مجله تاپ‌ناز‌

بهترین خوراکی های برای رفع کهیر از دید طب سنتی

کهیر چیست؟

کهیر یک بیماری پوستی است که با خارش شدید همراه می‌ باشد. در بیماری کهیر لکه‌ ها و نقطه‌های قرمز رنگ و برجسته در قسمت‌های مختلف بدن ظاهر می ‌شود. معمولاً ضایعات فوق در عرض کم‌ تر از 24 ساعت فروکش می ‌کنند، ولی ممکن است در سایر قسمت‌ها دوباره بروز نمایند.

یک متخصص طب سنتی راه‌های رفع کهیر و خارش از منظر طب سنتی را تشریح کرد.

شیربیگی متخصص طب سنتی درباره راه‌های رفع کهیر اظهار داشت: کهیر منشاء عصبی دارد چون حالات روحی به طور ناگهانی بدن را گرم می‌کنند که این گرم شدن به بروز کهیر کمک می‌کند.

بهترین غذا برای رفع کهیر سوپ جو و عدسی هستند

به گفته وی مصرف سوپ جو به عنوان غذای روزانه برای فرد می‌تواند تا حدی به رفع کهیر کمک کند چرا که سوپ جو یک غذای دوایی محسوب می‌شود. این متخصص طب سنتی ادامه داد: ماساژ با روغن بنفشه یا روغن بادام شیرین به رفع علائم کهیر کمک می‌کند به خصوص اگر بعد از استحمام این کار صورت گیرد، همچنین این افراد از شستن بیش از حد با آب داغ باید پرهیز کنند.

 شربت آبلیموی تازه برای رفع علائم کهیر مفید است

این متخصص طب سنتی گفت: شربت آبلیموی تازه برای رفع علائم کهیر مفید است چرا که لیموی تازه به رفع خارش مزمن کمک می‌کند البته بهترین نوع لیمو درشت و رسیده آن است. شیربیگی خاطرنشان کرد: شربت آبلیمو برای رفع علائم تب و گرمی کودکان نیز مفید است.

اجابت مزاج به موقع به رفع علائم کهیر کمک می‌کند

شیربیگی عنوان کرد: اجابت مزاج به موقع به رفع علائم کهیر کمک می‌کند مصرف روزانه چندین بار آب گرم در طول روز خود به رفع یبوست کمک می‌کند هرچه قدر اجابت مزاج بهتر صورت پذیرد، کهیر و خارش زودتر رفع می‌شود. وی ادامه داد: باید سعی شود که بیماران را با غذا درمان کنیم، مصرف عدسی و سوپ جو برای این افراد مفید است. بهتر است که در هنگام پخت عدسی کمی سرکه طبیعی به آن اضافه شود.

کهیر

از ترکیب شیر و جو دوسر در حمام استفاده کنید

از جمله خواص جو دوسر این است که یکی از بهترین درمان‌های کهیر است. یک فنجان جو دوسر را آسیاب کنید. وان حمام را با آب پر کنید و جو را در آن بریزید. در آب بروید و مدتی در آن بمانید. آب مورد استفاده‌تان نباید داغ یا خیلی سرد باشد، زیرا می‌تواند باعث تشدید کهیر شود. برای افزایش تأثیر این روش، به آب ۴ فنجان شیر هم اضافه کنید.

آناناس را بر روی محلی که کهیر زده، بگذارید

آنزم «بروملین» موجود در آناناس به کاهش علائم کهیر کمک شایانی می‌کند. تعدادی آناناس تازه یا کنسروی را خرد کرده و داخل پارچه‌ی نخی نازکی قرار دهید. پارچه را جمع کنید و روی محل حساسیت قرار دهید. زمانی که به پارچه و آناناس نیازی نداشتید، آن را برای مصرف مجدد در داخل یخچال نگهداری کنید. پس از ۲۴ ساعت آناناس‌ها را عوض کنید. همچنین می‌توانید آناناس را بدون پارچه و به طور مستقیم روی پوست‌تان قرار دهید.

بروملین به‌صورت کپسول نیز یافت می‌شود. می‌توانید از آن هم برای درمان کهیر استفاده کنید.

از جوش شیرین هم می‌توانید برای درمان کهیر استفاده کنید

یکی از فواید جوش شیرین تسکین کهیر است. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین برداشته و کم‌کم به آن آب اضافه کنید تا ترکیبی غلیظ حاصل شود. سپس آن را روی محل حساسیت بمالید. در نهایت پوست‌تان را با آب سرد بشویید. این کار را با کرم تارتار (پتاسیم بی تارتارات) نیز می‌توانید انجام دهید.

کهیر

سرکه را روی محل حساسیت بمالید

هر نوع سرکه‌ای را که می‌خواهید، انتخاب کنید. یک قاشق چای‌خوری سرکه را در یک قاشق غذاخوری آب حل کنید. با پارچه‌ی نخی یا دستمال ترکیب را روی کهیر خود بمالید. با این کار احساس ناراحتی کهیر تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

از خاصیت گزنه غافل نشوید

گزنه به واسطه‌ی خواص آنتی‌هیستامینی خود از دیرباز برای درمان کهیر استفاده می‌شود. یک قاشق چای‌خوری گزنه‌ی خشک را با یک فنجان آب داغ مخلوط کنید. آن‌ را کنار بگذارید تا کمی خنک شود، سپس یک حوله‌ یا پارچه‌ی نخی بردارید و با این محلول خیس کنید. سپس حوله را فشار دهید تا مقدار اضافی مایعات خارج شود. حوله را روی محل حساسیت قرار دهید. می‌توانید این کار را هر چند باری که نیاز بود، تکرار کنید.

مطالب مشابه را ببینید!