مجله تاپ‌ناز‌

بهترین روش‌های از بین بردن بوی بد و نامطبوع در خانه

بهترین روش‌های از بین بردن بوی بد و نامطبوع در خانه

مهم نیست که خانه خود را چند بار تی کشیده و جارو کنید، به وجود آمدن بوی نامطبوع اجتناب ناپذیر است. تا زمانی که در منزل خود آشپزی کنید، از کولر استفاده کنید، استراحت کنید و از سرویس‌های بهداشتی استفاده کنید، انواع بوهای نامطبوع نیز وجود خواهند داشت. با استفاده از مواد مناسب و چند تکنیک ساده می‌توانید بوی بد و نامطبوع را برای همیشه از منزل خود حذف کنید. برای از بین بردن بوی بد و نامطبوع در منزل خود و سپری کردن تابستانی لذت‌بخش، از دستورالعمل‌های زیر استفاده کنید.

منبع بوی بد را پیدا کنید

اول از همه شما باید منبع بو را پیدا کنید، زیرا تنها با استفاده از شمع‌های معطر و خوشبو کننده‌های هوا نمی‌توان مشکل را برطرف کرد. تمام احتمالات مانند کپک، قارچ، لاشه حیوان در دودکش، چاه سرویس بهداشتی و پوشال‌های کولر را در نظر بگیرید. اگر منبع بوی نامطبوع چیزی است که می توان آن را حذف کرد، فورا این کار را انجام دهید.

کربن فعال را امتحان کنید

بهترین روش‌های از بین بردن بوی بد و نامطبوع در خانه

کربن (ذغال) فعال ماده‌ای متخلل است و یک روش عالی برای جذب بوی و از بین بردن بوی بد در خانه محسوب می‌شود. شما می‌توانید کربن فعال را در شکل‌های گوناگون خریداری کنید. سعی کنید از آن‌ در نزدیکی بستر حیوان خانگی، یخچال و سرویس بهداشتی استفاده کنید.

روش از بین بردن بوی بد کولر آبی

بهترین روش‌های از بین بردن بوی بد و نامطبوع در خانه

کولرهای آبی جایگزین ارزان و خوبی برای کولرهای گازی به‌شمار می‌روند. این کولرها از پوشال‌های خیس و پمپ استفاده کرده و با مکش هوا از درون پوشال‌ها، علاوه بر خنک کردن خانه تا 20 درجه سانتی‌گراد، رطوبت هوا نیز افزایش می‌دهند. به دلیل رطوبت موجود در این کولرها، پوشال‌ها و کف کولر می‌توانند به بستری مناسب برای رشد قارچ و کپک تبدیل شوند. این مساله بوی نامطبوعی، مشابه ماهی گندیده، تولید می‌کند که از طریق باد کولر در تمام نقاط خانه پخش می‌شود. با استفاده از روش‌های ساده زیر، می‌توانید به طرز موثری این بوها را کاهش داده و کولر آبی خود را خوشبو کنید.

  1. کولر آبی خود را روشن کرده و اجازه دهید برای 1 ساعت کار کند.
  2. کولر را خاموش کرده و برق آن را قطع کنید.
  3. با باز کردن دریچه زیر کف، تمام آب موجود در کولر را تخلیه کنید.
  4. سرکه سفید و آب را به نسبت مساوی با یکدیگر ترکیب کرده و یک محلول ضد رسوب و خوشبو کننده تهیه کنید. سپس یک اسفنج تمیز را به این محلول آغشته کرده و کف و دیواره‌های کولر را تمیز کنید. این کار به شل شدن رسوب‌ها و کاهش بوی بد کمک می‌کند.
  5. دریچه تخلیه را بسته و کولر را با آب تمیز پر کنید.
  6. دو یا سه قطره اسانس درخت چای یا عصاره هسته گریپ فروت را در آب کولر ریخته و اجازه دهید از طریق پمپ آب، پوشال‌ها نیز معطر شوند. این مواد به خنثی کردن بوهای آزاردهنده کمک کرده و از تشکیل لجن و کپک در داخل کولر جلوگیری می‌کنند. اسانس درخت چای بهترین روش از بین بردن بوی بد کولر آبی محسوب می‌شود، اما رایحه قوی آن می‌تواند برخی از افراد را آزار دهد. به عنوان جایگزین، می‌توانید از عصاره هسته گریپ فروت استفاده کرده و بدون ایجاد رایحه قوی، جلوی ایجاد شدن بوی بد در کولر آبی خود را بگیرید.

روش های از بین بردن بوی بد سرویس بهداشتی

بهترین روش‌های از بین بردن بوی بد و نامطبوع در خانه

صرف نظر از اینکه حمام یا دستشویی شما چقدر زیبا و راحت است، باز هم این قسمت از منزل، بیشتر از دیگر اتاق‌ها در معرض بوی بد و نامطبوع قرار دارد. خوشبختانه، روش‌ های از بین بردن بوی بد سرویس بهداشتی که در این مقاله به آن‌ها می پردازیم بسیار سریع و آسان هستند و برای خوشبو کردن این بخش از منزل، از مواد طبیعی استفاده می‌کنند.

جوش شیرین

جدای از این که جوش شیرین ماده‌ای خوشبو است، استعداد خارق العاده‌ای نیز در جذب انواع بو دارد.یک پیاله یا کاسه کوچک را با جوش شیرین پر کرده و آن را در دستشویی قرار دهید. عنصر خنثی کننده جوش شیرین، بوهای ناخوشایندی را که می‌خواهید از شرشان خلاص شوید به خوب جذب کرده و از بین می برد. مطمئن شوید که ظرف جوش شیرین را به طور ماهیانه عوض می‌کنید و جوش شیرین نیز مطمئن خواهد شد که بوهای نامطبوع سرویس بهداشتی شما به طرز موثری خنثی شوند.

اسانس‌های طبیعی

اسانس‌های طبیعی می توانند عطر و بوی طبیعی و لذت بخشی را در سرویس بهداشتی ایجاد کنند. از اسانس‌های طبیعی برای تهیه عطر، صابون، طعم دهنده و حتی بخور استفاده می‌شود. بیشتر خوشبو کننده‌های خانگی از اسانس‌های طبیعی یه عنوان ماده موثره خود استفاده می‌کنند. صدها نوع اسانس طبیعی در بازار وجود دارد و می‌توانید بر اساس سلیقه خود، رایحه بعدی سرویس بهداشتی خود را انتخاب کنید.

برگ اکالیپتوس

بهترین روش‌های از بین بردن بوی بد و نامطبوع در خانه

درخت اکالیپتوس یا “درخت صمغ”، نوعی درخت بومی استرالیا است که برگ‌های آن رایحه‌ای خاص و دلپذیر، شبیه نعنا یا کاج، دارند. این عطر به دلیل وجود روغن‌هایی در برگ‌های این درخت ایجاد می‌شود که قابل استخراج هستند. از آن جا که برگ‌های اکالیپتوس دارای میزان زیادی از این روغن هستند، نیازی به استفاده از روغن استخراج شده این گیاه ندارید. آویزان کردن چند برگ اکالیپتوس در سرویس‌های بهداشتی، می‌تواند روشی مقرون به صرفه و آشان برای از بین بردن بوی بد حمام یا دستشویی باشد. رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!