مجله تاپ‌ناز‌

بررسی سن مناسب مزوتراپی مو

بررسی سن مناسب مزوتراپی مو

ریزش موی سر به دلایل مختلفی چون تغذیه نامناسب، مشکلات هورمونی، عوامل ژنتیکی، بیماری، سبک زندگی ناسالم و…ممکن است برای هر فردی اعم از خانم یا آقا ایجاد شود. کاشت مو، مزوتراپی، پی‌آر‌پی و… ازجمله روش‌هایی هستند که می‌توان ریزش مو و طاسی سر را با آن‌ها برطرف کرد. در ادامه قصد داریم تا شما را با یکی از بهترین راه‌های درمانی ریزش موی سر که مزوتراپی نام دارد آشنا کنیم.

چه کسانی کاندید مناسبی برای مزوتراپی هستند؟

مزوتراپی یکی از روش‌های ترمیم و احیای موی سر است. ازجمله مواردی که با کمک مزوتراپی مو درمان می‌شوند می‌توان به آلوپسی آندوژنی، تلوژن افلوویوم، مشکلات ساقه مو و آلوپسی آره‌آتا اشاره کرد. افرادی که ریزش مو آن‌ها شامل یکی از این موارد باشد می‌توانند، کاندیدای مناسبی برای مزوتراپی و ترمیم موهای آسیب‌دیده باشند.

در این میان خانم‌های باردار، بیماران مبتلا به دیابت، هموفیلی، ایدز، سفلیس و… نمی‌توانند گزینه‌های مناسبی برای انجام مزوتراپی باشند. از این رو بهتر است از سایر روش‌های درمانی برای ریزش موی سر خود استفاده کنند.

سن مناسب برای مزوتراپی مو

ریزش موی سر ممکن است برای هر فرد در هر سن و سالی ایجاد شود، اما راه‌های درمان آن با توجه به سن افراد متفاوت است. به عنوان مثال افرادی که حداقل 25 سال سن دارند می‌توانند نسبت به کاشت مو اقدام کنند. در مزوتراپی هم یک بازه سنی در نظر گرفته شده که اگر در این بازه مزوتراپی انجام شود، نتیجه و بازده بسیار خوبی خواهد داشت. بهترین بازه برای انجام مزوتراپی در آقایان و خانم‌ها تا 35 سال است.
مزوتراپیست‌های اروپایی ادعا می‌کنند که مروزتراپی در سنین 20 تا 30 سال، نتیجه و بازده بسیار بهتری خواهد داشت.

هرآنچه باید از مزوتراپی بدانید

با توجه به مقاله‌ای درباره پروتز مو یا مزوتراپی می‌خوانیم: : یک تکنیک شامل تزریق داروها به طور مستقیم به پوست است که ابتدا توسط یک پزشک فرانسوی، دکتر میشل پیستور انجام شد. او ابتدا مواد را به صورت وریدی تزریق کرد تا بیمار مبتلا به آسم را درمان کند و متوجه شد که شنوایی بیمار بهبود یافته است. سپس شروع به آزمایش تزریق سطحی پروکائین برای علائم مختلف کرد و اصطلاح “مزوتراپی” را در سال 1976 استفاده کرد.
امروزه از مزوتراپی برای درمان ریزش مو و تقویت موهای ضعیف مو جهت رویش مجدد استفاده می‌شود. به این صورت که کوکتل را به صورت دوره‌ای به پوست سر و مستقیم به فولیکول‌های مو تزریق می‌کنند. در ادامه با روش مزوتراپی و جزئیات آن بیشتر آَشنا خواهید شد.

نحوه انجام مزوتراپی مو

مزوتراپی مو به دو روش کاملا متفاوت انجام می‌شود. روش دستی و روش اتوماتیک.

  • روش دستی: در روش دستی با استفاده از یک سوزن ظریف و یکبار مصرف ترکیب مقوی و تقویت کنندهبوفلومدیل، ماینوکسیدیل، فیناستراید، دوتاسترید، بیوتین، ویتامین‌ها و سیلیسیم آلی را به لایه دوم پوست سر که مزودرم نام دارد تزریق می‌کنند.
    این مواد مفید باعث افزایش گردش خون در پوست سر، رشد طبیعی موها، کاهش التهاب و تولید کلاژن در پوست سر می‌شود.
  • روش اتوماتیک: در این‌جا به جای استفاده از سوزن، از تفنگ مزوتراپی استفاده می‌کنند. در این روش ترکیب مقوی و تقویت کننده موی سر با استفاده از سوراخ‌های ریزی که این دستگاه، در محل مورد نظر ایجاد می‌کند وارد مزودرم پوست سر می‌شود. این تزریق در نهایت منجر به تولید کلاژن و الاستین پوست سر خواهد شد.

بررسی سن مناسب مزوتراپی مو

مزایای مزوتراپی مو

  • این روش درمانی برای بهبود ریزش مو و موهای آسیب دیده در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می‌شود.
  • در مقایسه با سایر روش‌‌های احیا و ترمیم موی سر بسیار کم‌هزینه‌تر است و بازده بالاتری دارد.
  • تزریق در مزوتراپی می‌تواند به صورت محلی و نقطه‌ای باشد. به همین دلیل مناسب برای افرادی است که ریزش موی سکه‌ای دارند.
  • در این روش، مواد مستقیم به لایه‌ای از مو تزریق می‌شود که فولیکول‌های مو در آنجا حضور دارند.
  • مزوتراپی در مدت زمان کوتاهی نتیجه خود را نشان می‌دهد و موهایتان را براق و درخشان می‌کند.
  • تزریق در مزوتراپی به هیچ عنوان درد و خونریزی ندارد.

عوارض مزوتراپی مو

مزوتراپی ازجمله روش‌های درمانی است که در ناحیه سطحی پوست سر انجام می‌شود و نمی‌تواند عوارض خطرناکی برای فرد داشته باشد. التهاب، خارش و درد در محل تزریق تا چند ساعت بعد از مزوتراپی وجود دارد که از عوارض طبیعی آن است.
البته پزشکان برای جلوگیری از بروز این عوارض هم قرص‌های مسکن، پمادهای موضعی و.. را برای مراجعه کنندگان تجویز می‌کنند.

هزینه مزوتراپی مو

طبق مقاله هزینه مزوتراپی مو در کلینیک صدف: شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که در درمان‌هایی مانند مزوتراپی که نیاز به تکرار جلسات دارد، هزینه چطور محاسبه می‌شود. به طور کلی در هر کلینیک قیمت‌گذاری جلسات مزوتراپی به مواد مصرفی محلول‌های درمان و شرکت تولید کننده آنها بستگی دارد. هر قدر این مواد از برندهای گران‌تری باشند طبیعتاً هزینه جلسات درمان شما نیز بالاتر خواهد بود. مثلاً اگر برای درمان ریزش مو به مراکزی مراجعه کنید که برای انجام مزوتراپی از محلول‌های کره‌ای یا چینی استفاده می‌کنند، قطعاً مجبور به پرداخت هزینه کمتری در مقایسه با مراکزی خواهید بود که از محلول‌های اروپایی بهره می‌گیرند. ویژگی‌هایی هستند که می‌توانند روی هزینه مزوتراپی موی سر تاثیرگذار باشند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

کوکتل تزریقی

مارک کوکتل مزوتراپی یا داروهای تزریقی مزوتراپی در هزینه‌های مزوتراپی مو موثر است. قطعا اگر از برندهای باکیفیت و معتبر برای تزریق استفاده کنید، هزینه‌های مزوتراپی افزایش می‌یابد.

وسعت ناحیه تزریق

هرچقدر وسعت ناحیه تزریق بیشتر باشد هزینه مزوتراپی مو نیز افزایش می‌یابد. برای مثال اگر بخواهید فقط بخش‌های از مو یا جلوی سر را مزوتراپی کنید نیاز به داروی مزوتراپی کمتری خواهید داشت. از طرفی تزریق زمان کمتری از پزشک می‌گیرد. پس طبیعی است که هزینه‌ها نسبت به تزریق تمام سر کمتر شود.

تعداد جلسات تزریق

تعداد جلسات تزریق تاثیر زیادی در هزینه کلی مزوتراپی مو دارد. اگر برای تقویت مو مزوتراپی انجام دهید قطعا تعداد جلسات کمتری نسبت به زمانی که دچار بیماری و ریزش مو هستید خواهید داشت.

هرچقدر علائم بهبود زودتر ظاهر شوند باعث می‌شود پزشک تعداد جلسات بعدی شما را کمتر کند. به طور کلی برای اکثر افراد بین ۷ تا ۱۵ جلسه مزوتراپی موثر است.

آیا انتخاب کلینیک در نتایج مزوتراپی موثر است؟

یک کلینیک پوست معتبر باید شامل کادر درمانی متخصص و حرفه‌ای، سوابق حرفه‌ای موفقیت آمیز در عمل‌های زیبایی و دارای مجوز رسمی باشد. مهارت و تخصص پزشکی که مزوتراپی مو انجام می‌دهد روی نتیجه و بازده کار تاثیر بسیاری دارد. کلینیک‌های مجهز و معتبر برای انجام مزوتراپی مو قطعا هزینه‌ی بالاتری دریافت می‌کنند. اما در مراکز غیر مجاز، علاوه بر دریافت هزینه کمتر از ترکیبات بی کیفیتی برای تزریق به پوست سر استفاده می‌کنند.

جمع بندی

اکنون با روش مزوتراپی مو و تمام عوارض و مزایای آن آشنا شدید. این روش یکی از کم عارضه‌ترین روش‌های درمان ریزش موی سر و طاسی سر است که به هیچ‌گونه بیهوشی نیاز ندارد. بهتر است برای درمان ریزش موی سر خود با پزشک متخصص مشورت کنید، پزشک با توجه به شرایط جسمی فرد بهترین راه درمانی را پیشنهاد می‌کند.

مطالب مشابه را ببینید!