مجله تاپ‌ناز‌

بهترین میوه ها در زمان شیردهی و فواید مصرف هر کدام از این میوه ها

اگر بتازگی بارداری را به اتمام رسانده اید و در حال شیردهی هستید باید به تغذیه خود بسیار اهمیت بدهید و به همین دلیل در این بخش بهترین میوه ها در زمان شیردهی را معرفی میکنیم که بسیار مفید هستند.

مادران شیرده در مورد مصرف خوراکی ها بسیار نگران هستند و می خواهند خوراکی های مفید را در این دوره مصرف نمایند. میوه دارای مواد مغذی برای خانم های شیرده می باشد. از انواع میوه های مفید در دوران شیردهی می توان به گلابی، توت، نارگیل، آناناس و … اشاره نمود.

شیر مادر بسیار پر خواص است و بهترین تغذیه برای نوزاد می باشد و هیچ مشابه ای هم ندارد. یکی از بزرگترین دغدغه های مادران مصرف مواد مغذی برای افزایش دادن شیر و افزایش وزن در نوزاد است. در این مطلب میوه های مفید برای مادران شیرده را معرفی می کنیم.

بهترین میوه ها برای دوران شیردهی

نگرانی خیلی از مادران در طول دوران شیردهی در مورد مواد غذایی است که مصرف می کنند و اینکه مواد برای کودک آنها مفید می باشد و یا مضر است. چه چیزهایی را باید بخورند تا شیر کافی برای تغذیه خودک خود داشته باشند. در ادامه میوه های مفید را معرفی می کنیم.

هویج

مصرف هویج به ویژه نوشیدن آب آن در وعده صبحانه یا قبل از خوردن ناهار برای افزایش شیر و تقویت شیر مفید می باشد. به دلیل داشتن ویتامین A باعث افزایش کیفیت شیر می شود.

بهترین میوه ها در زمان شیردهی

زردآلو

زرد آلو به خصوص خشک آن باعث تعادل هورمون های موثر در شیردهی می شود. خرودن مداوم زردآلو باعث می شود که حجم شیر بیشتر شود. وجود ترپتوفان در آن سطح پرولاکتین شیر را حد مناسبی نگه می دارد.

آووکادو

آووکادو چربی های سالم دارد و دارای ویتامین C و E و همچنین اسید فولیک است. این چربی های سالم در آن باعث تنظیم کلسترول خون مادر می شوند. این میوه در زمان شیردهی می تواند افزایش انرژی و برطرف کردن بی حوصلگی و خستگی در مادران شیرده می شود.

نارگیل

چربی که در نارگیل و روغن نارگیل وجود دارد به دلیل اسید لوریک است که مهمترین جزء شیر مادر است، در دوران شیردهی باید مصرف گردد. به علاوه روغن نارگیل باعث کامل شدن مغز نوزاد می شود و متابولیسم بدن را تنظیم می کند. چربی که در نارگیل وجود دارد اصلا باعث چاقی نمی شود.

گلابی

گلابی هم یکی دیگر از میوه هیا مفید برای مادران شیرده است. خوردن گلابی به ویژه کمپوت آن برای مادران شیرده به خصوص زنانی که سزارین شده اند عالی است. گلابی به دلیل داشتن عنصر بور جذب کلسیم در بدن را بالا می برد و از پوکی استخوان جلوگیری می کند. وجود فیبر بالا در این میوه برای رفع یبوست در دوران شیردهی مفید می باشد.

آناناس

آناناس آنزیم بروملین دارد که باعث حفظ سلامت بدن می شود. بروملین باعث بازسازی سلول های آسیب دیده بدن می شود و برای خانم هایی که سزارین کرده اند مفید است.

پرتقال

ویتامین سی که پرتقال دارد نوعی آنتی اکسیدان قوی برای خنثی کردن رادیکال های آزاد در بدن است. مصرف پرتقال تازه و استفاده از آب پرتقال بسته بندی شده که با ویتامین دی غنی شده است برای مادران شیرده توصیه می شود. علاوه بر خواص پرتقال می توانند از ویتامین دی هم بهره ببرند و کم خونی پس از زایمان را جبران کنند.

بهترین میوه ها در زمان شیردهی

انجیر

پس از دوران بارداری و در زمان شیردهی امکان نفخ و یبوست در مادران وجود دارد. انجیر دارای فیبر غذایی است و یک نوع فیبر غذایی غیر محلول در آن وجود دارد که برای رفع یبوست و جلوگیری از آن مفید می باشد.

توت

زغال اخته، توت، تمشک و توت فرنگی به دلیل داشتن ویتامین A و C برای مادران و نوزادان بسیار اهمیت دارد و مفید است

بادام

بادام خوراکی مفید و مغذای است که برای خانم های باردار و شیرده توصیه می شود. بهتر است که بادام را به صورت بو داده مصرف کنید تا راحت تر هضم گردد. هنگام خوردن باید به خوبی جویده شود. در خوردن بادام نباید زیاده روی کنید و باید به اندازه مصرف شود.

انگور

میوه انگور باعث افزایش املاح معدنی در بدن می شود. این میوه برای خانم های باردار و کسانی که عمل جراحی کرده اند مفید است. یکی از میوه های مفید در دوران شیردهی به حساب می آید و رژیم انگور برای مادرانی که دچار کمبود شیر می باشند مفید است.

خرما

خرما باعث افزایش شیر می شود و همچنین بر غلظت و مغذی بودن آن می افزایید.

خربزه، طالبی، گرمک

این میوه به دلیل داشت آب زیاد در آنها برای افزایش شیر در دوران شیردهی مفید هستند. این میوه ها را به صورت جداگانه مصرف کنید.

مطالب مشابه را ببینید!