مجله تاپ‌ناز‌

چگونه بهترین استاد زبان خصوصی را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین استاد زبان خصوصی را انتخاب کنیم؟

امروزه اهمیت یادگیری زبان بر کسی پوشیده نیست. افراد در سنین مختلف با استفاده از روش ها و کلاس های مختلف به دنبال یادگیری زبان مورد نظر خود می باشند.

زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسه، ترکی استانبولی از جمله ۴ زبان پرطرفدار و پرمخاطب برای یادگیری می باشد که افراد با هدف های گوناگون به دنبال یادگیری آن ها هستند.

یکی از راه های یادگیری زبان شرکت در کلاس های خصوصی می باشد. در این حالت همانطور که می دانید تنها یک یا دو زبان آموز و استاد در کلاس می باشند در نتیجه شرایط برگزاری کلاس بسیار متفاوت با حالت گروهی خواهد بود.

برای یادگیری زبان یکی از مهم ترین موارد استاد زبان می باشد چرا که استاد زبان باید به شما مطالب را درس داده و کمک کند تا به بهترین شکل زبان مورد نظرتان را فرابگیرید. در نتیجه انتخاب یک استاد مناسب و عالی برای یادگیری زبان بسیار حائز اهیمت است.

در این خصوص می خواهیم در مورد یک سری المان ها و مسائل که برای انتخاب یک استاد خصوصی مهم می باشد که بهتر است یک استاد زبان خصوصی این ویژگی ها را داشته باشد صحبت نماییم. البته قبل از این موضوع به این خواهیم پرداخت که یادگیری زبان به صورت خصوصی برای چه کسانی مناسب می باشد.

آموزش خصوصی زبان مناسب چه کسانی است؟

آموزش خصوصی در بسیاری از مواقع گزینه اول افراد برای یادگیری زبان نمی باشد. اما اینکه چرا آموزش خصوصی زبان در برخی از موارد انتخاب یک سری از افراد برای یادگیری است دارای دلایل مختلفی دارد.

در برخی از مواقع فردی که می خواهد زبانی را آموزش ببیند نمی تواند زمان خود را برای شرکت در کلاس های گروهی به دلایل مختلف تنظیم نماید در نتیجه ترجیح می دهد که آموزش را به صورت خصوصی در زمان و روزی که مدنظرش است داشته باشد.

یکی دیگر از دلایل شرکت در کلاس خصوصی زبان مدت زمان یادگیری افراد است. اگر زمان کمی برای یادگیری زبان داشته باشید استفاده از آموزش خصوصی با حالت های مختلف یکی از بهترین گزینه های یادگیری آن زبان است. چرا که مدت زمان آموزش در حالت خصوصی کمتر از حالت گروهی است.

عدم اعتماد به نفس کافی برای شرکت در یک کلاس گروهی که معمولا برای افراد در شروع آموزش و یا سنین بالا بوجود می آید که ترجیح می دهند تا مدتی زمانی را به صورت خصوصی آموزش ببینند.

در کلاس های خصوصی شما مطالب را می توانید براساس چیزی که برای تان بیشتر اهمیت دارد یاد بگیرید و تمرکز بیشتر بر مسائلی داشته باشید که برای تان اهمیت دارد در صورتی که در کلاس گروهی استاد باید تمامی موارد و جنبه ها را به صورت کامل تدریس نماید.

اگر به دنبال تقویت و یادگیری یک سری موارد هستید که مطمئنا در کلاس گروهی نمی شود آن را انجام داد باید در کلاس خصوصی شرکت کنید.

ویژگی های استاد خصوصی زبان

کلاس خصوصی زبان بیشتر از کلاس گروهی به استاد خود وابسته است. چرا که در کلاس خصوصی به جز استاد و یک زبان آموز در اکثر موارد فرد دیگری حضور ندارد. در نتیجه استاد خصوصی زبان باید یک سری ویژگی ها داشته باشد تا بتواند کلاس خصوصی را به خوبی اداره نماید و بهترین آموزش را بدهد.

استاد خصوصی زبان قبل از هر چیز باید برای هر جلسه از کلاس خود یک برنامه از پیش تعیین شده داشته باشد تا به صورت دقیق بداند که چه مباحثی را باید به چه شکل تدریس کند و به چه ابزارها و یا زمانی نیاز خواهد داشت.

البته داشت برنامه دقیق برای آموزش برای کلاس گروهی نیز الزامی است اما به دلیل اینکه در کلاس های گروهی استاد با زبان آموزان بیشتری مواجه است می تواند از آن ها برای آموزش و فعالیت های کلاس بهره ببرد.

پس اولین ویژگی یک استاد زبان خصوصی داشتن یک برنامه کلاس مشخص است. دیگر ویژگی استاد خصوصی زبان نحوه برقراری ارتباط با زبان آموز است. به دلیل حضور یک فرد در کلاس، استاد زبان باید بتواند جو و فضای خوبی را در کلاس حاکم نماید تا زبان آموز بتواند به بهترین شکل آموزش ببیند.

رفتار استاد و نوع ارتباطی که او با زبان آموز برقرار می کند یکی از مهم ترین مواردی است که استاد زبان باید به آن توجه نماید چرا که اگر استاد زبانی از لحاظ تدریس و دانش در بهترین سطح نیز باشد در صورتی که نتواند ارتباط موثری را با زبان آموز برقرار کند مطمئنا آن کلاس بعد از مدتی با مشکل روبرو خواهد شد. در نتیجه یک استاد زبان باید از لحاظ موارد ارتباطی و روانشناسی در سطح مناسبی قرار داشته باشد.

در کلاس های خصوصی با توافق استاد و زبان آموز در برخی از مواقع می توان زمان کلاس را جابجا کرد و یا جلسه ای را کنسل نمود در نتیجه نظم استاد در برگزاری جلسات یکی دیگر از موارد مهم در آموزش خصوصی است.

تسلط به موضوعات آموزشی و آشنایی به متدهای تدریس خصوصی و استفاده از فعالیت های جانبی برای تدریس از دیگر ویژگی های استاد خصوصی زبان است.

کلاس های خصوصی زبان در موسسه زبان دهخدا

موسسه زبان دهخدا براساس نیاز زبان آموزان در تمامی دوره های زبانی خود به برگزار کلاس خصوصی زبان به شکل های مختلف ترمیک، فشرده، نیمه فشرده و فوق فشرده به صورت حضوری و آنلاین پرداخته است.

این کلاس ها تحت نظر بهترین اساتید با سابقه تدریس بالا برگزار می شوند و تمامی اساتید دارای مدارک تربیت مدرس بین المللی و آشنا با متدهای آموزشی روز دنیا می باشند.

تعیین سطح و مشاوره در موسسه زبان دهخدا به صورت رایگان می باشد. لازم بذکر است که کلاس های آنلاین در بستر اختصاصی موسسه با تمامی امکانات لازم و پشتیبانی فنی در تمامی طول مدت برگزاری کلاس برگزار می شود.

مطالب مشابه را ببینید!