مجله تاپ‌ناز‌

آیا بزرگترین تامین کنندگان مالی جهان را می‌شناسید؟

1 3 e1670743652222

امروزه شرکت‌های بزرگی در سراسر جهان در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و درآمدهای سرشاری در آن‌ها جابجا می‌شود. البته تمام شرکت‌های بزرگ و ثروتمند دنیا، در دسته شرکت‌های مالی قرار ندارند .به‌طور مثال شرکت‌هایی که در زمینه تجارت و فروش فعال هستند، روش کار متفاوتی دارند و از آن‌ها نمی‌توان با عنوان شرکت مالی یاد کرد. ازجمله بزرگترین این شرکت‌ها می‌توان به آمازون، والمارت، اپل، مایکروسافت و مواردی از این قبیل اشاره کرد. در عین حال جالب است بدانید گردش مالی و درآمد سالانه این شرکت‌ها بسیار زیاد و در مواردی شگفت‌انگیز است. به‌طور مثال آمازون درآمدی حدود 485 میلیارد دلار در طول سال دارد و در زمینه فروش انواع محصولات، کالا و خدمات فعالیت می‌کند.

اگرچه شرکت‌های ذکرشده در دسته ثروتمندترین‌ها هستند، اما روش کاری متفاوت از شرکت‌ها و مؤسسات مالی دارند. در ادامه قصد دارم چند نمونه شرکت مالی که به‌عنوان تامین کنندگان مالی قدرتمند در جهان شناخته می‌شوند، معرفی کنم. همراه من بمانید.

مهم‌ترین شرکت‌های مالی جهان چه فعالیتی دارند؟

زمانی که از مؤسسات و شرکت‌های مالی حرفی می‌زنیم، اولین گزینه‌ای که به ذهن می‌رسد، بانک‌ها هستند. در حال حاضر بانک‌ها به‌صورت سنتی، حضوری و غیرحضوری در زمینه‌های مختلف فعال است و مردم می‌توانند کارهای روزمره مانند انتقال وجه را با استفاده از بانک‌ها پیش ببرند.

علاوه بر آن با سپرده‌گذاری در بانک‌های بزرگ‌تر می‌توان از امکاناتی مانند دریافت وام نیز بهره‌مند شد. البته تمام فعالیت بانک‌ها و مؤسسات مالی در همین گزینه‌های سنتی و اندک خلاصه نمی‌شود. بانک‌های مدرن جهان خدمات بازار سرمایه، اعطای وام‌های باکیفیت، مدیریت دارایی و بانکداری شرکتی را در برنامه کاری خود دارند. در ادامه با برخی از این بانک‌ها و عملکرد آن‌ها آشنا می‌شویم.

  • بانک صنعتی و تجاری چین

اقتصاد چین طی چند سال اخیر با رشد فزاینده‌ای همراه شده و حالا تبدیل به دومین اقتصاد بزرگ دنیا شده است. در عین حال جالب است بدانید که اقتصاد چین در مقایسه با دولت‌های غربی دارای نقش مؤثرتری در سطح جهان است. البته بانک‌های بزرگ این کشور نیز بیشتر به نفع دولت چین فعالیت می‌کنند و نفع کمتری به سهامداران می‌رسد.

ازجمله معروف‌ترین و بزرگترین بانک‌های این کشور، بانک صنعتی و تجاری چین است که حدود یک‌پنجم از بانکداری چین را در دست خود دارد. مجموع دارایی‌های این بانک در حال حاضر عددی بالغ بر 4000 میلیارد دلار است.

نکته قابل توجه دیگر درباره این بانک، این است که نحوه عملکرد آن کاملا دولتی است و در زمینه‌های مختلفی مانند تامین مالی، فاینانس و تامین مالی کسب‌وکارها، پرداخت وام‌های بزرگ، مدیریت پول برای شرکت‌ها و افراد و ارائه تسهیلات فعالیت می‌کند. همچنین کسب‌وکارهای بزرگ می‌توانند از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و خدمات مبادله و انتقال این بانک استفاده کنند و به سود بیشتر دست پیدا کنند. درنهایت اینکه این بانک با حجم گسترده و بزرگ خود، حدود 460000 کارمند دارد که در حوزه‌های مختلف آن فعال هستند و کارها را پیش می‌برند.

  • بانک Commonwealth در استرالیا

دومین گزینه‌ای که می‌توان آن را در دسته بزرگ‌ترین شرکت‌های مالی جهان یاد کرد، بانک مشترک‌المنافع استرالیا با عنوان Commonwealth است که ارزشی معادل با 112 میلیارد دلار دارد. این بانک در حال حاضر در دسته باارزش‌ترین و ثروتمندترین بانک استرالیا قرار دارد و به دلیل عملکرد بسیار خوب خود در بلندمدت توانسته به سود و درآمد سرشاری دست پیدا کند.

جالب است بدانید که عملکرد سهام این بانگ نیز از سال 2010 تا به امروز حدود 2 برابر افزایش یافته است. همچنین با و سهامی که دارد، درآمد و قدرت قابل توجهی به دست آورده است.

2 3 e1670743668773

  • هلدینگ HSBC

یکی دیگر از گزینه‌های قدرتمند و ثروتمند، بانکی در انگلیس است که دفاتر متعددی در 80 کشور مختلف دنیا برپا کرده است. همچنین این بانک دارای 1800 شعبه در کشور انگلستان است تا امور مختلف تامین مالی و مدیریت مالی را پیگیری نماید. البته این بانک در دسته بانک‌های خصوصی قرار دارد و آخرین دارای آن عددی باغ بر 2520 میلیارد دلار گزارش شده است.

در عین حال به دلیل نوع  و گستردگی فعالیت این بانک، بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که هلدینگ HSBC در دسته بزرگترین بانک‌های اروپایی قرار دارد. همچنین امور مختلفی مالی مانند مبادلات مالی بزرگ بین اروپا و چین، خدمات بانکداری و سرمایه‌گذاری، دادوستد و خرید اعتباری کالا و مواردی ازاین‌دست را انجام می‌دهد. علاوه بر آن 10 شرکت نیز به‌عنوان زیرمجموعه هلدینگ فعال هستند که اهداف همه آن‌ها درنهایت به‌صورت مشترک در زمینه تامین مالی و افزایش درآمد بانک پیش می‌رود.

  • بانک آمریکایی BoA

این بانک که در ایالات‌متحده آمریکا فعالیت می‌کند، در تلاش است تا خدمات خود را به گروه‌های مختلفی مردمی و سرمایه گذران ارائه دهد. به همین دلیل کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ، مشتریان خاص و عامه مردم، شرکت‌های سرمایه‌گذاری  و سایر ارگان‌ها از خدمات آن در زمینه تامین مالی و مدیریت مالی استفاده می‌کنند. در حال حاضر ارزش سرمایه‌این بانک چیزی حدود 163 میلیارد دلار برآورد شده است.

علاوه بر آن بانک آمریکایی BoA درصدد است تا با اعطای وام بیشتر به کسب‌وکارهای کوچک، از آن‌ها حمایت کند و مشاغل مرتبط با بنگاه‌های زودبازده را بیشتر کند. این کار روشی بسیار موثر برای اشتغال‌زایی و افزایش تولید محسوب می‌شود که نتیجه مثبت آن بر کل اقتصاد موثر و نتیجه‌بخش خواهد بود.

  • بانک BNP Paribas

این بانک و موسسه مالی بزرگ نیز در کشور فرانسه قرار دارد  و امروزه در تعداد زیادی از کشورهای جهان و ازجمله در ایالات‌متحده آمریکا شعب خود را احداث کرده است. جالب است بدانید که بانک فرانسوی BNP Paribas در سال 2016 توانست در رتبه‌بندی بانک‌های منطقه یورو، رده دوم را از آن خود کند و موردتوجه کارشناسان اقتصادی بزرگ قرار بگیرد. همچنین این بانک در حال حاضر ارزش سرمایه‌ای حدود 73 میلیارد دلار دارد که نسبت به بسیاری از بانک‌ها در جهان، اعداد و ارقام بزرگی محسوب می‌شود.

  • شرکت اعتباری Agricolo

این شرکت اعتباری نیز در کشور فرانسه فعالیت می‌کند و در دسته ده بانک برتر دنیا قرار گرفته است. جالب است بدانید که این گروه اعتباری در زمینه‌های مختلفی سرمایه‌گذاری کردند که معروف‌ترین آن‌ها مواردی مانند سرمایه‌گذاری در ساخت و بهبود کوکاکولا، Exxon Mobile (XOM) و Fitch است. همچنین در حال حاضر گروه‌ها و مؤسسات مالی بزرگی مانند سومیتومومیتسی فایننشال گروپ ژاپن، بانک ولز فارگو ایالات‌متحده، سیتی گروپ ایالات‌متحده، بانک پست ژاپن و بانک دویچه آلمان در تلاش هستند که با این بانک رقابت کنند و سهمی در بین ده بانک برتر دنیا به دست بیاورند.

درنهایت اینکه…

 بانک‌ها، گروه‌ها و مؤسسات مالی ذکرشده در این صفحه تنها بخش کوچکی از بزرگترین و ثروتمندترین شرکت‌های مالی دنیا هستند که در زمینه مدیریت مالی، تامین سرمایه کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ، ساخت و تولید، احداث کارخانه‌های بزرگ و مواردی ازاین‌دست مانند خرید شارژ همراه اول مستقیم فعالیت می‌کنند . همچنین تمامی بانک‌های بزرگ دنیا به دلیل برخورداری از منابع مالی سرشار، سرمایه‌گذاری در گزینه‌های پرسود و خرید زمین، دارای منابع مالی زیادی هستند. تمامی این موارد در کنار هم موجب می‌شود که ارزش سرمایه آن‌ها هر روز بیشتر شود و به قدرت، شهرت و اعتبار آن‌ها در بین بانک‌های جهان افزوده گردد.

مطالب مشابه را ببینید!