مجله تاپ‌ناز‌

بررسی شخصیت پنهان افراد (نکاتی خاص که ویژگی های پنهان شخصیت را نشان می دهد)

نوع لباس پوشیدن، زبان بدن و دیگر مواردی که در ادامه این مطلب در موردشان توضیح داده ایم می توانند 70 درصد از شخصیت پنهان افراد را نمایان کنند.

به صورت کلی شخصیت افراد را می توان به دو گروه ظاهری و رفتارهای درونی تقسیم نمود. عادت های رفتاری می توانند، جنبه بزرگی از شخصیت افراد را شکل بدهند، زیرا که به وسیله آنها بخشی از زندگی خود را شامل می شوند.

بسیاری از عادات به نسبت کوچک و حتی ناچیز می توانند نحوه نگرش شما را به زندگی در بر بگیرد و یا آن را تغییر بدهند. با توجه به این پاراگراف می توان چنین بیان کرد که عادات و نحوه رفتارهایی که در طول زندگی دارید، می تواند به نشانه شخصیت پنهان افراد به شمار آید که در ادامه این علائم را به صورت کامل بررسی می کنیم.

شناختن شخصیت پنهان افراد

در حالت مثبت با در نظر گرفتن هر چیزی می توان این گونه بیان کرد که عادت های انجام رفتار هم می تواند به عنوان شرایطی برای سلامتی جسم و روح به شمار آید که باید به آن توجه داشت. گفتنی است افراد دارای عادات رفتاری خوب و مثبت از سطوح بالاتری نسبت به دیگر افراد برای ایجاد نظم و کنترل در زندگی خود برخوردار هستند. این عبارت را می توان این چنین توضیح داد که عدم انجام رفتارهایی که مغز آنها را حکم می کند، می تواند فرد را به سوی بدی سوق بدهید که در نهایت راه درست را در مقابلش گم می کند. در این موقعیت فرد در جاده ای از سرگردانی ها قرار می گیرد که برای بازگشت و پیدا کردن راه درست باید مسیر به نسبت طولانی را طی کند و یا روزهای سختی را پشت سر بگذارد.

بدی ها احساس راحتی و آسایشی را به فرد القا می کنند که از این رو بعضی افراد به صورت اعتیاد گونه ای در رابطه با انجام آن عمل می کنند و از این رو برای خوب شدن و بهتر عمل کردن به نسبت مقاومت نشان می دهند. به صورت کلی روش های گفته شده در ادامه می تواند تعدادی از عادات افراد ار رابطه با شناسایی شخصیت پنهان افراد را در بر گیرد.

نحوه راه رفتن فرد

بعضی از کارشناسان زبان بر این باور هستند که با بررسی نحوه پیاده روی و راه رفتن افراد می توان بعضی از عادات شخصیتی آنها را فهمید. در ادامه نمونه ای از این عادات را توضیح داده ایم.

  • افرادی که به هنگام راه رفتن سینه خود را نسبت جلو می دهند و سر را رو به بالا می گیرند، یعنی اینکه از اعتماد به نفس خوبی در مواجه با مشکلات دارند.
  • کسانی که در پیاده روی ها وزن خود را به سمت جلو متمایل می کنند و همواره نگاه خود را به روبه روی ثابت نگه می دارند، یعنی اینکه از بلند پروازی بی حد و همچنین شخصیت فکری برخوردار هستند.
  • کسانی که در راه رفتن سر را به پایین نگه می دارند یعنی اینکه از روحیه خجالتی و شخصیت درونگرایی برخوردار می باشند.
  • مردمی که به هنگام راه رفتن، اطراف خود را هم در بر دارند و به راحتی نسبت به اطرافیان خود توجه دارند؛ از شخصت اجتماعی و خونگرمی برخوردار می باشند که به راحتی با دیگران ارتباط برقرار می کنند.

نحوه پیام و ایمیل دادن

بعضی از روانشناسان بر این باور هستند که با بررسی کردن نحوه ایمیل و یا پیامک زدن افراد هم می توان شخصیت پنهان آنها را متوجه شد. این شخصیت های ناگفته در این بررسی عادت می توند، شامل این موارد باشد:

  • افرادی که نسبت به غلط املایی های نگارش خود بسیار دقت دارند، یعنی اینکه از شخصیت کمال گرا و به مراتب وسواسی برخوردار می باشند.
  • همچنین پیامک های طولانی می تواند نشان دهنده انرژی و وقت افراد را نشان دهد.
  • این در حالی است که برخی افراد با به کار بردن برخی کلمات سعی بر فهمیدن موضوعاتی دارند که در نهایت می توان هوش و زیرکی آن ها را متوجه شد.

توجه به زمان

شاید برای شما هم این شرایط پیش آمده باشد که برای دیر رسیدن به یکی از جلسه های کاری آن را کنسل کنید و یا اگر توانایی انجام آن را نداشته باشید، خیلی دیرتر به جمع حضور پیدا می کنید. بسیاری از افراد، دیر کردن شما را به معنی عدم اعتماد کردن بر شخصیت شما تصور می کنند. در حالتی دیگر هم کسانی که خیلی زودتر به قرارها حاضر می شوند، افراد بی روحیه می باشند که می خواهند بسیار سریع کار را شروع و تمام کنند.

در این مورد افرادی را می توان قابل اعتماد، با وجدان و سازگار با محیط کار معرفی کرد که سر موقع بر کار حاضر می شوند و نمی توان مواردی به عنوان دیر رسیدن و یا بی نظمی را در آنها دید.

بررسی شخصیت پنهان افراد

سبک غذایی (برنامه غذایی و رژیم)

سبک غذایی و آدابی که آنها در این بین رعایت می کنند، می تواند نشان دهنده شخصیت پنهان افراد باشد. عادات غذایی می تواند جنبه های متفاوت زندگی را در بر گیرد و در بعضی موارد هم گرایش های شخصیتی آنها را نشان بدهد. عادات گفته شده می تواند تعدادی از این علائم به شمار آید.

  • افرادی که با آهستگی غذا می خورند، کسانی هستند که دوست دارند بر تمام امور تسلط و کنترل داشته باشند و در حالتی دیگر نیز اعتماد به نفس و سرزندگی بالای خود را زندگی نشان دهند.
  • همچنین افرادی که خیلی سریع لقمه های غذای خود را قورت می دهند و می خواهند هر چه سریع تر آن را تمام کنند، یعنی اینکه میل به بلند پروازی های بسیاری دارند و به طور معمول نیز هدف گرا و عجول برای رسیدن به مقصد می باشند.
  • کسانی که دوست دارند به غذا ناخنک بزنند، یعنی اینکه در دوران کودکی از ناسازگاری هایی برخوردار بودند.
  • این شخصیت پنهان افراد در حالتی دیگر به این صورت است که هر فردی میل به خوردن غذا های جدید داشته باشید و بخواهد طعم آن ها را هم بچشد؛ یعنی اینکه از خصوصیات رفتاری به مانند اضطراب، رنجوری و حساسیت بیش از حد برخوردار می باشد.

نحوه نوشتن و دست خط

بعضی از کارشناسان چنان به بررسی شخصیت پنهان افراد به وسیله دست خط باور دارند که ادعا می کنند، دست خط می تواند چیزی در حدود 5 هزار ویژگی از فرد را نشان دهد.

  • افرادی که از کلمات بزرگ و درشت برای نوشتن استفاده می کنند، یعنی اینکه به خوبی هر چیزی را احساس می کنند و متوجه می شوند.
  • هر چه از کلمات کوچک تری برای نوشتن استفاده کنید، یعنی اینکه از شخصیت درونی بیشتری برخوردار می باشید.
  • اگر نامه و نوشته های شما به یکدیگر متصل هستند، یعنی اینکه از شخصیت منطقی برخوردار هستید که به مراتب اقدام به انجام تصمیم گیری های محتاطانه می کنید.
  • همچنین کسانی که نامه و نگارشات خود را به یکدیگر متصل نمی کنند، یعنی اینکه از هوشیاری و دقت بالایی برخوردار هستند.

ویژگی های ظاهری

برای بررسی شخصیت پنهان افراد می توانید ویژگی های ظاهری او را هم بررسی کنید. به این صورت که افراد لاغر، بیشتر کسانی هستند که خود جوش هستند و از درون هم خود خوری می کنند. این در حالی است که افراد چاق هم خوش مشرب و اجتماعی هستند و زیاد زندگی و مشکلات آن را سخت نمی گیرند.

چشم

با بررسی چشم ها می توان خیلی از ویژگی های افراد را بررسی کرد. افکار و احساسات هر شخصی در چشم های او گنجانده شده است و می تواند به خوبی آنها را سنجید. طی مطالعات انجام شده مشخص شده که افراد برخوردار از رنگ چشم آبی به نسبت دیگر افراد بسیار کمتر به دل می نشینند و از روابط خوبی برخوردار می شوند.

افرادی که به هنگام رویارویی با شما هم چشم خود را می دزند، یعنی اینکه اعتماد به نفس کافی را ندارند و از اراده کمتری نسبت به دیگران برخوردار می باشند.

نحوه پوشش و لباس

در حالتی دیگر با نحوه لباس پوشیدن و پوشش افراد می توان به این نتیجه رسید که شخصیت پنهان افراد را در بر دارد. به این صورت که هر کس لباس و شلوارهای پاره به تن کند، یعنی اینکه از شخصیت هنجار شکن و در مواردی غیر قابل کنترل دارد.

انتخاب کفش

با بررسی کردن رنگ کفش، قیمت و مدل کفشی که افراد انتخاب می کنند، می توان به بیش از نیمی از شخصیت افراد پی برد. به این صورت که کفش ها در خیلی از فرهنگ ها به نشانه وابستگی سیاسی، احساسی می باشند که با توجه به سن و شرایط زندگی متغیر است.

نحوه آرایش

افرادی که نگین روی دندان ها می گذارند و یا در پوست خود پیرسینگ دارند در بیشتر موارد به جلب توجه و اعتماد به نفس نیاز دارند. این دسته از افراد دارای ویژگی های نمایشی می باشند که در بعضی مواقع می توان آنها را خود شیفته و یا خود خواه در جامعه تلقی کرد.

به طور معمول افرادی که آرایش های معمولی و پذیرفته ای در جامعه دارند، از احساس متعادل تری برخوردار هستند.

چگونگی دست دادن و احوالپرسی

به طور کلی ویژگی های شخصیتی افراد را می توان در گروه های گفته شده در ادامه مطلب تقسیم بندی کرد.

  • افرادی که به طور محکم و قاطع دست می دهند، از اعتماد به نفس قوی و در نهایت شخصیت مطمئنی برخوردار هستند. همچنین این دسته از افراد شخصیت برون گرایی دارند که به راحتی احساسات خود را ابراز می کنند.
  • کسانی که در دست دادن خود بسیار ضعیف هستند و خیلی سریع آن را پس می کشند، یعنی اینکه از اعتماد به نفس ضعیفی برخوردار هستند و همواره به دنبال روش های آسانی برای بر طرف کردن مشکلات زندگی شان هستند.

گفتنی است که نحوه دست دادن به تنهایی می تواند شامل قصد و نیتی شود که افراد در برقراری ارتباط با شما دارند و می توان دوستی و یا دشمنی آن ها را از این طریق آگاه شد.

رنگ

همچنین روانشناسی رنگ ها ناگفته های زیادی از افراد را رو می کند که در ادامه مطلب می توانید آن ها را بررسی کنید.

  • کسانی که لباس های تیره و مشکی برای پوشیدن انتخاب می کنند، اغلب حساس، هنرمند و دقیق نسبت به جزئیات هستند.
  • کسانی که از رنگ قرمز بسیار استفاده می کنند، بدان معنی است که شخصیت کمال گرا و سخت کوشی دارند که می خواهند به هدف های بلند پروازانه خود برسند.
  • افرادی که به رنگ سبز علاقه دارند، اغلب مهربان و وفادار هستند.
  • سفید نیز به نشانه منطق و تعقل است که در حالتی دیگر کار های سازمان یافته افراد منظم را نشان می دهد.
  • همچنین دیگر روانشناسی رنگ در معرفی شخصیت مخفی افراد شامل رنگ آبی می شود که این دسته از افراد حساس، ثابت قدم و نسبت به دیگران نیز بسیار با ملاحظه هستند.

جویدن ناخن ها

جویدن ناخن اغلب واکنشی اضطرابی است که می تواند مسائل بسیاری را از جمله شخصیت افراد را نشان دهد. کسانی که به نسبت با قرار گیری در مشکلات سعی دارند که موهای خود را بکشند، ناخن بجوند، پوست بخارانند از بی صبری، نا امیدی، خستگی و نارضایتی بسیاری برخوردار هستند.

همچنین در طی دیگر تحقیقات انجام شده بر روی این دسته از افراد مشخص شد که اغلب میل به کمال گرایی، بی اعصابی و هیجان زدگی دارند.

معرفی انواع تست شخصیت

به طور کلی تست های شخصیتی بسیاری وجود دارند که برای برسی شخصیت پنهان افراد برنامه ریزی شده اند و می توانید از آن ها استفاده کنید. در ادامه این مطلب به معرفی مهم ترین تست های شخصیت برای شما طرفداران تیم مقاله نویسی آرگا پرداخته ایم.

MBTI

با انجام این تست می توان مسیر شغلی را با توجه به تیپ شخصیتی مشخص کرد و افراد برای ایجاد ارتباط موثر تری با اطرافیان خود آن را استفاده کنند تا در نهایت با شناسایی اهداف و مقصدی که پیش رو دارند، به آن برسند. این تست می تواند بسیاری از نیاز های افراد را مشخص کرده و استعداد های ذاتی را نمایان کند. پس از انجام این تست، یک کلمه چهار حرفی برای شما پدید می آید که در نهایت با مشخص کردن تیپ شخصیتی تان، شما را در یکی از ۱۶ گروه مشخص شده قرار می دهد.

MMPI

این تست نیز برای افراد دارای سن حداقل ۱۶ سال بسیار مناسب است و به عبارتی باید از کلاس هشتم گذشته باشید تا جواب آن برای شما تعیین کننده به شمار آید. همچنین این تست را می توان از گروه دیگر آزمون هایی قرار داد که به صورت دسته جمعی انجام می شود. برای رفع مشکلات اجتماعی، شخصی و رفتاری می توانید از این تست به خوبی استفاده کنید و اطلاعات گسترده ای در رابطه با مشکلاتی که گریبان گیرتان شده است، رهایی یایید.

NEO FFI

از دیگر تست های پر کاربرد و معتبر می توان به این مورد اشاره داشت که بر اساس ۵ عامل شخصیت تهیه شده است. گفتنی است که آزمون نئو در رابطه با رفتار، شغل و تحلیل رفتارها در هر گروه اجتماعی بسیار تاثیر گذار است و از دلایل اهمیت آن می توان به اعتبار و دقت بالای نتیجه های مشخص شده آن اشاره داشت.

تحلیل های مرتبط با این تست می تواند زمان زیادی از شما را بگیرد، اما توجه داشته باشید که از دقت بسیاری برخوردار است و می تواند از اطلاعات بسیاری برای روانشناسان برخوردار شود تا آن ها را در بر طرف کردن مشکلات همراهی نماید.

HARTMAN

تست هارتمن نیز افراد را به ۴ رنگ قرمز، آبی، سفید و زرد گروه بندی می کند تا در نهایت به تعیین شخصیت پنهان افراد بپردازد. همچنین این آزمون می تواند سوال های بسیاری برای کشف ارزش های شما تعیین کند تا در نهایت به درون یکی از رنگ ها قرارتان دهد.

گفتنی است که رنگ قرمز در این تست به معنای قدرت طلبی، آبی به منظور صمیمیت، سفید یعنی صلح و زرد نیز تفریح طلب می باشد.

 

مطالب مشابه را ببینید!