مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی اشکان خطیبی + عکس های اشکان خطیبی و همسر اول و دومش

بیوگرافی کامل اشکان خطیبی و ماجرای ازدواج با همسر اول و دومش را در این بخش تاپ ناز قرار داده ایم. در ادامه عکس های جدید اشکان خطیبی بازیگر ایرانی را مشاهده می کنید.

بیوگرافی و عکس های اشکان خطیبی و همسرش

اشکان خطیبی متولد 19 مهر ماه سال 1358 در شمیران تهران است، او بازیگر، خواننده، مجری و کارگردان است.

اشکان تحصلات را تا مقطع کارشناسی تئاتر در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد ادامه داد.

بیوگرافی اشکان خطیبی

همکاری با بابک سعیدی

اشکان در سال 379 به همراه بابک سعیدی گروه موسیقی راک ایرانی به نام اپولون را تشکیل داد که بعد از چند وقت از گروه جدا شد.

بیوگرافی اشکان خطیبی

نوازندگی اشکان خطیبی

او پیانو گیتار و گاهی هم ساز دهنی می زند. این بازیگر به جز موسیقی و بازیگری گاهی هم نمایش نامه های انگلیسی را هم به فارسی ترجمه می کند و مدیر گروه موسیقی ترافیک نیز می باشد.

بیوگرافی اشکان خطیبی

شروع بازیگری و نخستین فیلم وی

او بازیگری را از سینما شروع کرد. در سال 1377 در فیلمی به نام دفتری از آسمان ایفای نقش کرد که پخش نشد و پس از آن تئاتر را آغاز کرد. او می گوید که در انتخاب نقش هایش در سینما سخت گیر است زیرا هنوز هم سینما برای او جایگاه خاصی دارد.

اشکان خطیبی در عرصه تلویزیون و سینما

اشکان خطیبی به بازیگری علاقه زیادی نداشته و به دلایل مالی وارد این عرصه شد . او می گوید :

«به بازیگری علاقه چندانی نداشتم و شروع بازیگری ام دلیلی دم دستی ای داشت. به پول احتیاج داشتم و در آن سال ها نمی توانستم از هیچ حرفه دیگری آن طور که از بازیگری پول درمی آوردم، درآمد داشته باشم. تئاتر کم درآمد و پرخرج بود و با بازی در تلویزیون می توانستم خرج کارهای تئاتری ام را در بیارم. این طوری شد که بازیگر شدم.»
ورود اشکان خطیبی به تلویزیون به سال 1378 و ایفای نقش در سریال همسفر به کارگردان باقری جعفری باز می گردد. او سال 83 در فیلم خیلی دور، خیلی نزدیک ایفای نقش نمود و وارد عرصه سینما شد.

بیوگرافی اشکان خطیبی

ایجاد گروه موسیقی و شروع موسیقی

اشکان خطیبی در مورد ورود به دنیای موسیقی و ایجاد گروه موسیقی می گوید :

از همان سال ابتدایی ورود به دانشگاه جذب دوستان موزیسین شده و با بابک سعیدی آشنا شدم؛ به طوری که دو سال پس از ورود به دانشگاه یعنی سال 77 باند آپولون را تشکیل دادیم و خیلی جدی‌تر از تئاتر، موسیقی کار می‌کردم. در آن سال‌ها تعداد باند‌های موسیقی خیلی کم بودند. یک سری گروه‌ها موسیقی خارجی کار می‌کردند و تنها گروه موسیقی پاپ گروه «آریان» بود که حتی همین گروه هم در آن سال هنوز مجوز قانونی نداشت.

او خواننده گروه ترافیک است و تا به حال چندین آهنگ تیتراژ سریال را هم خوانده است.

بیوگرافی اشکان خطیبی

ازدواج و همسرش آناهیتا درگاهی

پس از انتشار عکس های از اشکان خطیبی و آناهیتا درگاهی در مکان های مختلف، در سایت ها و شبکه های اجتماعی شایعه شد که این دو زن و شوهر هستند. اشکان خطیبی در برنامه خندوانه صحن این ماجرا را تایید کرد و گفت که آناهیتا درگاهی همسرش است.

ازدواج اول

جالب است بدانید که او برای بار دوم است که ازدواج می کند. همسر قبلی اش در سال 1394 از او جدا شده است و آناهیتا دومین همسرش است.

بیوگرافی اشکان خطیبی

عکس اشکان خطیبی و آناهیتا درگاهی

ازدواج دوم

اشکان خطیبی بار دوم در بهمن سال 1395 با آناهیتا درگاهی ازدواج کرد و این خبر را در برنامه خندوانه اعلام کرد. این خانم عروس سابق علی پروین است و دو سال قبل از محمد پروین جدا شده است.

اشکان خطیبی

اشکان خطیبی در عرصه تدریس ، داوری و اجرا

اشکان خطیبی در زمینه ترجمه زبان انگلیسی دو مدرک معتبر دارد و گاهی نمایشنامه های انگلیسی را ترجمه می کند.

این بازیگر در خارج از کشور تدریس بازیگری صحنه را به عهده داشت ولی اکنون در حال آموزش بازیگری در یک موسسه هنری است. او معتقد است افرادی که قبل از همه صحنه را تجربه کنند همیشه موفق تر می باشند و آموزش های اساسی را می بینند، به همین دلیلی یکی از سبک های تدریس ایشان، تدریس روی صحنه تئاتر است.

او در زمینه اجرا هم تبحر دارد و به عنوان مجری در برنامه هایی مانند  «خانه طرح نو»، «بهارستان» و «فرمول یک» و «گپ» حضور داشت. او در سال 96 یکی از مربی های مسابقه خنداننده شو در برنامه خندوانه بود و در استعدادیابی چهره های نوظهور استندآپ حضور داشت.

رستوران داری

اشکان خطیبی علاوه بر این فعالیت ها رستورانی به نام نعنا را اداره می کرد اما به دلیل مشغله بازیگری فرصت کافی برای رستوران داری نداشته و آن را کنار گذاشت.

سکته قلبی در جریان اعتراضات سال 1401

اشکان خطیبی در دی ۱۴۰۱ در پستی در اینستاگرام خود نوشت:

«توهین به مقدسات (به دلیل استوری‌های اینستاگرام و انتقاد) در خیابان مورد حملهٰ فیزیکی لباس شخصی‌ها قرار گرفتم. دست از زندگیم، کارم و هر آنچه ساخته بودم کشیدم. در این مدت یک بار سکته کردم و هر روز از یادآوری آنچه بر سرم آوردند دچار حمله‌های عصبی می‌شوم. 》

در نهایت مهاجرت از ایران

او سال 1402 از ایران خارج شد و به ترکیه رفت. مقصد نهایی او اسپانیا بود و هم اکنون در اسپانیا زندگی می کند.

مطالب مشابه را ببینید!