مجله تاپ‌ناز‌

به این 8 پرنده خطرناک نزدیک نشوید!

به گزارش باشگاه خبرنگاران، معمولا بسیاری از پرنده هایی که در طبیعت و یا به صورت اهلی در نزدیکی انسان ها زندگی می کنند رفتاری آرام و صلح جویانه دارند. در همین حال پرنده هایی نیز وجود دارند که رفتاری تهاجمی داشته و می توانند به انسان آسیب بزنند. در این مطلب شما را با تعدادی از این پرنده های خطرناک آشنا کرده و پیشاپیش به شما توصیه می کنیم که از این پرندگان دوری کنید.

26784 683

مرغ دریایی
شاید در نگاه اول یک مرغ تنهایی بتواند با نزدیک شدن به غذای شما برای شما ایجاد مشکل کند. اما ظاهر و رفتارهای معمولی یک جانور همیشه یکسان نیست. کافی است تا این پرنده احساس کند که شما یک خطر برای او و یا فرزندانش هستید. در چندین مورد گزارش شده این پرنده توانسته است با ضربه منقار خود جمجمه قربانی را شکسته و مغز او را خارج کند.

26782 856

شاهین
این پرنده کوچک شکاری در نقاط مختلف جهان از جمله کشور ما زندگی می کند و به طور معمول به دنبال شکار جانوران کوچک می روند. حتی می توان این پرنده را تعلیم داد تا برای انسان به شکار بپردازد. اما فراموش نکنید که شاهین با داشتن پنجه ها و منقار بسیار تیز می تواند آسیب های جدی را به قربانی وارد کند.

26778 931

ایفریتای کله آبی
این پرنده کوچک و زیبا که به صورت بومی در ” گینه نو ” زندگی می کند تنها از حشرات و موجودات ریز تغذیه می کند . اما نوعی از سوسک که این پرنده از آن تغذیه می کند باعث می شود تا بدن و پرهای این پرنده آغشته به سم ” باتراکوتوکسین ” شود. هر شخصی که این پرنده را بدون پوشش محافظ در دست بگیرد دچار علائم بی حسی و مسمویت می شود.

26783 980

برفک چشم سفید کوچک
این پرنده به مانند مورد قبلی دارای پوست و پرهایی آغشته به سم است که بیشتر در قورباغه های سمی دیده می شود. پرنده مورد نظر بیشتر در جنگلهای استوایی در اندونزی، استرالیا و گینه نو زندگی کرده و دارای پرهای زیتونی رنگ است. برفک چشم سفید بیشتر در میان درختان استوایی خود را پنهان کرده و به تولید صدا مشغول می شود.

26777 474

پیتوهیو
به نظر می رسد که ” گینه نو ” مهد پرنده های سمی در دنیا باشد. یکی از اولین پرنده هایی که با پر و پوست سمی در دنیا شناسایی شد، پرنده ” پیتو هیو ” بود. این پرنده بسیار کوچک برای اکثر شکارچیان قابل دسترسی نیست و در صورتی که هر جانوری این پرنده را بخورد به مسمویتهای شدیدی دچار می شود. کارشناسان معتقد هستند که تنها راه خوردن این پرنده ها کندن کامل پوست و پرهای آنان است.

26779 877

عقاب
بدون شک این پرنده به عنوان سلطان شکارچیان آسمان شناخته می شود و با داشتن پنجه ای قوی و چشمانی تیزبین در حکم یک شکارچی توانا به حساب می آید. گزارش های فراوانی در دنیا مبنی بر حمله عقاب به انسان ها و حتی ربودن تعدادی از کودکان توسط عقاب ها وجود دارد.

26785 610

کرکس
این پرنده در لیست ما شاید زشت ترین و به نوعی ترسناک ترین گونه باشد. کرکس معمولا یک پرنده لاشخور به حساب آمده و از جنازه سایر موجودات تغذیه می کنند. در عین حال این پرنده از چنگالها و منقار بسیار نیرومندی برخوردار است و می تواند با یک حرکت تکیه بزرگی از بدن قربانی خود را جدا کند.

26780 304

شترمرغ
این پرنده به عنوان بزرگترین عضو خانواده پرندگان می تواند تا 158 کیلوگرم وزن گرفته ، 1.5 متر قد کشیده و با سرعت 48 کیلومتر بر ساعت مسافتی در حدود 16 کیلومتر را طی کند. این پرندگان به نظر بسیار آرام و صلح جو به نظر می رسد اما در زمانی که به هر دلیل عصبانی شود می تواند با استفاده از پنجه های بسیار تیز خود ضربه ای را وارد کند که مرگبار است

مطالب مشابه را ببینید!