مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی حامد نیک پی خواننده سبک تلفیقی و داور مسابقه ویس

حامد نیک پی خواننده سبک تلفیقی ایرانی است که در لندن زندگی می کند. او سابقه حضور در مسابقات استعدادیابی را به عنوان داور داشته است و هم اکنون نیز مجری برنامه ویس ام بی سی پرشیا است. در این بخش بیوگرافی حامد نیک پی، اطلاعاتی در مورد زندگی شخصی و موسیقیایی او را ارائه کرده ایم با ما همراه باشید.

بیوگرافی حامد نیک پی

حامد نیک پی خواننده و آهنگ ساز ایرانی که در ۲۰ام مهر سال ۱۳۵۶ در تهران به دنیا آمده است. از جمله مهمترین آلبوم های این خواننده میتوان به دیوانه تر، آسوده و گذر تنهای او اشاره کرد. شاید او را امروزه به خاطر داوری در مسابقه صدای برتر (The Voice Persia) شبکه ام بی سی پرشیا بشناسید. در این مطلب همراه ما باشید تا به زندگی نامه حامد نیک پی، فرزندان و سوابق او میپردازیم.

بیوگرافی حامد نیک پی خواننده سبک تلفیقی و داور مسابقه ویس

زندگی نامه حامد نیک پی

حامد نیک پی خواننده و آهنگ ساز در سبک تلفیقی میباشد که برای سال های زیادی در حوزه آهنگ سازی، نوازندگی و خوانندگی فعالیت میکند. او نوازندگی عود را در موسیقی فیلم مهمان مامان برعهده داشته است. حامد نیک پی امروزه ساکن آمریکا است و موسیقی سنتی تدریس میکند و شاگردان زیادی دارد که میتوانند این روزها به عنوان نوازنده خواننده های معروف، آهنگ سازی یا نوازندگی کنند.

ویدیوی یکی از اجراهای قدیمی تر حامد نیک پی

دوران کودکی و شروع موسیقی

به گفته حامد نیک پی وقتی که مادرش پیش استاد نصرالله پور ناصح آواز را در مکتب استاد عبدالله دوامی یاد میگرفت، او هم شروع به یادگیری آواز کرد. در واقع مادرش اولین مشوق و معلم او بود. حامد نیک پی تنها فرزند خانواده ای هنر دوست است. پدرش وقتی حامد ۱۱ ماه داشت به خاطر یک تصادف فوت شد. به گفته خودش همیشه آرزوی دیدن پدرش را دارد. او در سن هشت سالگی خواندن را با ردیف های پایه ای و تصنیف های ساده ایرانی شروع کرد. بعد سه تار را پیش استاد زید الله طلوعی یاد گرفت و در ادامه یادگیری تار را پیش استاد هوشنگ ظریف شروع کرد. در سن ۱۸ سالگی بود که بیشتر وقتش را روی خوانندگی گذاشت و از اساتیدی مثل حسام الدین سراج و مظفر شفیعی استفاده کرد. البته در خصوص استاد سراج بیشتر در کارگاه های آموزشی کوتاه مدت او بود.

بیوگرافی حامد نیک پی خواننده سبک تلفیقی و داور مسابقه ویس

بازیگری حامد نیک پی

وی در برنامه ای به کارگردانی بهرام شاه محمدی به اسم گلواژه در کنار سعید شیخ زاده تجربه بازیگری داشته و آهنگسازی و نوازندگی موسیقی سریال مهمان مامان را در سال ۱۳۸۲ انجام داده است.

دوران دانشگاه        

در سال ۷۸ وارد دانشگاه سوره در رشته موسیقی شد و در آنجا با اساتیدی مثل حمید سکوتی، داریوش پیرنیاکان، عطاءالله جنکوک و فرخ مظهری کار کرد. در همان حال همکاری اش با گروه موسیقی رومی به سرپرستی پدارم درخشانی شروع شد. این گروه موسیقی در سبک تلفیقی بود و موزیسین های خوب جاز، سنتی و راکی در آن کار میکردند. در ادامه با گروه موسیقی صوفی دالاهو به سرپرستی مسعود حبیبی پیوست که اساتیدی از جمله کوروش بابایی نوازنده کمانچه، شادروان شهریار فریوسفی تار نواز و حسن ناهید نوازنده نی در آن حضور داشتند.

در آنجا به عنوان خواننده و آهنگ ساز کار میکرد. مدیر برنامه های او ناصر خراسانی بود. همه اینها همزمان با دوران تحصیل حامد نیک پی در دانشگاه صورت میگرفت. در همین دوران بود که وی به موسیقی تلفیقی و آواز مدرن علاقه بیشتری پیدا کرد. او میخواست گام های غربی و رنگ های مختلف موسیقی ما را با هم همراه کند بدون این که ضربه ای به آنها وارد شود. او دوست نداشت که رنگ صدای موسیقی ایرانی در خدمت موسیقی غیر ایرانی باشد. او میخواست که موسیقی ایرانی نقش اصلی را بازی کرده و بقیه به طراحی فضای اطراف آن کمک کنند.

بیوگرافی حامد نیک پی خواننده سبک تلفیقی و داور مسابقه ویس

آلبوم رومی ۱

حامد نیک پی با پدرام درخشانی در آلبوم رومی یک همکاری کرد و در این آلبوم به عنوان خواننده حضور داشت. حامد نیک پی از دانشگاه سوره فارغ التحصیل رشته موسیقی است که اولین حضور او با گروه رومی اتفاق افتاد و در کنسرت های این گروه شرکت میکرد. همچنین او با گروه مسعود حبیبی به هند رفته و در جشنواره جهان خسرو خوانندگی کرد. بعد از استقبال خوب از این آلبوم و پدارم درخشانی، از کشور خارج شد تا به آموزش آواز ادامه دهد. وی کنسرت های زیادی در اروپا و آمریکا روی صحنه اجرا کرده است.

کنسرت های حامد نیک پی

او در سفرهای خود به هند و اروپا، با خواننده های و موزیسین های خارجی زیادی برخود داشت و از آنها چیزهای زیادی یاد گرفت و در آینده از آنها استفاده کرد. در آخر زمانی که به پایان دوره دانشگاهش رسید، کنسرت های زیادی با این گروه ها در آسیای میانه و اروپا داده بود. حضور حرفه ای او در کنسرت ها همانطور که اشاره شد به گروه رومی و گروه مسعود حبیبی و جشنواره جهان خسرو برمیگردد.

ازدواج حامد نیک پی

حامد نیک پی در مرداد سال ۱۳۹۶ با خانم افسانه سنجری که امروزه مدیر شرکت فرهنگی هنری زنگ رکوردز میباشد، ازدواج کرده است.

بیوگرافی حامد نیک پی خواننده سبک تلفیقی و داور مسابقه ویس

استعدادهای عجیب

گفته میشود حامد نیک پی دارای یکسری استعداد عجیب است که میتوان به درآوردن صداهای مختلفی مثل صدای جوش آمدن کتری و صدای گنجشک بدون حرکت دادن دهان و صورت اشاره کرد! اما امروزه استعداد خود را در حوزه خواندن به انواع لهجه ها و زبان های ایرانی پرورش داده است. حامد نیک پی به عنوان ورزشکار حرفه ای موی تای و تکواندو هم سال ها فعالیت کرده است.

داوری و شهرت

بیشتر شهرت حامد نیک پی به خاطر برنامه استعداد یابی موسیقی به اسم استیج در سال ۹۵ است که به عنوان داور در کنار بابک سعیدی، شهرام آذر و رضا روحانی حضور پیدا کرد. او پس از داوری استیج در برنامه مسابقه خوانندگی صدای برتر جدیدترین برنامه شبکه mbc Persia به عنوان داور شرکت کرده است. در این برنامه لیلا فروهر، بیژن مرتضوی، سوگند و کامیار به عنوان مربی حضور دارند.

مطالب مشابه را ببینید!