مجله تاپ‌ناز‌

برد پکیج دیواری، قابل تعمیر است یا باید تعویض شود؟

برد پکیج حساس ترین قطعه یک پکیج دیواری است. چون کلیه بردها همانند یک هسته مرکزی و مغز پکیج قطعات دیگر را کنترل می کنند و به آن ها فرمان می دهند تا قطعات پکیج بتواند به خوبی کار خود را انجام دهند. خرابی برد از جمله مشکلات مربوط به بیشتر پکیج هاست. همیشه برای مشتریان ما سوال بوده است «آیا برد پکیج دیواری تعمیر شدنی است یا باید آن را تعویض کرد؟». ما در این مقاله به شرح جواب این سوال پرداخته ایم.

برد پکیج دیواری، قابل تعمیر است یا باید تعویض شود؟

برد پکیج چیست؟

برد پکیج یک صفحه‌ الکترونیکی است که قطعات روی آن تعبیه شده ‌اند این قطعه یکی از اصلی ترین قطعات پکیج دیواری ایران رادیاتور یا بوتان است که یک سری از اطلاعات را از طریق سنسورهای روی پکیج دریافت و پردازش می کنند. قطعاتی مانند فن، پمپ، جرقه زن از جمله قطعات تحت فرمان برد پکیج هستند.

ممکن است پکیج دیواری با گذشت زمان با اختلالاتی مواجه بشود و عملکرد اولیه خود را از دست بدهد. اگر این مشکلات کوچک باشد و نسبت به ایرادات آن بی خیال باشید می تواند زمینه ساز مشکلات اساسی پکیج و آسیب به دستگاه شود و شما را محتمل هزینه های سنگین کند. اصلی ترین قطعه ای که بیش از همه قطعات مستعد خرابی می باشد، برد پکیج دیواری است

علت خرابی برد پکیج دیواری چیست؟

برد پکیج قطعه حساسی است که عوامل زیادی می توانند به آن آسیب وارد کنند. اگر نسبت به سرویس پکیج دیواری خود بی اعتنا باشید، بیشتر به برد دستگاه خود اسیب می زنید. اصلی ترین علت های خرابی برد عبارتند از

  • قدیمی بودن پکیج
  • اتمام عمر و منقضی شدن زمان کارکرد برد
  • نوسانات برق
  • سوختگی در اثر برخورد آب بر روی سطح پکیج
  • جمع شدن گرد و خاک روی برد

ایا تعمیر برد امکان پذیر است؟

گاهی می تواند تنها یک ایراد در اتصالات برد علت اختلال در پکیج دیواری باشد که با تعمیر آن به راحتی برطرف می شود. بهترین کار این است که کارشناسان متعلق به نمایندگی تعمیرات پکیج از نزدیک دستگاه شما را بازبینی کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.

سامیار سرویس که در زمینه تعمیر برد پکیج و تعمیر پکیج در تهران فعالیت می کند، با کادری حرفه ای از تعمیرکاران باتجربه و حرفه ای راهنمایی های لازم را انجام می دهد و بهترین راه حل را با صرف هزینه کمتر برای شما به اجرا در می آورد.

مراحل تعمیرات برد پکیج دیواری

تعمیرکار پکیج در تهران هر مشکلی از پکیج را به برد آن نسب نمی دهد. بعد از عیب یابی تخصصی دستگاه و بازبینی آن با قاطعیت دلیل آن را خرابی برد پکیج می داند. تعمیر برد پکیج دیواری شامل مراحل زیر می شود:

•       عیب ‌یابی برد و تشخیص درست خرابی آن

•       تعویض قطعه معیوب در صورت عدم تعمیر آن

•       تعمیر قطعه یا تعویض قطعه برد

چرا بایستی برد را تعویض کنیم؟

بردها بر اساس نوع پکیج و توان دستگاه می توانند عملکردهای متفاوتی داشته باشند پس می توان نتیجه گرفت که مراحل تعمیر هر برد با برد دیگری متفاوت است. در برخی از موارد مشکل برد کوچک است و با تعمیر درست می شود اما در مواردی تعمیر برد پکیج امکان پذیر و به صرفه نیست و بهترین پیشنهاد ما به عنوان نمایندگی تعمیر پکیج بوتان این است که یک برد نو را جایگزین برد مستهلک کرده خود کنید

برد پکیج دیواری، قابل تعمیر است یا باید تعویض شود؟

اجزای برد اصلی دستگاه

در مدل های قدیمی تر در ساختار پکیج از قطعاتی مانند ترموستات و آکوستات و … به کار برده می شد. اما در مدل های جدید بوتان این قطعات حدف شدند و جای خود را به برد الکتریکی و رله و … داده اند.

به طور کلی برد پکیج دیواری از فیوز، رله، آی سی، ترانس تغذیه و آی سی رگلاتور تشکیل شده است.

تعمیر رله های برد پکیج دیواری

بیشترین قطعه ای که ممکن است در برد پکیج دیواری دچار خرابی یا آسیب شود، رله ها هستند. کار اصلی بردها قطع و وصل کردن برق و برق رسانی را برعهده دارد.

ایراد رله ها را می توان با استفاده از اهم متر پیدا کرد. اگر ایراد مربوط به رله پکیج بود، برای جلوگیری از خرابی برد، تعمیرکار پکیج بوتان تمام رله ها را تعویض می کند. چون هر رله خراب می تواند به رله های دیگر هم آسیب وارد می کند. توجه داشته باشید که بایستی رله با ولتاژ مناسب، جایگزین رله معیوب قبلی شود.

تعمیر آی سی برد پکیج دیواری

آی سی مجموعه از مدارهای الکترونیک است که ولتاژ تغذیه برد را ثابت نگه می دهد.  آی سی برد پکیج در صورت خرابی، به هیچ وجه امکان جایگزینی و تعویض ندارد. بنابراین جابه جایی و جدا کردن آن از روی برد، باید کاملا با دقت انجام شود؛ زیرا پایه های این قطعه آسیب پذیر هستند.

تعمیر ترانس تغذیه

خرابی ترانس را به کمک اوومتر و تست میزان مقاومت آن می سنجند در صورت خرابی این قطعه بایستی حتما تعویض شود چون تعمیر آن اصلا به صرفه و امکان پذیر نیست

تعمیر آی سی رگولاتور

برد پکیج دیواری برای فراهم کردن یک ولتاژ ثابت و کم کردن ولتاژ برق از آی سی رگلاتور استفاده می کند

متخصص تعمیر برد پکیج دیواری

از آن جایی که چون ساختار بردها پیچیده است حساس است و در ساخت آن ها از تکنولوژی پیشرفته استفاده شده است هر تعمیرکار پکیج دیواری  نمی تواند کار تعمیر برد پکیج را به شکل حرفه ای انجام بدهد

مرکز سامیار کاملا شفاف و برطبق نرخ مصوب اتحادیه و با گارانتی معتبر برآورد می شود مطمئن باشید که هیچ هزینه اضافی از شما گرفته نمی شود.

خرابی رله های برد پکیج دیواری

در صورت وجود نوسانات شدید برق، احتمال سوختگی و خرابی پمپ و فن هم وجود دارد. در چنین شرایطی باید برای هر چه سریعتر برای تعمیر برد پکیج دیواری خود اقدام کنید.

از آن جایی که بیشتر کار پکیج به قطعاتی مانند حسگر و جرقه زن و شیرگاز بستگی دارد و این قطعات را برد کنترل می کند، در صورت بروز اختلال در هر کدام با تعمیر تضمینی پکیج دیواری بوتان برطرف می شود.

برد پکیج دیواری، قابل تعمیر است یا باید تعویض شود؟

عیب یابی برد پکیج

با خراب شدن برد تمامی قطعاتی که از برد دستور می گرفتند، هم دچار ایراد می شوند و اختلال در عملکردشان به وجود می آید. یکی از علائم خرابی برد پکیج دیواری بوتان ایران رادیاتور گلدیران بوش ایمرگاس ایساتیس ارورهای آن است که نقش مهمی در عیب یابی هر کدام از این دستگاه ها دارد.

همه بردهای پکیج دیواری بعد از بروز ایراد و خراب شدن، می توانند مشکل خود را به صورت علائم مختلف مانند: کارکرد نادرست پمپ، عدم گرمایش مطبوع رادیاتورها و آب مصرفی خاموش و روشن نشدن ریست شدن  دستگاه و نمایش کدهای خطا و …  نشان دهند.

آیا هزینه تعمیر برد پکیج دیواری به صرفه است؟

هزینه تعویض و هزینه تعمیر برد پکیج دیواری تقریبا یکسان است؛ حتی تعویض برد بیشتر به نفع مشتریان خواهد بود. اما لازم به گفتن است که هزینه سرویس پکیج دیواری در مقابل تعمیرات اساسی دستگاه کاملا ناچیز است. پس برای جلوگیری از بروز هر گونه ایراد  ما به شما اطمینان می دهیم که تمام قطعات تعویضی و تعمیری، دارای گارانتی، اصلی و اورجینال هستند.

  • نکته: همواره تاکید می کنیم تشخیص برد خراب فقط توسط تعمیرکاران متخصص نمایندگی پکیج ایران رادیاتور امکان پذیر می شود. چرا که تعمیرکاران غیر حرفه ای هر مشکلی را مربوط به برد می دانند و به جای تعمیر اجزای وابسته به آن، برد را به طور کامل تعویض می کنند. این کار گذاشتن هزینه های غیر ضروری بر دوش مشتری است. ما تا جای ممکن سعی می کنیم مشکل برد پکیج شما را با تعمیر آن برطرف سازیم.

مطالب مشابه را ببینید!