مجله تاپ‌ناز‌

برای ماندگاری بیشتر عطر چه کنیم؟

یکی از نگرانی‌ها و معضلاتی که در دنیای عطر و ادکلن‌ها با آن رو به رو هستیم، ماندگاری و پخش بوی عطرها است. طبیعتا همه افراد تمایل دارند تا ماندگاری عطرشان زیاد باشد و پخش بوی بالایی نیز داشته باشد؛ اما این موضوع زمانی به حقیقت خواهد پیوست که از یک عطر با ماندگاری و پخش بوی ذاتا بالا استفاده کرد که متاسفانه قیمت این عطرها کمی گران است و شاید هر کسی نخواهد همچنین هزینه هایی برای عطر خود صرف نماید! امروز در این مطلب قصد داریم راهکارهایی را برای افزایش ماندگاری و پخش بوی عطر و ادکلن با شما در میان بگذاریم و جوابی کامل و جامع به پرسش «برای ماندگاری بیشتر عطر چه کنیم؟» بدهیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

برای ماندگاری بیشتر عطر چه کنیم - افزایش ماندگاری عطر و ادکلن - درین عطر

ماندگاری عطرها چقدر باید باشد؟!

بیاید ابتدا با هم ببینیم که ماندگاری عطرها اصولا چقدر باید باشد. عوامل موثری همچون طبع، غلظت، محل نگهداری و اسپری عطر و … در ماندگاری عطر و ادکلن‌ها دخیل هستند. به طور میانگین یک عطر خوب باید حداقل 4-6 ساعت باشد. هر چه غلظت عطر بیشتر و طبع آن گرمتر باشد، ماندگاری عطر بالاتر خواهد رفت. حال اگر میزان ماندگاری عطر شما کمتر از این است و یا قصد تقویت ماندگاری عطر خود را دارید، در ادامه 8 راهکار برای افزایش ماندگاری عطر و ادکلن به شما گفته خواهد شد.

8 راهکار برای افزایش ماندگاری عطر و ادکلن‌ها که نمی دانید!

8 راهکار برای افزایش ماندگاری عطر و ادکلن - برای ماندگاری بیشتر عطر چه کنیم - درین عطر

اگر عطر شما بازدهی لازم را ندارد و یا قصد دارید ماندگاری و پخش بوی عطر خود را بهبود ببخشید، راهکارهایی که در ادامه گفته می شود، کمک زیادی به شما خواهد کرد.

1) عطر را در محل درست اسپری نمایید!

عطر را در محل درست اسپری نمایید - برای ماندگاری بیشتر عطر چه کنیم - درین عطر

طبق تحقیقات صورت گرفته بیش از 70 درصد افراد عطر را بر روی لباس خود اسپری می کنند. معمولا اکثر لباس‌ها و پارچه‌ها به گونه‌ای طراحی شده اند که مایع را روی خود نگه نمی دارند و مایع زود تبخیر می شود؛ به همین دلیل پیشنهاد می کنیم اگر قصد افزایش ماندگاری عطر خود را دارید، آن را بر روی پوست خود اسپری نماییم.

علاوه بر این نقاط نبض‌دار و نواحی گرم بدن می توانند پخش بوی عطر را نیز افزایش دهند. مچ دست‌ها، گردن و … می تواند بهترین گزینه برای اسپری کردن عطر باشد.

2) توجه به جنس پوستتان!

جالب است بدانید که عطر و ادکلن‌ها بر روی پوست‌های خشک در مقایسه با پوست‌های چرب ماندگاری کمتری دارند؛ به همین دلیل اگر پوست شما خشک است، توصیه می شود تا برای افزایش ماندگاری عطرتان، قبل از اسپری عطر، با کرم و یا لوسیون، محل مورد نظر را مرطوب نمایید.

3) عطر را دور از نور مستقیم خورشید و گرما نگه دارید!

نگهداری عطر در زیر نور مستقیم خورشید و گرما باعث می شود که مولکول‌های عطر تغییر شکل دهند و این موضوع باعث می شود که رایحه عطر شما تغییر کند و دیگر کارایی قبل را نداشته باشد. بهترین محل برای نگهداری بطری عطر، محلی خنک و تاریک است.

4) اشتباهات متداول عطر زدن را انجام ندهید!

اشتباهات متداول عطر زدن را انجام ندهید - برای ماندگاری بیشتر عطر چه کنیم - درین عطر

دو اشتباه متداولی که بسیاری از افراد حتی با سابقه استفاده طولانی در استفاده از عطر و ادکلن آن را انجام می دهند، مالیدن مچ دست‌ها به یکدیگر و همچنین تکان دادن بطری عطر است. هر دوی این موارد باعث تغییر شکل دادن مولکول‌های عطر شما می شوند و علاوه بر اینکه ممکن است رایحه آن تغییر نماید، سبب کاهش ماندگاری عطر نیز خواهد شد.

5) عطر تقلبی نخرید!

به دلیل افزایش قیمت ارز، بسیاری از افراد ترجیح می دهند که دیگر به سراغ عطرهای چند میلیونی و برند نروند. از این رو خیلی ها به سراغ عطرهای تقلبی رفته اند. این عطرها از نظر ظاهری شباهت زیادی با عطرهای اورجینال دارند اما اصلا کیفیت مطلوبی ندارند. علاوه بر این ممکن است با وجود صرف هزینه های بالا اما به شما عطر تقلبی بدهند! متاسفانه برخی از فروشگاه‌ها به دلیل اینکه سود بیشتری به جیب بزنند، عطرهای تقلبی را به عنوان اورجینال به فروش می رسانند.

پیشنهاد ما به شما خرید از یک فروشگاه مطمئن و مورد اعتماد است که به شما تضمین و گارانتی بدهد. یکی از فروشگاه‌های مطمئن که این روزها به دلیل ارائه گارانتی مادام العمر بر روی تمامی محصولات خود بر سر زبان‌ها افتاده است، درین عطر است. شما می توانید برای خرید عطر اصل در تهران و یا تمامی نقاط دیگر ایران به سایت فروشگاه درین عطر به نشانی www.dorinatr.com مراجعه نمایید و عطر خود را سفارش دهید تا در کمترین زمان ممکن به دست‌تان برسد.

6) توجه به طبع عطر!

همانطور که احتمالا بدانید، عطرها از نظر طبع و عناصر سازنده‌شان به سه دسته گرم، ملایم و خنک استفاده می شود. پیشنهاد ما به شما این است که هر عطر را در زمان مناسبش استفاده نمایید تا بیشترین بازده و کارایی را برای شما داشته باشد. به عنوان مثال اگر طبع عطر شما گرم است، آن را در فصول سرد همچون پاییز و زمستان استفاده نمایید و اگر طبع عطرتان خنک است، فصول بهار و تابستان بهترین زمان استفاده از این عطر می باشد.

7) توجه به غلظت عطر!

عطرها با توجه به درصد اسانسی که در آن‌ها به کار می رود، دارای غلظت‌های متفاوتی هستند. بیشترین غلظت مربوط به عطرهای با غلظت پرفیوم و سپس ادوپرفیوم است. البته این را در نظر داشته باشید که هر چه غلظت عطر بیشتر می شود، از پخش بوی آن کاسته می شود. ادوتویلت، ادوکلن و ادوفرش از دیگر غلظت‌های عطرها هستند که هر چه از غلظت پرفیوم به سمت ادوفرش حرکت کنیم، از ماندگاری کاسته و به پخش بو افزوده می شود.

8) عطر را در شیشه اصلی آن نگه دارید!

برخی افراد برای اینکه عطرشان قابل حمل و کوچکتر شود، آن را به بطری‌های کوچک انتقال می دهند. این کار اگر در شرایط مناسب انجام نشود، باعث می شود که عطرها ماندگاری و کیفیتشان را از دست بدهند.

چه عطری بخریم که ماندگاری و قیمت مناسبی داشته باشد؟

همانطور که گفتیم، عطرهای برندهای مشهور با توجه به قیمتی که دارند، خیلی از افراد را از خود دور می کنند! در اینجا قصد داریم دو عطر پرطرفدار و با کیفیت در بازار ایران که هم کیفیت و هم قیمت خوبی دارند را به شما معرفی نماییم تا در صورت نیاز یکی از آن‌ها را خریداری نمایید.

عطر ایفوریا زنانه | CK Euphoria Woman

عطر زنانه ایفوریا - قیمت ادکلن ایفوریا - برای ماندگاری بیشتر عطر چه کنیم - درین عطر

عطر ایفوریا زنانه در سال 2005 برای اولین بار توسط کمپانی آمریکایی کالوین کلین طراحی و به بازار عرضه شد. این عطر در حاصل حاضر دارای سه نسخه آمریکایی، فرانسوی و اسپانیایی است که نسخه آمریکایی بهترین کیفیت را دارد اما نسخه اسپانیایی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. با توجه به مناسب بودن کیفیت و قیمت ادکلن ایفوریا اصل شما می توانید این عطر را به عنوان عطر امضای خود انتخاب نمایید و در مهمانی ها و یا مراسم‌ها و جلسات خود از آن استفاده نمایید.

ادکلن کلاب د نایت اینتنس مردانه | Club de Nuit Intense

ادکلن کلاب د نایت - عطر کلاب د نایت مردانه - برای ماندگاری بیشتر عطر چه کنیم - درین عطر

عطر کلاب د نایت به دلیل رایحه مشابهی که با عطر کرید اونتوس مردانه دارد، بسیار مشهور شده است. این عطر نخستین بار در سال 2015 طراحی شد و در سال گذشته یکی از پرفروش‌ترین عطرهای مردانه در ایران بود. اگر به دنبال یک عطر با قیمت مناسب و کیفیت خوب هستید، بدون شک کلاب د نایت می تواند انتخاب فوق العاده ای برایتان باشد.

کلام پایانی

امیدواریم این مطلب در رابطه با افزایش ماندگاری عطر مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد و به خوبی پاسخ سوال مطرح شده در ابتدا یعنی «برای ماندگاری بیشتر عطر چه کنیم؟» را گرفته باشید. لطفا دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. آیا شما تجربه استفاده از عطرهای با ماندگاری بالا را داشته اید؟ چه راهکاری برای افزایش ماندگاری عطرتان استفاده کرده اید؟ حتما در قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.

مطالب مشابه را ببینید!