مجله تاپ‌ناز‌

عواض و خطرات استفاده از قرص های درمان زود انزالی

اطلاعاتی در مورد قرص تاخیری و انواع داروهای تاخیری برای رابطه جنسی

عواض قرص تاخیری چیست ؟ خطرات استفاده برای دیر انزال شدن چیست؟

خیلی از افراد هنگام رابطه جنسی دچار زود انزالی ( زود ارضا) می شوند که انزال زودرس گفته می شود. برای دیر ارضا شدن می توان از قرص های تاخیری استفاده کرد. البته بهترین روش برای دیر ارضا شدن، استفاده از تکنیک های ذهنی و جسمی است.

زود انزالی یا انزال زودرس (زود ارضا شدن) چیست؟

فردی که دچار زود انزالی یا زود ارضایی است بلافاصله پس از دخول ارضا می شود و منی از بدنش خارج می شود و نمی تواند نیازهای جنسی همسرش را برآورده کند. البته شاید این مشکل به صورت دائمی و همیشگی نباشد که جای نگرانی ندارد ولی اگر زود انزال شدن همیشگی باشد و یا اینکه فرد قبل از ایجاد رابطه جنسی ارضا شود و زمانی که تازه سکس را اغاز می کند ارضا شود به آن زود انزالی گفته میشود که فرد را بسیار ناراحت می کند.

چه عواملی بر زود انزالی تاثیر دارند؟

عوامل زیادی بر زود ارضایی تاثیر می گذارند. به همین دلیل زود انزالی را می توان با ترکیبی از درمان های ذهنی، دارویی و تکنیک های خاص جنسی درمان کرد. صرفا نباید از قرص های تاخیری استفاده کرد. زیرا این داروها می توانند خطراتی ایجاد کنند. در ادامه خوراکی ها و غیر خوراکی های موثر بر درمان انزال زودرس را معرفی می کنیم.

هیچ دارویی از سوی FDA سازمان غذا و دارویی ایالات متحده برای درمان زودارضایی معرفی نشده است. داروهایی وجود دارند که این مشکل را رفع می کنند. مهار کننده SSRI مهار کننده اتخابی بازجذب سروتونین و داروهای ضد افسردگی مشابه در این امر بسیار موفق هستند. البته به جز استفاده از قرص های تاخیری می توان از بی حس کننده های موضعی نیز استفاده کرد.

بهترین قرص های تاخیری برای درمان زود انزالی

معرفی قرص تاخیری و درمان زود انزالی :

  1. مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین

این نوع داروها یکی از انواع قرص‌های تاخیری بوده که از آنها برای افزایش طول رابطه جنسی و درمان زود انزالی استفاده می‌شود.

تاثیرات جانبی مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین یک از موارد تاثیرگذار بوده و هنگام انتخاب آن‌ها به عنوان داروی تاخیری باید به این تاثیرات جانبی توجه نمود.

این تاثیرات جانبی شامل عوارض روانی و عصبی، واکنش‌های پوستی، اثرات آنتی کولینرژیک، نوسان در وزن بدن، تداخلات دارویی و تاثیرات جانبی جنسی بجز انزال زودرس همچون کاهش میل جنسی و یا اختلال نعوظ می‌باشند. از جمله داروهای مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین موارد زیر می‌باشند. 

  • پاروکستین ( (Paroxetine

داروی پاروکستین یکی از انواع قدرتمند داروهای  SSRI بوده که می شود از آن برای درمان زود انزالی استفاده نمود.

احتمالا بهبود حاصل از این قرص‌های تاخیری تا 3 هفته بعد از شروع مصرف خود را نشان ندهد.

اگر این قرص تاخیری تا شش هفته تاثیر خود بر زود انزالی را نشان نداد و یا تاثیرات جانبی آن مشکل ساز شد، باید با دارویی دیگر جایگزین شود.

بهترین قرص های تاخیری برای درمان زود انزالی

قرص تاخیری و عوارض آن

  • سرترالین (Zoloft)

داروی سرترالین یکی از انواع قدرتمند داروهای  SSRI بوده که می‌توان از آن برای درمان زود انزالی استفاده نمود.

احتمال دارد، بهبود حاصل از دارو تا 3 هفته بعد از شروع مصرف خود را نشان ندهد.

اگر این قرص تاخیری تا شش هفته در درمان زود انزالی تاثیری نشان نداد و یا تاثیرات جانبی آن مشکل ساز شد، باید با دارویی دیگر جایگزین شود.

بهترین قرص های تاخیری برای درمان زود انزالی

  • سیتالوپرام ( (Celexa

همانند داروی سرترالین، داروی سیتالوپرام نیز یکی از انواع قدرتمند داروهای  SSRI بوده که  از آن برای درمان زود انزالی استفاده می‌شود.

احتمالا بهبود حاصل از این قرص‌های تاخیری تا 3 هفته بعد از شروع مصرف خود را نشان نمی‌دهد.

اگر این قرص تاخیری تا شش هفته تاثیر خود بر زود انزالی را نشان نداد و یا تاثیرات جانبی آن مشکل ساز شد، باید با دارویی دیگر جایگزین شود.

  • فلوکستین ( (Fluoxetine

در درمان زودانزالی عملکردی مشابه با قرص‌های تاخیری پاروکستین، سرترالین و سیتالوپرام دارد.

  1. داروهای ضد افسردگی سه حلقه‌ای

داروهایی که علائم مشابهی همچون داروهای  SSRIدارند، از قبیل بعضی از انواع خاص داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای ((TCAsرا می‌توان به عنوان داروی درمان زود انزالی استفاده نمود. داروهای ضد افسردگی سه حلقه‌ای که بیشتر از بقیه در زمینه درمان زود انزالی بر روی آن تحقیق شده است کلومیپرامین بوده که شاید بیشتر از خیلی از داروهای  SSRI برای این منظور مفید باشد.

  1. مهارکننده فسفودی استراز نوع 5

در بعضی از تحقیقات سیلندافیل و سایر مهارکننده هایفسفودی استراز نوع پنج (PDE5) همچون تادالافیل به همراه داروهای  SSRI تاثیرات بهتری نسبت به استفاده مطلق از مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین داشته‌اند. لازم بذکر است، استفاده از دو دارو عوارض جانبی بیشتری نسبت به مصرف فقط یک دارو می تواند به همراه داشته باشد.

درمان زودانزالی با استفاده از داروهای موضعی:
داروهای موضعی هم یکی از گزینه هایدرمان زودانزالی هستند.
  1. داروهای بی‌حس کننده موضعی

کرم‌ها و داروهای بی‌حس کننده موضعی قادر به کاهش حساسیت و تحریک‌پذیری آلت بوده و باعث تاخیر در انزال می‌شوند.

این کرم‌ها از کم خطرترین داروهایی هستند که برای درمان زود ارضایی مصرف می‌شوند.

در صورتی‌که مصرف‌کننده حساسیت خاصی به این داروها نداشته باشد، عوارض جانبی سیستمیک کمی در پی دارند. لیدوکائین و پریلوکائین 2.55 درصد از جمله داروهای بی‌حس کننده موضعی می‌باشد..

توجه : فقط با مشورت پزشک از قرص های تاخیری استفاده کنید. استفاده از این داروها می تواند برای سلامت مضر باشد و باعث عوارض دیگری خواهد شد. برای حل مشکل زودانزالی خود می توانید مطالب زیر را هم ببینید.

مطالب مشابه را ببینید!