مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی امیر جعفری و همسرش ریما رامین فر + عکس ها و زندگی شخصی و هنری

امیر جعفری یکی از بازیگران ایرانی است که بیشتر در آثار طنز ایفای نقش می کند. او اخیرا در کارهای جدی تری حضور پیدا کرده است و حتی می توان گفت او در حال حاضر یکی از سوپر استارهای سینمای ایران است. در ادامه بیوگرافی امیر جعفری و همسر ریما رامین فر و اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری این هنرمند را آماده کرده ایم.

بیوگرافی امیر جعفری

امیر جعفری بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر متولد 10 شهریور سال 1353 در تهران است. او مدرک کارشناسی مدیریت از دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه را دارد.

او کلاس های بازیگری را زیر نظر حمید سمندریان آموخته است. امیر جعفری تا به حال 5 بار از جشنواره تئاتر فجر برنده جایزه شده است.

شروع بازیگری

امیر جعفری بازی در سینما را در سال 1380 با بازی در فیلم نان، عشق و موتور 1000 شروع کرد.

فیلم نان عشق و موتور 1000

نان، عشق و موتور ۱۰۰۰ فیلمی در ژانر کمدی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ابوالحسن داوودی و نویسندگی پیمان قاسم‌خانی و ابوالحسن داوودی ساخته سال ۱۳۸۰ است. امیر جعفری در این فیلم در کنار اکبر عبدی، گوهر خیراندیش، سروش صحت و بهاره رهنما ایفای نقش کرد.

او سپس در فیلم قارچ سمی ایفای نقش کرد.

بازی در فیلم قارچ سمی

قارچ سمی، سیزدهمین فیلم بلند رسول ملاقلی‌پور است. تهیه‌کنندگی و نویسندگی این فیلم را خود ملاقلی‌پور برعهده داشته‌است. جمشید هاشم‌پور و میترا حجار نقش‌های اصلی فیلم را بازی می‌کنند. امیر جعفری در این فیلم در کنار میترا حجار، جمشید هاشم پور و اته فقیه نصیری ایفای نقش کرد.

امیر جعفری

بازی در سریال طنز بدون شرح

بازی در مجموعه بدون شرح به کارگردانی مهدی مظلومی نخستین حضور او در تلویزیون بود و در کنار فتحعلی اویسی ایفای نقش کرد.

پس از بدون شرح در کمربندها را ببندیم در کنار فتحعلی اویسی بازی کرد که از آن استقبال شد.

امیر جعفری

ارتباط با بابک زنجانی

بابک زنجانی همکلاسی امیر جعفری بوده است. او و امیر جعفری در دوران دبستان با هم همکلاس بودند و در راهنمایی هم همکلاس بودند و کنار هم می نشستند. این دو به صورت خانوادگی رفت و آمد دارند. بابک زنجانی گفته است که البته هیچ نوع حساب کاری با امیر نداشته ام و او هیچ نفع مالی از من نبرده است.

امیر جعفری

تایید آقازاده در یک ویدیوی جنجالی

به تازگی انتشار ویدئویی از صحبت‌های عجیب آقای بازیگر به عنوان یک الگوی اجتماعی در این باره برای هوادارانش سوال‌برانگیز شده و موجی از اعتراضات را در پی داشته است.

امیر جعفری

جعفری در این ویدئو استفاده از بیت‌المال، تمامی امکانات و موقعیت‌های عالی اجتماعی را که ناعادلانه در اختیار برخی افراد قرار گرفته است، حقی طبیعی می‌داند. وی همچنین مدعی است که در صورت داشتن اختیار، خود نیز دقیقاً چنین رفتاری می‌کرد. در ادامه می گوید که اگر پسر فلان وزیر خودروی گران قیمت دارد، حق دارد زیرا پدرش زحمت کشیده است.

امیر جعفری

طرفدار استقلال

امیر جعفری یک استقلالی دو آتشه است و تمام باززی های این تیم را تماشا می کنید. او به پسرش گفته است که حتما باید استقلالی شود.

امیر جعفری

ازدواج و همسر ریما رامین فر

امیر جعفری با بازیگر زن ایرانی ریما رامین فر ازدواج کرده است و این دو یک پسر به نام آیین دارند. جلب است بدانید که امیر جعفری و همسرش، 8 سال نامزد بودند و به دلیل اینکه وضع مالی او خوب نبود، ازدواج آنها به تعویق افتاد.

او به خانواده و همسرش بسیار علاقه دارد و می گوید که سیمرغ اصلی من همسرم است که در خانه دارم. در طی یک مراسم امیر جعفری صورت همسرش را در حضور حضار به نشانه احترام بوسید.

امیر جعفری

بیوگرافی ریما رامین فر

ریما رامین فر بازیگر ایرانی متولد سال 1349 است و 4 سال از امیر جعفری بزرگتر است. او مدرک کارشناسی ارشد تئاتر دارد و بازی را از سال 1376 و از تئاتر شروع کرد. نخستین فیلم او فیلم نان و عشق و متور 1000 در سال 1379 بود. در سال 1382 هم در سریال من یک مستاجرم در تلویزیون ایفای نقش کرد.

بازی در مجموعه 1 تا 5 پایتخت باعث شد که او بیش از قبل مشهور شود.

امیر جعفری

مصاحبه با ريما رامين‌فر همسر امير جعفری

ريما رامين فر متولد پنجم فروردين 1349 تهران است و يكي از چهره‌هاي دوست داشتني و شناخته شده براي علاقمندان سريال‌هاي تلويزيوني به شمار می رود. اين بازيگر در كنار همسر هنرمندش “امير جعفري” به ايفاي نقش در بسياري از سريال‌‌ها و فيلم‌هاي تلويزيوني و سينمايي پرداخته و آن‌چه كه به وضوح مي‌توان از سخنان این بازيگر احساس كرد عشق و علاقه ‌اي است كه به زندگي مشترك و به خصوص پسرش آيين دارد.
امیر جعفری
طریقه آشنایی آنها و خصوصیات اخلاقی امیر از زبان همسرش
ریما رامین‌فر: ما در تئاتر با یکدیگر آشنا شدیم، فکر می‌کنم سال 73 بود که در یک نمایش به عنوان دو جلاد با هم همکار شدیم و پیش از آن نیز یک سال در کلاس‌های آقای سمندریان، همکلاس بودیم. در آن زمان، امیر خیلی مرا راهنمایی می‌کرد و در زمینه تئاتر راهنمایی‌های او موثر و سازنده بود. « امیر جعفری می‌گوید: البته راهنمایی‌های ریما بیشتر بود، او یک فرشته است که تنها دو بال کم دارد».حدود 11 سال با هم همکار بودیم و به طور کامل نسبت به هم شناخت داشتیم سرانجام این 11سال آشنایی بهازدواجختم شد.امیر، مهربان و خیلی خانواده‌دوست است، اما خب کم‌طاقت و گاهی اوقات عصبی است که البته هر انسانی گاهی اوقات عصبی می‌شود.
به چه شهرهايي سفر كرده ‌ايد و كداميك از شهرهاي ايران را بيشتر دوست داريد؟
بايد بگويم به همه شهرهاي ايران سفر كرده‌ ام؛ اصفهان، ‌كرمان،گيلان، تبريز و…به خاطر فيلم “يه حبه قند” به يزد رفتم و به نظرم آمد كه تا به حال آن همه مردم مهمان نواز را يك جا نديده بودم.
از سفرهای شمالیتان برایمان بگویید!
مردم شمال را خيلي دوست دارم و بايد بگويم كه تنوع غذايي مردم شمال كشور به مراتب بيشتر از ديگر نقاط كشور است. البته عاشق رستوران‌هاي گيلان هستم.
خاطره‌اي كه از گفتن آن لذت مي ‌بريد را تعريف كنيد.
بيشتر خاطرات من به دوران كودكي‌ام با مادربزرگم بر مي‌گردد و يادم نمي‌رود سفره‌‌اي كه او مي‌‌چيد به خصوص در ماه مبارك رمضان بسيار زيبا و دوست داشتني بود و عبادت خالصانه‌اي كه در او ديدم در هيچ فرد ديگري پيدا نكردم و يكي از خاطرات من به همين دوران برمي‌گردد.

مطالب مشابه را ببینید!