مجله تاپ‌ناز‌

بهترین هتل های ارزان اصفهان را بشناسید!

بهترین هتل های ارزان اصفهان را بشناسید!

سومین شهر بزرگ ایران یعنی اصفهان، شهری تاریخی است که هر ساله افراد زیادی با خرید بلیط هواپیما اصفهان به آن سفر می کنند تا بناهای تاریخی آن را بازدید کنند. این شهر تاریخی، در زمان حکومت صفویان پایتخت ایران بود و آنقدر رونق یافته که برخی از سازه های آن در سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسید. معماری اسلامی اصفهان که ترکیبی از معماری های رومی، ایرانی، چینی و هندی است، با نماهایی همچون میدان نقش جهان و ساختمان های مختلفی که در آن ساخته شده، برای هر گردشگری جذابیت های خاص خودش را دارد.

اصفهان تقاطع اصلی راه های منتهی به اقامتگاه های پادشاهان هخامنشی بوده و بعدها اهمیت آن دو چندان شده است. تا جایی که در زمان صفویه، پایتخت ایران از قزوین به اصفهان منتقل شود که دلیلش پیشگویی منجمان از کشته شدن شاه عباس صفوی به دست مخالفانش ذکر شده است! تغییر پایتخت برای دوران پس از صفویان، برای شهر اصفهان خوشایند بود، چون نتیجۀ آن ایجاد راه های ارتباطی گسترده، آب انبارهای قدیمی، کاروانسراها، مساجد قدیمی و سیستم زراعی شهر بود که در کنار “شهر تازه تاسیس نجف آباد”، که برای داد و ستدهای تجاری در حاشیۀ ساخته شده بود، جانی تازه به کالبد نیمه جان اصفهان بخشید.

این زمان؛ اوج و شکوه قدرت اصفهان در بین شهرهای متمدن خاورمیانه بود، تا جایی که با افزودن محلات شهری مختلف، دورنمای بهتر و بزرگتری نسبت به قسطنطنیه ایجاد شد و اصفهان یک سر و گردن بالاتر از پایتخت روم شرقی قرار گرفت. متاسفانه در دوران قاجار، بسیاری از بناهای تاریخی این شهر توسط حاکمین نابود شد و برخی دیگر از آنها در زمان حال مرمت و بازسازی شدند.

وجود رودخانۀ زاینده رود و رشته کوه زاگرس، جذابیت خاصی به اصفهان بخشیده که در کنار “پارک ملی کلاه قاضی” به یکی از دلایل مهم طبیعت گردی علاقه مندان به حیات وحش  تبدیل شده است. منطقۀ ای با وسعت حدوداً 50 هکتار که هر ساله افراد زیادی با هواپیما یا رزرو بلیط قطار اصفهان از جای جای کشور به این منطقه سفر می کنند تا نظاره گر طبیعت بکر آن باشند.

بخش زیادی از این افراد همواره خواهان استفاده از “هتل های مقرون” به صرفه هستند. یعنی هتل هایی که کمی از لحاظ اقتصادی گران تر از “هتل های 3 ستاره” و از لحاظ کیفی کمی پایین تر از “هتل های لوکس” طبقه بندی می شوند. این دسته از هتل ها همیشه هواداران خودشان را دارند و بهترین مکان اقامتی برای افرادی است که می خواهند کیفیت بالا را با قیمتی مناسب تجربه کنند. برای رزرو هتل های اصفهان و البته راحت کردن کار شما، لیستی تهیه کردیم که می توانید با کمترین فوت وقت با “بهترین هتل های مقرون به صرفه” در این شهر آشنا شوید.

هتل های ارزان شهر اصفهان

هتل پارسیان عالی قاپو اصفهان «Parsian Ali-Qapu Hotel»

خیابان چهار باغ عباسی دقیقاً جایی است که با کمی قدم زدن در آن می توانید هتل پارسیان عالی قاپو را پیدا کنید. از بهترین 4 ستاره های اصفهان که در چند قدمی زاینده رود و سی و سه پل واقع شده و دسترسی بسیار مناسبی به موزۀ هنر، عمارت چهل ستون و میدان تاریخی نقش جهان دارد. هتل پارسیان عالی قاپو از نظر موقعیت مکانی در بهترین جای اصفهان قرار گرفته و بهترین مکان اقامتی برای توریست های داخلی و خارجی برای بازدید از بناهای تاریخی مختلفی مثل سی و سه پل، پل خواجو، نقش جهان و … است. همچنین برای آن دسته از افرادی که به قصد برگزاری نمایشگاه های بین المللی راهی این شهر می شوند می توانند ایده آل ترین باشد. 106 واحد اقامتی با معماری سنتی و حضور در مرکز شهر، این هتل را در رده بهترین های اصفهان قرار داده، تا جایی که از نظر موقعیت مکانی تا پایانۀ مسافربری 13 دقیقه، ایستگاه راه آهن حدود 25 دقیقه و تا فرودگاه حدود 30 دقیقه با ماشین فاصله دارد.

هتل سفیر اصفهان «Safir Hotel»

اگر آسایش، آرامش، کیفیت و قیمت مناسب را یکجا می خواهید، هتل سفیر گزینۀ ایده آلی است. سال 1371 در مرکز شهر اصفهان احداث شده و با معماری مدرن و طراحی داخلی چشم نوازش میزبان میهمانان مختلف است. هتل سفیر اصفهان دارای 100 واحد اقامتی در انواع مختلف است و اتاق های آن مجهز به امکاناتی همچون اینترنت پر سرعت بی سیم، سرویس 24 ساعته اتاق، لاندری، کانال های تلویزیونی و ماهواره ای، فروشگاه صنایع دستی برای خرید سوغات اصفهان و … است. این هتل در جهت رضایت حال میهمانانش یکبار در سال 1371 بازسازی شده و از نظر موقعیت مکانی به جاذبه های گردشگری مثل میدان نقش جهان و بازار هنر نزدیک است. هتل سفیر اصفهان تا پایانۀ مسافربری صفه 20 دقیقه، ایستگاه راه آهن اصفهان 23 دقیقه و تا فرودگاه حدود 31 دقیقه با ماشین فاصله دارد.

هتل آسمان اصفهان «Aseman Hotel»

اگر به اقامت در حاشیۀ زاینده رود فکر می کنید، هتل آسمان اصفهان به عنوان ساختمانی مرتفع با چشم اندازی زیبا بهترین انتخاب خواهد بود. این هتل سال 1384 احداث و دقیقاً در روز جهانی گردشگری افتتاح شده و با 100 واحد اقامتی در 13 طبقه موقعیت بسیار خوبی را برای اقامت مسافرین فراهم کرده است. طراحی هتل آسمان مطابق استانداردهای روز دنیا است و اولین مکان اقامتی اصفهان است که دارای رستوران گردان در آخرین طبقه است. بناهای تاریخی چهل ستون، پل خواجو، بازار، محلۀ های قدیمی، میدان نقش جهان و … در چند قدمی هتل قرار دارند و از این جهت دسترسی خوبی به آنها وجود دارد. هتل آسمان تا پایانۀ مسافربری صفه 16 دقیقه، ایستگاه راه آهن اصفهان 21 دقیقه و تا فرودگاه بین المللی حدود 28 دقیقه با ماشین فاصله دارد.

بهترین هتل های ارزان اصفهان را بشناسید!

هتل پیروزی اصفهان «Piroozy Hotel»

هتل پیروزی یا همان داریوش سابق، سال 1354 در مرکز شهر اصفهان افتتاح شد و آخرین بار در سال 1396 مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. دسترسی به آثار تاریخی همچون چهل ستون، هشت بهشت، مدرسه و مسجد چهارباغ، بازار هنر و دو موزۀ معاصر و هنرهای تزئینی از مزایای اقامت در هتل چهار ستارۀ بین المللی پیروزی است که با کمی پیاده روی در ابتدای خیابان چهار باغ پایین قابل دسترس است. هتل پیروزی تا پایانۀ مسافربری صفه 12 دقیقه، ایستگاه راه آهن اصفهان 26 دقیقه و تا فرودگاه بین المللی حدود 28 دقیقه با ماشین فاصله دارد.

در این مقاله تلاش کردیم با معرفی تاریخچۀ کوتاهی از شهر اصفهان، در ابتدا شما را با ویژگی های طبیعی و جاذبه های گردشگری این شهر آشنا کنیم و در نهایت بهترین هتل های مقرون به صرفه را معرفی کنیم تا اقامت خوبی را در اصفهان سپری کنید.

 

منبع:  eligasht.com
اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: 0218540
ایمیل:  info@eligasht.com
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

پایان رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!