مجله تاپ‌ناز‌

بهترین پارچه برای روتختی چیست؟

بهترین پارچه برای روتختی

برای داشتن خوابی راحت، علاوه‌بر بالش و تشک خوب، به روتختی مناسبی نیاز دارید. در بازار، انواع روتختی‌ با طرح‌ها، رنگ‌ها و جنس‌های مختلف موجود است. بسیاری از شما مخاطبان به‌دلیل تنوع فراوان پارچه، برای خریدن بهترین و مناسب‌ترین روتختی دچار سردرگمی می‌شوید. کارخانه‌های تولیدی در ایران، بسته‌به نیاز مخاطبان پارچه‌های متنوعی را طراحی و روانه بازار می‌کنند. شما نیز باید انواع مختلف پارچه‌های روتختی را بشناسید تا بهترین تصمیم را برای انتخاب روتختی بگیرید. در این مقاله، قرار است بهترین پارچه برای روتختی را به شما معرفی کنیم. اگر شما نیز برای خرید پارچه روتختی دچار سردرگمی شده‌اید، خواندن ادامه این متن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

1. پارچه روتختی کتان؛ مناسب برای سخت‌پسندان

اگر برای خرید روتختی به سلامتی مو و پوست خود اهمیت می‌دهید، بهترین جنس روتختی برای شما، پارچه کتان است. کتان، یکی از قدیمی‌ترین پارچه‌های روتختی است و بهترین کیفیت را دارد. پارچه‌های کتان جریان هوا را ردوبدل و از بدن شما مقابل باکتری‌ها حفاظت می‌کنند. ملحفه کتان، ضد‌آلرژی محسوب می‌شود و برای افرادی که پوست‌های حساسی دارند بهترین انتخاب است. کتان، نوعی فیبر طبیعی به شمار می‌آید و از الیاف طبیعی و گیاهی تهیه می‌شود. معمولاً ملحفه‌های کتان بافت ضخیم‌تری نسبت ‌به سایر پارچه‌های روتختی دارند.

اگر شما در شهر گرمی زندگی می‌کنید، حتماً پارچه کتان را برای روتختی خود انتخاب کنید. همچنین روتختی کتان برای فصول گرم سال برای کلیه شهرها توصیه می‌شود. متاسفانه یکی از معایب پارچه‌های کتان، چروک شدن آن‌هاست. قیمت روتختی‌های کتان گران است و برخی از افراد توانایی خرید آن را ندارند.

بهترین پارچه برای روتختی

2. پارچه نخی و ساده؛ یکی از انواع پارچه روتختی

بهترین پارچه برای روتختی، پارچه‌های نخی و ساده هستند. در بافت روتختی‌های نخی، درصد فراوانی نخ و پنبه به‌کار می‌‌رود؛ به همین دلیل ملحفه‌های نخی نرم و لطیف هستند. قیمت پارچه‌های ساده، از پارچه‌های طرح‌دار مقرون‌به‌صرفه‌تر است و رنگ‌های متنوعی دارد. معمولاً خرید روتختی یک نفره با پارچه ساده و نخی به کسانی پیشنهاد می‌شود که دکوراسیون و چیدمان خنثی و ساده را دوست دارند. از پارچه‌های ساده، برای روتختی در بیمارستان‌ها و هتل‌ها نیز استفاده می‌شود.

3. پارچه پلی استر پنبه‌ای؛ بهترین پارچه روتختی در بازار

یکی از انواع بهترین پارچه برای روتختی در بازار، پارچه‌های پلی‌استر پنبه‌ای هستند. پارچه‌های پلی‌استر پنبه‌ای برای شستن مداوم بسیار مقاوم‌اند و نرم و لطیف‌ محسوب می‌شوند. ملحفه پلی‌استر پنبه‌ای، 65 درصد پلی‌استر و 35 درصد پنبه دارد. پنبه، رطوبت بالایی دارد و ترکیب آن با پلی‌استر، به جذب بیشتر رطوبت بدن کمک می‌کند. یکی از پیشنهادهای ما به شما برای روتختی دونفره، ملحفه‌های پلی‌استر پنبه‌ای است.

بهترین پارچه برای روتختی

4. پارچه تترون؛ یکی از انواع پارچه برای روتختی

لطافت و نرمی پارچه‌های تترون، زبانزد خاص و عام است. ملحفه‌های تترون تراکم استانداری دارند و موقع شستشو رنگ پس نمی‌دهند. پارچه‌های تترون، از رایج‌ترین و پرکاربردترین پارچه‌های موجود در بازار هستند و مدل مرغوب آن‎‌ها 60 درصد فلامنت دارد. ملحفه تترون، یکی از انواع پارچه‌های نخی محسوب می‌شود که به سبک بودن معروف است. پارچه‌های روتختی تترون با تنوع رنگ و قیمت در بازار تولید و عرضه می‌شوند و یکی از بهترین پارچه‌ها برای روتختی تک‌نفره و دونفره به شمار می‌آیند.

5. پارچه‌های روتختی طرح‌دار؛ مناسب برای همه سلیقه‎‌ها

در دنیای امروز، مردم به‌دنبال خاص‌ترین و جذاب‌ترین پارچه برای روتختی می‌گردند. روتختی‌های طرح‌دار، به اتاق خواب روح می‌دهند و جذابیت بسیار بالایی دارند. طرح‌های زیبا و آبرنگی روی پارچه‌ روتختی‌های طرح‌دار، جلوه خاصی به چیدمان اتاق خواب می‌بخشد.

6. انواع پارچه روتختی گلدار؛ پرفروش و جذاب

طرح‌های گل‌گلی روتختی برای کسانی که پر از انرژی، سرزندگی، شادابی و هیجان هستند، به‌شدت توصیه می‌شود. ملحفه‌های گل‌دار، پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین پارچه برای روتختی محسوب می‌شوند. اگر به‌دنبال تنوع هستید، برای آغاز کردن صبحی بانشاط از روتختی‌های گل‎‌گلی و طرح گل استفاده کنید.

بهترین پارچه برای روتختی

7. پارچه‌های روتختی سه‌بعدی؛ یکی از انواع پارچه روتختی جدید

در حال حاضر، بسیاری از افراد تمایل دارند که پارچه‌های روتختی سه‌‌بعدی را خریداری کنند. ملحفه‌های روتختی سه‌بعدی، ترک و چینی هستند و به ایران صادر می‌شوند. پارچه‌های سه‌بعدی، پارچه‌هایی هستند که طرح آن‌ها زاویه و بعد دارد. ملحفه‌های سه‌بعدی برای روتختی، طرفداران خاص خودش را دارد و به اتاق خواب زیبایی خاصی می‌بخشد.

8. روتختی مخمل؛ یکی از انواع روتختی‌های شیک اما گران‌قیمت

بهترین پارچه برای روتختی، پارچه مخمل شیک و گران‌قیمت است. پارچه مخمل، نوعی پارچه کرکی به شمار می‌آید و از ابریشم، کتان یا پشم تهیه می‌شود. ساخت و تولید مخمل بسیار سخت و دشوار است؛ به همین دلیل جزو پارچه‌های اشرافی و گران‌قیمت به شمار می‌رود. ملحفه‌های روتختی مخملی، نرم و لطیف هستند و پرزهای ریز و درشتی دارند. پارچه‌های مخمل، خاص و سلطنتی به شمار می‌آیند و از الیاف طبیعی ساخته می‌شوند.

9. پارچه روتختی ابریشم؛ پارچه‌ای زیبا و خاص برای شیک‌پسندان

پارچه‌های ابریشمی، جذب رطوبت بالایی دارند و اتاق خواب را بسیار شیک و رویایی می‌کنند. اگر به‌دنبال بهترین پارچه برای روتختی می‌گردید، پیشنهاد ما به شما پارچه‌های ابریشمی است. ابریشم، فیبر طبیعی پروتئینی محسوب می‌شود و از کرم ابریشم به‌دست می‌آید. ملحفه‌های گرم و نرم ابریشمی، در زمستان‌ها بدن شما را گرم و در تابستان‌ها بدن را خنک می‌کنند.

برای شستن ملحفه ابریشمی باید از آب سرد استفاده کنید؛ البته ما به شما توصیه می‌کنیم که ملحفه را برای شستشو به خشک‌شویی بسپارید. متاسفانه نگهداری پارچه‌های ابریشمی سخت و قیمت آن بسیار گران است. همچنین عرق کردن باعث تغییر و تضعیف جنس و رنگ روتختی‌های ابریشمی می‌شود.

بهترین پارچه برای روتختی

10. پارچه روتختی بامبو؛ پارچه‌ای ضدمیکروب با وزن سبک

پارچه بامبو، نوعی ابریشم مصنوعی است و نرم و سبک محسوب می‌شود. خاصیت ضدمیکروبی پارچه بامبو، آن را نزد همگان محبوب کرده است. بافت ابریشمی بامبو، قابلیت جذب رطوبت را دارد و درجه حرارت را تنظیم می‌کند. پارچه بامبو سازگار با طبیعت و محیط‌زیست است و برای پوست‌های حساس، گزینه‌ای عالی به شمار می‌آید.

بهترین پارچه برای روتختی

خرید بهترین پارچه روتختی با قیمت‎‌های متنوع از فروشگاه صفاهوم

در این مطلب، انواع بهترین پارچه برای روتختی را معرفی و مزایا و معایب آن را بررسی کردیم. جنس پارچه‌های روتختی‌ بسیار متنوع است. در بازار نیز ملحفه‌های فراوانی برای تخت‌های یک‌نفره و دونفره مناسب با سلیقه و بودجه شما موجود است.

اگر خواهان خرید اینترنتی بهترین پارچه و ملحفه روتختی هستید، فروشگاه اینترنتی صفاهوم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. کلیه محصولات این فروشگاه باکیفیت هستند و قیمت‌های متنوعی دارند. همچنین مشتریان عزیز در استان اصفهان، می‌توانند از فروشگاه صفاهوم به‌صورت حضوری خرید کنند.

فروشگاه صفاهوم با سابقه طولانی در زمینه فروش انواع کالای خواب، کالای حمام و جهیزیه عروس، یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های اصفهان به شمار می‌آید. در فروشگاه صفاهوم، هزینه ارسال سفارش‌های بالای ۳۰۰ هزار تومان ایگان خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر، به نشانی اینترنتی safahome.com سر بزنید و برای دریافت مشاوره، با شماره تلفن 03132230196 تماس بگیرید.

مطالب مشابه را ببینید!