مجله تاپ‌ناز‌

روش های برجسته کردن رگ ها با تمرینات ورزشی با رژیم غذایی خاص

برجسته کردن رگ کاری سخت و پیچیده است ولی در نهایت باعث زیبایی بدن به خصوص در ناحیه بازو و دست ها می شود. برجسته کردن رگ دارای اصول خاص و رژیم غذایی است که باید رعایت شود.

رگ ای بدن بخشی از سیستم هوشمندانه متشکل از مجراهای با جریان یک طرفه هستند که نقش مهمی در رساندن خون کم اکسیژن از نقاط مختلف بدن به قلب ایفا می کند و باید بدانید که برجسته کردن آن این روزها بسیار باب شده است و مورد توجه افراد بدنساز قرار گرفته است.

برجسته کردن رگ ها

اگر به عنوان یک بدنساز ورزش می کنید حتما مایل هستید که رگ های بدن شما نمایان شوند. افراد معروف بدنساز از جمله آرنولد، رونی کلمن، فیل هیث، برندن کوری، هادی چوپان، رونی وینکلار، بیگ رمی، دوریان یتس، شان رودن و … هم دارای رگ های برجسته ای هستند که باعث می شود بدن آنها بسیار زیباتر شود. واسکولاریتی یا درشت شدن و پیدا شدن رگ های بدن موقعی رخ می دهد که عروق خونی بدن قابل دیدن باشند و به سطح پوست چسبیده اند.

باید بدانید که اصلی ترین دلیل نمایان شدن رگ ها روی بدن، نزک شدن پوست به دلیل کاهش درصد چربی بدن است و عوامل مهم دیگری در آن تاثیر دارند. نازک شدن و نمایان شدن عروق و تفکیک زیباتر و جلوه بهتر عضلات بدن یک ورزشکار کمک می کند که او نسبت به دیگر بدنسازان متمایز شود. اگر بازوهای عضلانی و رگ های برجسته دارید باید بدانید که این مورد یکی از مواردی است که به فیت نشان دادن بدن شما کمک می کند. خیلی از انسان ها دارای بدنی فوق العاده و زیبا هستند ولی رگ هایشان خیلی نمایان نیست که به دلیل شیوه های اشتباه رژیم غذایی و تمرینی است. عده دیگری هم هستد که تصور می کنند چون که مقداری رگ دارند دیگر نیاز نیست به باشگاه بروند و به ساخت عضله هم علاقه ای ندارند.

بعضی از افراد معتقد هستند که نشان داده شدن رگ ها به دلیل تمرین پر شدت بدنسازی و رژیم غذایی کم کربوهیدرات و در نتیجه آن چربی کمتری ایجاد می شود. عده ای دیگر هم کمبود سدیم و آب بدن و همچنین استفاده از داروهای بدنسازی را دلیل اصلی می دانند و البته بعضی دیگر هم ژنتیک را عامل اصلی و تعیین کننده در مورد برجستگی رگ ها می دانند.

روش های برجسته کردن رگ ها با تمرینات ورزشی با رژیم غذایی خاص

روش های خاص نمایان شدن رگ ها

برجسته کردن رگ های بدن به عوامل و راهکارهای مختلف بستگی دارد که در ادامه توضیح می دهیم:

عضله سازی کنید

هدف اصلی هر بدنسازی رشد ماهیچه و افزایش پیدا کردن سایز و کیفیت عضلات است و به همین دلیل تمرینات پرشدت بدنسازی را برای رشد عضلات انجام می دهد و این امر باعث می شود که رگ های افراد به سطح پوست نزدیک شوند.

به عنوان یک بدنساز تمرینات پرفشار همراه با استراحت کوتاه و تکرار زیاد را انجام دهید و اگر می خواهید واسکولاریتی بیشتر و جذاب تری در دستان خود داشته باشید باید تنوع بیشتری از حرکات جلوباز و پشت باز و ساعد را انجام دهید و دامنه حرکات را هم وسیع تر کنید. باید توجه داشته باشید که شما با انجام دادن تمرینات بدنسازی پرفشار عضلات را تخریب می کنید و با تغذیه و استراحت آنها را بازسازی می کنید و در نتیجه عضلات بیشتری خواهید ساخت. رشد ماهیچه ها باعث می شود که رگ ها به سطح پوست نزدیک شوند و پمپاژ خون در رگ ها هم بیشتر می شود و حجم آن بیشتر می شود.

 

 

درصد چربی بدن باید کاهش پیدا کند

هر چه درصد چربی بدن کمتر شود، چربی تجمع یافته زیر پوست هم کمتر می شود و رگ های شما بیشتر و بهتر نشان داده می شود. باید توجه داشته باشید که به صورت اصولی داشتن رژیم غذایی مناسب که بیشتر با رژیم کم کالری و با پروتئین بالا است در کنار تمرینات مقاومتی و هوازی، کاهش چربی بدن و در نتیجه برجستگی رگ ها را به دنبال دارد. اگر داری دم عضلانی بالایی می باشد و سدیم بدنتان را کنترل می کنید ولی باز هم رگ های خود را نمی بینید بهتر است بدانید که درصد چربی بدن شما بالا است زیرا هر چه چربی موجود در بدن کمتر باشد رگ ها بیشتر نمایان می شوند. مصلا اگر درصد چربی بدن در مردان بیش از 15 درصد باشد و دم عضلانی هم بالا باشد باز هم رگ های شما آنطور که مایل هستید دیده نمی شود. ولی اگر درصد چربی در بدن شما در حدود 8 درصد باشد در حالت عادی و بدون تمرین و همچنین دم عضلانی هم رگ های شما نمایان می شوند.

تمرینات هوازی مرتب انجام شود

انجام دادن تمرینات هوای می تواند باعث کاهش وزن شود و درصد چربی بدن را هم کاهش دهد که در نتیجه باعث نمایان شدن رگ ها می شود. وقتی با انجام تمرینات هوازی و اینتروال توان قلبی و تنفسی خود را افزایش می دهید عبور اکسیژن از رگ ها بیشتر و بهتر می شود و رگ های شما اتساع می شود. باید توجه داشته باشید که استفاده از سیستم های تمرینی هوازی مختلف مانند هیت و اینتروال بر بدن شما تاثیر خواهد گذاشت.

آب کافی بنوشید

اگر آب کافی به بدن شما نرسد و شما میزان کافی آب ننوشید احتباس آب در بدن شما بیشتر می شود. مثلا نوشیدن 2.5 تا 3.5 لیتر آب برای ورزشکاران حیاتی و مهم است. هر چه بیشتر آب بنوشید سموم بدن و سدیم مازاد از بدن شما دفع می شود و این امر باعث برجستگی و نمایان شدن رگ های بدن شما می شود. باید بدانید که هیدراته بودن و پر آب بودن بدن واسکولاریتی را بهبود می دهد.

رژیم غذایی ایده آل را فراموش نکنید

اولین موردی که در رژیم غذایی مهم است کاهش وزن و کاهش درصد چربی بدن است و به همین دلیل باید رژیم کم کالری و عضله ساز را دنبال کنید. پروتئین بالاتر هم باعث چربی سوزی شما می شود و عضله سازی را سریع و بهتر می کند و توصیه می شود که در رژیم غذایی خود از پروتئین های حیوانی مانند گوشت مرغ، بوقلمون، گوشت قرمز و ماهی با کیفیت تر هم استفاده کنید. لبنیات کم چرب و پروتئین بالا مانند ماست یونانی و پنیر کاتیج هم برای کاهش چربی بدن برای نمایان شدن رگ ها بسیار عالی است.

 

مطالب مشابه را ببینید!