مجله تاپ‌ناز‌

بوتاکس زیر بغل + اطلاعات در مورد تزریق این بوتاکس و مراحل انجام آن

در این مطلب تاپ ناز نکاتی در مورد بوتاکس زیر بغل را توضیح داده ایم و با دانستن این نکات می توانید خیلی بهتر به این روش درمانی فکر کنید. بوتاکس زیر بغل یکی از عمل های زیبایی است که با استفاده از باکتری بوتولیسم انجام می شود. این باکتری ها برای بدن مضر هستند و در صورت استفاده از طریق خوراکی دچار مسمومیت می شوید. خیلی از افراد از بوتاکس به همین جهت می ترسند که البته بی جهت است.

درباره بوتاکس زیر بغل

بوتاکس یکی از فرآینده هایی است که با استفاده از آن عضلات بدن را به صورت موقت فلج می کنند و در نهایت چین و چروک ها رفع می شوند. وقتی که بیش از حد عرق می کنید به هایپر هیدروزیس دچار می شوید. هایپر هیدروزیس یکی از اصطلاحات پزشکی است که فرد در آن حتی در دمای معمولی اتاق هم عرق می کند. بیشتر افرادی که به این مشکل مبتلا می باشند از خیس شدن لباس های خود شاکی هستند. بیشتر داروهای شیمایی روی این افراد تاثیری ندارد و حتما باید بوتاکس کنند.

نحوه عملکرد

بوتاکسی که برای زیر بغل از آن استفاده می شود می تواند با استفاده از مسدود کردن اعصاب فعال کننده غدد عرقی تاثیرگذاری خود را اعمال کند. افرادی که به بیماری عرق کردن بیش از حد مبتلا شده اند غدد عرقی فعال دارند و با استفاده از بوتاکس و فلج کردن عصب های این ناحیه این مشکل تا حد زیادی رفع می شود.

مراحل تزریق

یکی از بهترین حالت هایی که در موقع انجام بوتاکس انجام می شود این است که فرد متخصص آن را انجام دهد و حتما برای این کار باید از مراکز معتبر استفاده کنید در غیر این صورت ممکن است عارضه های زیادی دامن گیر شما گردد. پزشک بوتاکس را با استفاده از سرنگ های مخصوص زیر پوست شما تزریق می کند و برای کاهش درد از یخ به عنوان مسکن استفاده می کند. افرادی که این کار را انجام می دهند پس از تزریق می توانند فعالیت های خود را انجام دهد و این عمل نیاز به استراحت زیاد ندارد.

بوتاکس زیر بغل

آماده شدن برای بوتاکس

دو یا سه روز قبل از انجام دادن بوتاکس نباید موهای زائد بدن خود را بتراشید. خیلی از پزشکان و متخصصان این موضوع را به شما گوشزد می کنند.

انجام بوتاکس در مطب های پزشکی انجام می شود و خیلی ساده و سریع است.

اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید باید به پزشک اطلاع دهید و چند روز قبل از بوتاکس استفاده آنها را قطع کنید.

اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید باید به پزشک خود اطلاع دهید و چند روز قبل از بوتاکس کردن استفاده از آنها را قطع کنید.

اگر داروهای دیگری استفاده می کنید باید به پزشک اطلاع بدهید.

افراد مستعد برای بوتاکس

برخی از افراد برای این نوع بوتاکس مناسب و مستعد می باشند که عبارتند از:

  • افراد بالای ۱۸ سال
  • درمان بیماری تعریق بیش از حد

نکته : افرادی که از دارو های خاص استفاده می کنند نمی توانند از بوتاکس استفاده کنند بنابراین باید راه های دیگری را برای درمان بیماری خود در نظر بگیرند.

ماندگاری بوتاکس

یکی از سوال هایی که برای افراد ایجاد می شود این است که این عمل تا چه حد ماندگاری دارد و تا چه مدتی می توانید با خیال راحت به زندگی خود ادامه دهید. همان گونه که گفته شد افراد پس از این که بوتاکس استفاده کردند می توانن به فعالیت های خود بپردازند و هیچ محدودیتی وجود ندارد ولی حدود 2 الی 6 روز طول می کشد تا این روش به درمان بیماری تعریق بیش از حد شما کمک کند. دوام بوتاکس زیر بغل حدود 4 تا 6 ماه است و بعد از آن باز باید تزریق انجام گیرد.

بوتاکس زیر بغل

عوارض جانبی

بوتاکس در هر جایی که انجام شود می تواند عوارضی را در پی داشته باشد. باید این را بدانید که عوارض جانبی پس از بوتاکس 1 هفته ای از بین می رود و یا بهبود پیدا می کند. اگر عوارضی را که در زیر به آنها اشاره کرده ایم بیشتر از 1 هفته ماندگاری داشته باشد باید به پزشک مراجعه کنید و مشکل را رفع کنید. عوارض این نوع بوتاکس عبارت است از:

  • تعریق در محل هایی غیر از محل تزریق شده
  • تورم
  • سوزش
  • درد بسیار شدید
  • سردرد
  • گرگرفتگی
  • حالت تهوع
  • خارش
  • درد های عضلانی
  • سفت شدن مفاصل
  • مشکلات بینایی
  • مشکلات تنفسی

نکته : باید یادتان باشد که بوتاکس عوارض متعددی دارد ولی اگر احساس تنگی نفس داشتید بهتر است که خیلی سریع به پزشک و یا اورژانس مراجعه کنید و تحت مراقبت باشید.

برای بوتاکس دیگر قسمت های بدن باید توجه کنید که بوتاکس پیشانی و بوتاکس دور چشم عوارض زیادی دارند و اگر متخصص این کار را انجام ندهد ممکن است با تزریق بیش از حد مواد صورت شما بیش از حد افتاده شود و باید برای مدتی این حالت را تحمل کنید تا فلج عضلات شما از بین برود. ولی افرادی هستند که از نتیجه کار راضی هستند و  مشکل آنها تا حد زیادی رفع شده است. حتما از افرادی که این کار را انجام داده اند در مورد مراقبت های پس از بوتاکس سوال کنید تا بتوانید ماندگاری بوتاکس را بیشتر کنید.

مطالب مشابه را ببینید!