مجله تاپ‌ناز‌

بهترین نژاد سگ برای آپارتمان + 13 نژاد سگ مخصوص فضای کوچک آپارتمان

بهترین نژاد سگ برای آپارتمان

اگر به حیوانی همچون سگ علاقه مند هستید و فضای کافی در اختیار ندارید باید نژادهای مخصوص را تهیه کنید. بهترین نژاد سگ برای آپارتمان باید از نژاد پاگ، یورکشایر تریر و بوستون تریر، بولداگ انگلیسی و فرانسوی، شیتزو، شیهواهوا، گری هوند، داچشند و … باشد که هر کدام ویژگی خاصی دارد و با سبک زندگی شما منطبق می شود.

زندگی در آپارتمان به این معنی نیست که شما نمی توانید سگ داشته باشید. برای سگ های بزرگی مانند هاسکی یا شپرد، نیاز به فضای زیادی دارد تا بتوانند آزادانه در خانه بدون کمبود جا زندگی کنند. خوشبختانه برای افرادی که عاشق زندگی کردن با سگ هستند، انواع نژاد کوچک سگ وجود دارد که با زندگی در آپارتمان خوشحال می شوند. پس اگر در آپارتمان زندگی می کنید می توانید در میان انواع نژاد سگ ها، 13 نمونه از بهترین نژاد سگ برای آپارتمان را انتخاب کنید.

۱۳ نمونه از بهترین نژاد سگ برای آپارتمان

اما شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شد که چه چیزی سگ آپارتمانی را از دیگر سگ ها متمایز می کند. سگ هایی که برای زندگی در آپارتمان مناسب هستند اندازه و سایزی کوچک دارند. این سگ ها بسیار مودب و ساکت هستند؛ زیرا سگی که زیاد صدا می دهد و صدای بلندی دارد برای زندگی در آپارتمان در کنار همسایگان اصلا گزینه خوبی نیست. پس مهمترین چیز برای انتخاب یک سگ، آشنایی با ویژگی های نژاد و مطابقت آن با سبک زندگی شما می باشد.

 

۱- پاگ (Pug)

اخلاق خوب، وفاداری و سایز کوچک سگ پاگ، آن را مورد مناسبی برای زندگی در آپارتمان می‌کند. این موجودات کوچک چهارپا، طبیعت کنجکاوی دارند؛ بنابراین به زمان زیادی برای کاوش در اطراف خود در زمان پیاده روی نیاز دارند. اگرچه هنگامی که به خانه برمی‌گردند خیلی زود خستگی از تن‌شان بیرون می‌رود. سگ نژاد پاگ به خوبی با بزرگسالان و کودکان کنار می‌آید. به دلیل همین سازگاری به خوبی می‌تواند به خانواده‌هایی اضافه شود که یک حیوان خانگی دیگر نیز دارند.

از نقاط ضعف این نژاد می‌توان به علاقه‌ی زیاد به غذا و مستعد چاقی بودن اشاره کرد.

 

بهترین نژاد سگ برای آپارتمان

 

۲- یورکشایر تریر (Yorkshire Terrier)

اگر به دنبال یک سگ با محبت و مهربان هستید که در عین حال که سایز و اندازه‌ی کوچکی دارد اما دارای شخصیت بزرگی است؛ یورکشایر تریر بهترین گزینه است. سگ‌های یورکشایر از دوره‌ی ویکتوریا به عنوان همراهان چهارپا خدمت کرده‌اند و هنوز هم در قرن ۲۱ محبوبیت آن‌ها فروکش نکرده است. انرژی آن‌ها را می‌توان با پیاده‌روی‌های روزانه به خوبی فرو نشاند. همچنین ریزش موی کمی دارند و مجبور نیستید هر روز روی اسباب و اثاثیه‌ی منزل را جاروبرقی بکشید.

 

بهترین نژاد سگ برای آپارتمان

 

۳- بولداگ انگلیسی (English Bulldog)

بولداگ انگلیسی به دلیل شجاعت، آرام بودن و حفاظت از دوستان انسان خود مشهور است؛ اما بهترین ویژگی این نژاد این است که به جز پیاده‌روی‌های روزانه و گاها بازی کردن، نیازی به فعالیت ندارد. این مورد، بولداگ انگلیسی را گزینه‌ی بسیار مناسبی برای زندگی در آپارتمان می‌کند.

نقاط ضعف: پوست این نژاد به دلیل لایه‌لایه بودن، مستعد عفونت‌های قارچی و باکتریایی است و نیاز به توجه و نظافت بیشتری دارد.

بخوانید: نحوه تربیت سگ نگهبان + آموزش ها و تکنیک های مخصوص سگ نگهبان

بهترین نژاد سگ برای آپارتمان

 

۴- شیتزو (Shih Tzu)

برای زندگی در یک آپارتمان کوچک چه چیزی بهتر از یک سگ کوچک است؟ شیتزوهای مو بلند اگرچه ممکن است نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری داشته باشند، اما خلق و خوی ملایم و طبیعت با محبت آن‌‌ها، موجب می‌شود که ارزش وقت و توجه بیشتر را داشته باشند. سگ شیتزو با غریبه‌ها کنار نمی‌آید اما در عین حال از نوازش کسانی که دوستشان دارد لذت می‌برد.

 

بهترین نژاد سگ برای آپارتمان

 

 

۵- شیهواهوا (Chihuahua)

دنبال سگی کوچک، شیرین و کمی گستاخ هستید؟ شیهواهوا مناسب‌ترین گزینه برای شماست. شیهواهوا به خاطر اندازه‌ی کوچکش گزینه‌ی بسیار خوبی برای زندگی آپارتمانی است. همچنین این نوع سگ نیاز به فعالیت زیادی ندارد. وزن شیهواهوا تقریبا ۱ کیلوگرم است و این مورد او را برای کسانی که زیاد سفر می‌روند مناسب می‌کند.

شیهواهوا به خوبی قابلیت تطبیق با خانواده‌ی جدید و کودکان و حیوانات خانگی دیگر را دارد؛ اما باید مراقب نیز باشید، چرا که شیهواهوا نیاز به در مرکز توجه بودن دارد و رابطه خیلی صمیمی با انسان‌ها برقرار می‌کند. بنابراین ممکن است خطری برای دیگر حیوان‌های خانگی محسوب ‌شود.

 

بهترین نژاد سگ برای آپارتمان

 

۶- گری هوند (Greyhound)

این نژاد کلاسیک اروپایی مورد علاقه‌ی دوستداران سگ در سراسر جهان است؛ اما اجازه ندهید که پاهای بلند و باریک آن‌ها شما را گول بزند. بر خلاف بدن و پاهایشان، این سگ‌ها نیازی به فعالیت زیاد ندارند. گذراندن مدت زمان کمی در پارک، انرژی آن‌ها را کاملا تخلیه می‌کند. گری‌هوند باهوش است و به سادگی تعلیم می‌بیند. ماهیت مستقل آن‌ها، باعث می‌شود بهترین عملکرد را برای افراد مجرد داشته باشند.

بهترین نژاد سگ برای آپارتمان

۷- بولداگ فرانسوی (French Bulldog)

بولداگ‌های‌ فرانسوی سگ‌هایی زیبا، صمیمی و از جمله سگ‌های آپارتمانی عالی هستند. آن‌ها زیاد پارس نمی‌کنند و مانند عموزاده‌های بولداگ خود نسبت به بسیاری از دوستان چهارپای دیگر، به فعالیت کمتری احتیاج دارند. همچنین به ندرت پارس کردن آن‌ها موهبت بزرگی برای همسایگان است! به دلیل داشتن ذات بازیگوش، تمایل دارند که با افراد غریبه و همچنین کودکان خوب کنار بیایند.

بولداگ‌های فرانسوی از دمای زیاد استقبال نمی‌کنند. اگر در فضایی کوچک زندگی می‌کنید، حتماً تهویه مطبوع داشته باشید تا آن‌ها را در طول تابستان خنک و راحت نگه دارید.

بهترین نژاد سگ برای آپارتمان

۸- کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل (Cavalier King Charles Spaniel)

کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل یا به طور خلاصه‌تر کاوالیر، یک نژاد حساس است که به خاطر خلق و خوی خوبش به شهرت رسیده است. کاوالیر به خاطر اخلاق ملایم و مهربانی با انسان‌ها و دیگر حیوانات خانگی گزینه‌ی مناسبی برای زندگی در آپارتمان است. به علاوه چه کسی می‌تواند در مقابل این چهره معصوم مقاومت کند؟! اگر هفته‌ای یک‌بار موهای کاوالیر را برس بکشید دیگر نباید نگران ریزش موهای او باشید. همچنین فعالیت بدنی روزانه برای او مهم است، بنابراین آماده باشید تا هر روز او را به پارک ببرید تا بتواند با دوستانش بازی کند.

 

بهترین نژاد سگ برای آپارتمان

 

۹- داچشند (Dachshund)

آیا می‌دانستید داچشند نژادی است که اولین بار در آلمان پرورش داده شد تا گورکن‌ها، خرگوش‌ها و روباه‌ها را شکار کند؟ بیش از ۳۰۰ سال بعد، این نژاد قد کوتاه و پرانرژی برای خانواده‌های سراسر جهان به ویژه خانواده‌هایی که در خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کردند به یک انتخاب محبوب تبدیل شد. داچشندها سگ‌های بسیار باهوشی به حساب می‌آیند، به این معنی که به راحتی حوصله‌شان سر می‌رود. اگر قصد دارید برای مدتی طولانی آن‌ها را در خانه تنها بگذارید، اطمینان حاصل کنید که سرگرمی‌های زیادی برای سرگرم کردن آن‌ها وجود دارد.

 

بهترین نژاد سگ برای آپارتمان

 

۱۰- نژاد باسنجی (Basenji)

هنوز مطمئن نیستید که به عنوان حیوان خانگی سگ می‌خواهید یا گربه؟ یک باسنجی به خانه بیاورید تا از مزایای هر دو استفاده کنید! باسنجی بومی آفریقا و از جمله سگ‌های تند و تیز و با تمایلات گربه مانند است. این سگ‌ها وفادار هستند و از گونه‌ی خود بسیار محافظت می‌کنند. همچنین به ندرت صدای پارسشان را می‌شنوید. باسنجی بسیار مستعد فرار است بنابراین اطمینان حاصل کنید که در محل زندگی خود راحت باشد. همچنین مطمئن شوید که هر روز برای جلوگیری از کسل شدن فعالیت زیادی می‌کند و یا اکتشافات زیادی برای او وجود دارد.

 

بهترین نژاد سگ برای آپارتمان

 

۱۱- بوستون تریر (Boston Terrier)

بوستون تریر یک نژاد سازگار است که تقریباً بیش از یک قرن در آمریکای شمالی رواج داشته است. این نژاد که در ابتدا که برای جنگیدن پرورش داده شده، اکنون سگ‌های آرام و دوست داشتنی هستند که به فضای زیادی نیاز ندارند تا در خانه احساس راحتی کنند و تمایل به پارس کردن ندارند که این ویژگی آن‌ها را برای آپارتمان‌ها ایده آل می‌کند. علاوه بر این، این سگ‌ها به فعالیت زیادی احتیاج ندارند؛ یک پیاده روی سریع در خیابان‌های شهر برای آن‌ها کافی خواهد بود.

بهترین نژاد سگ برای آپارتمان

۱۲- مالتیز (Maltese)

سگ نژاد مالتیز پرانرژی و وفادار است و از آنجایی که ریزش مو ندارد گزینه‌ی خوبی برای زندگی در آپارتمان می‌باشد. به دلیل این که مالتیزها توجه زیادی را دوست دارند، همراهان همیشگی شما محسوب می‌شوند.

 

بهترین نژاد سگ برای آپارتمان

 

۱۳- مینیاتور پینچر (Miniature Pinscher)

مینیاتور پینچر یکی از ایده‌آل‌ترین نژاد سگ برای زندگی در آپارتمان و مخصوصا آپارتمان‌های کوچک است. در نگاه اول ممکن است به نظر برسد این نژاد نسخه‌ای کوچک‌تر از دوبرمن است، درحالی که این نژاد قدمتی طولانی‌تر دارد و اجداد او گری‌هوند و داچشند بوده‌اند. مینیاتور پینچر بسیار باهوش و آموزش‌پذیر است، به خصوص اگر مدت زمان زیادی را در خانه بماند.

 

بهترین نژاد سگ برای آپارتمان

نکته پایانی

اگر می خوانید که سگی را انتخاب کنید که در آپارتمان در کنار شما زندگی کند، باید در مورد نژاد این سگ بسیار تحقیق کنید. انتخاب سگ به سلایق شخصی شما و سبک زندگی شما بستگی دارد. اگر فردی هستید که بسیار مشغله دارید و وقت زیادی برای پرورش سگ ندارید پس بهتر است نژادهایی مانند مالتیز، کاوالیر، شیهواهوا و شیتزو را انتخاب نکنید.

اگر نمی خواهید که آپارتمان شما به هم بریزد پس نژاد داچشند را انتخاب نکنید. اگر همسایه های شما هم هستند باید سگی مانند بوستون تریر و باسنجی را انتخاب کنید که اصلا صدا نمی دهند.

منبع: readersdigest و ستاره

مطالب مشابه را ببینید!