، و بیرون می‌فرستند. وجود فن، باعث گردش هوا می‌شود و گرما با سرعت بیشتری در محیط پخش می‌شود. بخاری فن دار، در صورتی که واژگون شود، به طور خودکار قطع می‌شود و هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد. همچنین، این هیتر مجهز به سنسورهایی است که هر وقت دمای محیط بالا برود، قطع می‌شود تا دما به تعادل برسد.

ظاهر این هیترها خیلی زیباست و برندهای مختلف آن را در جنس‌ها، شکل‌ها و طرح‌های مختلف تولید می‌کنند که پاسخگوی تمامی سلیقه‌ها باشند. بخاری برقی فن دار، فاقد دودکش و لوله‌کشی است و می‌توانید آن را به راحتی حمل و جابه‌جا کنید. یکی از ایرادات بخاری‌های فن دار، این است که در برخی مدل‌ها فن صدا ایجاد می‌کند و اگر شما به صدا حساس باشید، احتمالا هنگام خوابیدن یا انجام کارهای تمرکزی به مشکل بخورید.

بخاری برقی بدون فن

بخاری برقی ساده

بخاری‌های بدون فن، رایج‌تر از بخاری‌های فن دار هستند و در اکثر خانه‌ها پیدا می‌شوند. این بخاری‌ها، مجهز به المنت‌های حرارتی‌اند که پس از روشن شدن، کم کم فضا را گرم می کنند. از آن‌جا که این هیترها فن ندارند، گرما با سرعت کمتری پخش می‌شود؛ اما از طرف دیگر، صدایی هم ایجاد نمی‌کنند و آرامشتان را به هم نمی‌ریزند. این بخاری‌ها هم مجهز به ترموستات ایمنی هستند و هر وقت زمین بخورند، خودبه‌خود خاموش می‌شوند تا سانحه به بار نیاورند.

بخاری برقی فن دار بهتر است یا بدون فن

پاسخ به این سوال به عهده خود شماست. ما هر دو نمونه را شرح دادیم تا اگر قصد خرید بخاری برقی داشتید، بتوانید بدون هیچ مشکلی، بخاری مورد نیازتان را انتخاب و تهیه کنید. چنانچه تمایل دارید بخاری به سرعت گرما را در فضا پخش کند و با صدای بخاری مشکلی ندارید، نمونه‌ی فن دار انتخاب مناسبی‌ست که به احتمال زیاد رضایتتان را جلب خواهد کرد.

اگر فکر می‌کنید که صدای این بخاری مزاحم آرامشتان خواهد شد، نمونه‌های بدون فن هم کارآیی فوق‌العاده‌ای دارند و بدون ایجاد هیچ صدایی، اتاق شما را به گرمای مطبوعی می‌رسانند.

مطالب مشابه را ببینید!