مجله تاپ‌ناز‌

برای زیبایی پوست و مو این روغن های طبیعی را استفاده کنید

با استفاده از روغن های طبیعی می توان پوست، مو و ناخن ها را تقویت کرد.روغن های طبیعی جایگزینی مناسب برای محصولات شیمایی نامرغوب هستند.این روغن ها از بروز آلرژی نیز جلوگیری می کنند.

امروزه محصولات تجاری و شیمیایی از انواع نرم کننده های مو  مرطوب کننده های پوست، محصولات ضد آکنه و تقویت کننده های ناخن همگی جایگزین روغن های طبیعی شده اند. تنها با یک یک نگاه به قفسه بخش محصولات بهداشتی و زیبایی دارو خانه می توان انواع محصولات تجاری و به روز را دید اما آیا آنها واقعا کار می کنند؟ کارشناسان می گویند سردرگمی زیادی در این بین وجود دارد. نوع  پوست ومو در هر فرد متفاوت است و خرید هر محصول می تواند یک آزمون و خطا باشد.

 

 در اینجا لیستی از روغن های طبیعی مفید برای پوست  مو را  برای شما بیان میکنیم

 

روغن

خوبی روغن زیتون برای پوست و مو

اسم این روغن برای برای شما بسیار آشناست وشاید شیشه آن را هر روز جلوی چشم خود دیده باشید اما از خواص شگفت انگیز آن برای پوست ومو کمتر بدانید . روغن زیتون غنی از ویتامین (  A، B ، E، D ، K ) ،می باشد . روغن زیتون هم برای مو و پوست شما بسیار مفید است .

با استفاده از آن به عنوان لوسیون بدن بعداز حمام  احساس می کنید پوستتان از یک کودک، نرم تر ولطیف تر شده است .این روغن  غنی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها ،بوده  و می تواند به عنوان یک مرطوب کننده صورت طبیعی استفاده  شود. روغن زیتون می تواند یک تقویت کننده طبیعی برای موهای آسیب دیده باشد واز ریزش موها جلوگیری کند .موهای خشک را مرطوب می کند واز شکنندگی آن ها جلوگیری می کند .

خاصیت روغن فندق

روغن پاک کننده برای پوست های حساس

بسیاری از مردم  پوست  بسیار حساس دارند  و آنها باید روغن مناسب پوستشان را با دقت انتخاب کنند. روغن دانه انگور غیر آلرژی است ، به خوبی نفوذ پذیر و برای حساسیت های پوستی بسیار خوب است. روغن های دیگر مانند سبوس برنج، گلرنگ، آفتابگردان، بادام شیرین و هندوانه نیز مناسب هستند.

خاصیت روغن نارگیل

طلای طبیعت ” روغن نارگیل

روغن نارگیل می تواند برای مقاصد مختلف زیبایی استفاده  شود. این روغن را در صورت و بدن  و همچنین به عنوان درمان موهای خود می توانید استفاده کنید .

این ” روغن عجیب ” بوی شگفت انگیز دارد! نه تنها آن را می توانید برای جلوگیری از پیری پوست استفاده کنید بلکه این روغن به  مبارزه با رادیکال های آزاد و تغذیه پوستتان می تواند  کمک کند .

روغن نارگیل می توانید برای آفتاب گرفتن ،و در معرض نور خورشید استفاده شود. و همچنین می توان برای موارد درمانی تسکین دهنده مورد استفاده قرار گیرد و همچنین پاک کننده خوبی برای گریم و آرایش روی صورت می باشد .

بسیاری از محصولات مراقبت از مو ، دارای روغن نارگیل  هستند و این تصادفی نیست . روغن نارگیل دارای ظرفیت زیادی برای نفوذ در مو و تغذیه  و استحکام ریشه مو را دارد. استفاده از روغن نارگیل یک بار در هفته به عنوان ماسک مو می تواند باعث تغییر شگفت انگیزی در موها شده و آن ها را شاداب و درخشان کند .برای این کار روغن را روی بخار آب کمی گرم کنید تا به صورت مایع در بیاید اما بیش از حد گرم نکنید سپس آن را به پوست سر به آرامی ماساژ داده و سپس به تمام موها ودر طول موها بکشید به مدت ۳۰دقیقه بگذارید روی سر بماند وبا یک کلاه رنگ موهای خود را بپوشانید .و بعد از این مدت زمان موها را به طور معمول بشویید .

خاصیت روغن درخت چای

روغن درخت چای

قرمزی، التهاب و جوش زمانی اتفاق می افتد که باکتری ها در داخل خلل و فرج پوست به دام افتاده باشند. با توجه به تحقیقات به عمل آمده روغن درخت چای می تواند به از بین بردن باکتری ها کمک کند. و در درمان آکنه و التهاب های کم، و حتی به عنوان بنزوئیل پراکسید، به کار می رود چای  عنصر مشترک در بیشتر داروهای ضد آکنه می باشد.

خاصیت روغن بابونه

 روغن بابونه و نعناع

احتمالا شما این گیاهان را به عنوان یک چای آرام بخش می شناسید، اما روغن این گیاهان نیز مانند گل افتاب گردان می توانند یک اثر تسکین دهنده بر روی پوست شما داشته باشد. متخصصان پوست آن ها را به عنوان یک ضد التهاب و ضد عفونی کننده که می تواند قرمزی، سوزش، و احتمال عفونت را کاهش دهد می شناسند. روغن نعناع به عنوان تسکین دهنده به کار می رود.

خاصیت روغن آرگان

شگفتی های روغن آرگان

روغن آرگان یکی از محبوب ترین درمانهای مو موجود در بازار است . یکی از روغن های موثر و کار آمد برای پوست زیبا و موهای براق است ، در واقع ، این روغن پر از اسیدهای چرب ضروری و بسیار غنی از ویتامین E ( حتی غنی تر است که روغن زیتون ) و ویتامین F ،است . بنابراین ، روغن آرگان می تواند به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی به طور کلی برای پوست صورت ، دستها، بدن و مو استفاده  شود. خواص مغذی آن و توانایی های مرطوب کننده فوق العاده ، روغن آرگان می تواند احساس صاف ابریشمی به موهای شما، بخشیده و باعث درخشان تر کردن و خوش حالت کردن موهای شما شود و باعث می شود که موها به حالت اولیه و جوانی خود باز گردند .روغن آرگان  بسیار سبک است ، بنابراین،  کامل و به سرعت به پوست نفوذ میکند بدون اینکه بر روی پوست احساس چربی کنید مواد تشکیل دهنده روغن آرگان ضد پیری بوده وبه راحتی می تواند جایگزین کرم چشم و محافظ پوست شما شود .

 خاصیت روغن بادام

روغن بادام شیرین برای زیبایی

این روغن غنی از ویتامین های E و K و اسیدهای چرب ضروری است ، با محافظت از پوست شما در برابر رادیکال های آزاد و آلودگی محیط به شما کمک می کند .

روغن بادام شیرین دارای بوی بسیار دلپذیر است و می تواند برای نرم شدن پوست صورت، دست ها ، بدن  و همچنین برای موهای شما استفاده  شود. هنگامی که بر روی مو استفاده می شود، کمک می کند تا موها تغذیه شده و ریشه موها محکم شوند. روغن بادام یک مرطوب کننده بسیار عالی است.

مطالب مشابه را ببینید!