مجله تاپ‌ناز‌

بهترین پارچه کت و شلوار: همه چیز درباره 5 پارچه کت شلواری

در میان انبوهی از کت و شلوار‌ های مختلف آنچه آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند، تفاوت کیفیت پارچه کت شلوار است. پارچه ی کت و شلوار مهم ترین عاملی است که می تواند در قیمت کت و شلوار تاثیر گذار باشد. تفاوت در قیمت کت و شلوارها به برند، نوع دوخت ، مهارت خیاط و از همه مهم تر به نوع پارچه کت و شلوار مردانه برمی گردد.

پارچه کت و شلوار

بهترین پارچه برای کت و شلوار مردانه

انواع مختلفی از پارچه‌ کت شلوار وجود دارد که در اینجا به معرفی بهترین پارچه کت و شلوار می پردازیم.

1-پارچه نخی

اگر برای محیط کار خود میخواهید چند دست کت و شلوار داشته باشید، بهترین انتخاب برای شما دوخت یا خرید کت و شلوار با پارچه نخی است. این پارچه از ارزان‌ترین نوع است که بیشترین کاربرد را در دوخت کت و شلوار‌های رسمی دارد. همچنین افرادی که می خواهند از کت و شلوار به صورت روزانه استفاده کنند و یا آن را دائما عوض کنند می توانند از پارچه های نخی برای کت و شلوار استفاده کنند.

بهترین پارچه کت و شلوار: همه چیز درباره 5 پارچه کت شلواری

از ویژگی‌های مهم پارچه نخی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت مناسب
  • سهولت در نگه‌داری و مراقبت (کت و شلوارهای نخی نیاز به مراقبت خاصی ندارند)
  • قابلیت عبور جریان هوا

2- پارچه فاستونی

پارچه فاستونی یکی از پرکاربردترین پارچه‌های موجود در بازار است که در صنعت پوشاک بخصوص کت‌ و شلوار مردانه حرف اول را می‌زند و بهترین برندهای کت و شلوار از آن استفاده می کنند.

انواع پارچه کت و شلوار

« پارچه فاستونی ظریف‌تر اما محکم‌تر است، بنابراین بهتر می‌تواند شما را دربرابر باد و باران محافظت کند. درحالی‌که پارچه پشمی کرکی است و منافذ آن زیاد است، به‌همین‌دلیل هوا را در خود نگه می‌دارد و به ‌نوعی عایق تبدیل می‌شود که شما را در برابر سرما حفظ می‌کند.»

پارچه فاستونی مقاوم تر از پارچه پشمی است. همچنین، فاستونی تا مدت‌های زیادی شکل طبیعی‌اش را حفظ می‌کند. به‌همین‌دلیل است که پارچه کت شلوار مردانه را از فاستونی درست می‌کنند، زیرا چروک نخواهد شد.

3- پارچه کتان

یکی دیگر از انواع پارچه با الیاف طبیعی، جنس کتان است. از این جنس پارچه کت و شلواری برای دوخت کت و شلوارهای غیر رسمی و تابستانه استفاده می شود.

کت و شلوار‌های تولید شده با پارچه کتان که بافت نرم تری هم به نسبت سایر پارچه ها دارند می‌توانند یک استایل متفاوت و جذاب را برای شما به ارمغان بیاورند. بیشترین کاربرد این نوع پارچه در مهمانی‌ها و مجالس غیررسمی است.

از ویژگی های پارچه های کتان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اتوکشی آسان ( البته به دلیل بافتی که پارچه ی کتان دارد کت شلوارهایی از این جنس راحت تر چروک می شوند)
  • وزن سبک
  • دارای قابلیت تنفس و تهویه هوا

 

4- پارچه پشمی

چهارمین پارچه ای که به شما معرفی می کنیم، پارچه پشمی است. پشم از جمله الیافی که به راحتی تنیده می شود و می توان از آن لباس های مختلفی از جمله کت و شلوار تولید کرد. جنس بسیاری از کت و شلوارها از پشم است و به دلیل تراکمی که پشم دارد، این نوع کت و شلوارها از استحکام خوبی برخوردارند.

کت و شلوار پشمی

پارچه پشمی یا کشمیر یا فوتر از پشم گوسفند تهیه می‌شود که در دو حالت نرم و زبر در بازار وجود دارد. هر چه بافت آن از نخ‌های ریزتری تشکیل شده باشد، پارچه نرم‌تر خواهد بود. اکثر کت و شلوار‌های دوخته شده با این پارچه به دلیل تراکم بالای پشم دارای استحکام خوبی است از طرفی به علت ظرأفت به کار رفته در الیاف آن، جلوه زیبایی را به لباس و دوخت نهایی می‌بخشد.

 

5- پارچه ابریشم

پارچه ابریشم، یکی از گران‌قیمت‌ترین پارچه‌های به کار رفته در تولید کت شلوار است. کت و شلوار‌های ابریشمی بیشتر در بین اشراف‌زادگان مورد استفاده قرار می گیرد.

ظرأفت این دست پارچه‌ها موجب شده تا بیشتر به عنوان آستر کت و شلوار ‌های پشمی به کار گرفته شود.

 برخی از ویژگی‌های انتخاب پارچه ابریشمی عبارت‌اند از:

  • ظرأفت و زیبایی
  • وزن سبک و لطیف
  • لوکس و شیک
بهترین پارچه کت و شلوار

سخن پایانی

همانطور که گفتیم استفاده از کت و شلوار در استایل پوشش از جمله خاص‌ترین آن‌ها در بین آقایان و بانوان است. از این رو انتخاب پارچه کت شلواری که بتواند جلوه خاص و جذابی را به آن ببخشد کاری سخت خواهد بود. زیرا مهم‌ترین عاملی که در بالا بردن کیفیت دوخت کارایی دارد، نوع پارچه کت و شلوار است.

منبع: www.zagrospoosh.com

مطالب مشابه را ببینید!