مجله تاپ‌ناز‌

بهترین محل در منزل برای قرار دادن آبنما در دکوراسیون

شیک ترین مدل های ابنما در منزل و قرار دادن آبنما

حضور عنصر آب چه از لحاظ معنوی و چه از لحاظ علمی فرآیند رسیدن به آرامش را تسریع می‌كند؛ حتی تصور شنیدن طنین دلنشین صدای آب در فضای آپارتمان‌های كوچك امروزی می‌تواند آرامش‌بخش باشد.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید كه كدام‌یك از آبنماها برای دكوراسیون داخلی منزل مناسب‌تر است؟! یا اینکه بهترین مكان برای قرار دادن آبنما در دكوراسیون منزل شما كدام است؟ برای یافتن پاسخ این سوال‌ها با این مطلب همراه باشید.

لمس فضایی نوستالژیك با آبنما در نشیمن!
آبنما‌ها می‌توانند در فضای دورهمی‌های شما حس آرامش و طراوت گذشته را برایتان فراهم كنند. اگر آبنمای دیواری را برای فضای نشیمن خود انتخاب می‌كنید، می‌توانید آن را نقطه كانونی در نظر بگیرید و چیدمان مبلمان‌تان را با توجه به آن تغییر دهید؛ به طور مثال در فضای نیم دایره‌ای به مركزیت آبنما مبلمان خود را بچینید و آرامش آب را از نزدیك لمس كنید.

آبنما در دکوراسیون

می‌توانید آبنمای دیواری فضای نشیمن خود را نقطه كانونی در نظر بگیرید

لابی؛ مناسب ترین مكان برای آبنماها!
لابی ساختمان‌های بزرگ اولین فضایی است كه ساكنان و مراجعه‌كنندگان در بدو ورود در آن قرار می‌گیرند. پس احساس و آرامش خوشایندی كه در بدو ورود به آنها منتقل می‌شود در میزان رضایتمندی از فضا بسیار موثر است. لابی‌ها معمولا وسعت و مساحت بسیار زیادی را به خود اختصاص می‌دهند؛ بنابراین بستر مناسبی را فراهم می‌كنند تا آبنما‌های زیبایی را در خود جای دهند. همچنین این انتخاب به لوكس‌تر شدن فضای لابی شما كمك بسزایی خواهد كرد.

آبنما در دکوراسیون

قرار دادن آبنما داخل لابی، فضای لابی شما را لوكس تر خواهد كرد

خوش آمدگویی با صدای آب در ورودی ها!
وجود آبنما در فضای ورودی خانه باعث می‌شود در بدو ورود حس آرامش و طراوت به شما و ‌مهمانان‌تان القا شود. انتخاب نوع مناسب آبنما برای این فضا به خصوص اگر كوچك باشد، بسیار حائز اهمیت است. آبنماهای بخش ورودی را می‌توانید دیواری در نظر بگیرید یا یك آبنمای كوچك رومیزی كه روی كنسول شما قرار می گیرد، همگی از انواع آبنماهای مناسب برای این فضاهاست.

اگر ورودی شما به نسبت بزرگ است به وسیله آبنماها می‌توانید فضای ورودی خانه را به راحتی از دیگر بخش‌ها جدا كنید و مرز میان آنها را به نمایش بگذارید.

آبنما در دکوراسیون

اگر ورودی شما بزرگ است به وسیله آبنماها فضای ورودی خانه را از دیگر بخش‌ها جدا كنید

آبنماها؛ پارتیشن هایی به لطافت آب!
اگر نشیمن خانه شما بزرگ است و می‌خواهید تفكیك فضایی در آن ایجاد كنید، می‌توانید از دیواره‌های آبی یا همان آبنماهای پرده‌ای كه امكان قرارگیری در وسط فضا را دارند، استفاده كنید. این كار تنها با نصب دریچه‌های آب در سقف و بستر جمع آوری آن در كف امكان‌پذیر است؛ البته این كار نیازمند برنامه‌ریزی و طراحی سیستم های تاسیساتی آبرسان در سقف و كف است كه برای این منظور می توانید از یك متخصص كمك بگیرید.

آبنما در دکوراسیون

می توانید از آبنماهای پرده‌ای برای جداسازی فضای نشیمن استفاده کنید

آبنماهای پیش‌ساخته؛ لمس طبیعت در فضای داخلی
آبنماهایی با ظاهری طبیعی و غالبا سنگی را می‌توانید به صورت عنصری آماده و مجزا از فروشگاه‌ها خریداری كنید. نمونه‌های الهام گرفته از این نوع آبنما‌ها در شكلی مدرن نیز تولید می‌شوند كه شما به راحتی می‌توانید آنها را خریداری كنید و به منزل بیاورید و در بخش‌هایی همچون پاسیو یا حیاط خلوت استفاده كنید؛ البته هیچ قاعده و قانونی شما را از داشتن آنها در سایر بخش‌های فضای داخلی‌تان منع نمی‌كند. پس بهترین فضا برای داشتن آرامش را انتخاب كنید و از آرامش آب لذت ببرید.

آبنما در دکوراسیون

آبنماهایی با ظاهری طبیعی و غالبا سنگی را می‌توانید در پاسیو یا حیاط خلوت استفاده كنید

آبنمای داخلی و محل مناسب آن!
اگر بخواهیم از دیدگاه فنگ‌شویی به آبنماها نگاه كنیم، بهترین مكان‌ برای قرار دادن آبنمای خانگی در ضلع شرقی، جنوب شرقی و شمال خانه است. سعی كنید از قرار دادن آبنما در مناطقی نزدیك به شومینه كه محل تسلط آتش بر محیط است، خودداری كنید.

همچنین اتاق خواب هم اصلا مكان مناسبی برای قرار دادن آبنما نخواهد بود؛ حتی اگر اتاق خواب‌تان در بخش‌های شرقی، جنوب شرقی و شمال خانه است از قرار دادن آبنما در آنجا پرهیز كنید. پس بهترین محل برای قرار دادن آبنما‌ها بخش ورودی خانه و در نزدیكی نشیمن است.

آبنما در دکوراسیون

بهترین محل برای قرار دادن آبنما‌ها بخش ورودی خانه و در نزدیكی نشیمن است

مطالب مشابه را ببینید!